اتوماسیون ایمیلی یک قابلیتی برای ارسال حجم زیادی از ایمیل ها، در زمان مناسب و یا رویدادهای خاص به مشترکین مربوطه می باشد. به طور کلی اتوماسیون برای اهداف مختلف بازاریابی آنلاین ، یک ترفند برای جذب مشتری های جدید است. این ایمیل ها می تواند بروز رسانی وب سایت تان به مخاطبان مرتبط و یا حتی تبریک تولد مشتری های شما را دربرگیرد. در نظر داشته باشید بازاریابی از طریق ایمیل کارآمدتر و شخصی تر است، که منجر به بهبود روابط شما با مشتریان خواهد شد.
فهرست محتویات مقاله
Toggleاتوماسیون ایمیل مارکتینگ
در بازاریابی ایمیلی به روش دستی شما باید زمان و هزینه ی زیادی صرف کنید. اما در اتوماسیون ایمیلی یک پلتفرم ایجاد می کنید و از این طریق برای هر اقدام خاص مشترکین، ایمیلی به صورت اتومات به او ارسال می گردد. لازم به ذکر است که با شخصی سازی کردن لیست ایمیل ها در ارسال ایمیل، نرخ کلیک و بازگشت سرمایه شما افزایش می یابد.
استفاده از اتوماسیون برای کمپین های ایمیل، یکی از کارآمدترین روش های برقراری ارتباط با مخاطبینی که علاقه مند و پیگیر، به روزرسانی های کسب و کار یا برند شما هستند. استفاده از ابزارهای اتوماسیون، فرصت های فروش و درآمد کسب و کار شما را چندین برابر خواهد کرد.
با اتوماسیون بازاریابی از طریق ایمیل ، موفق به کسب اطلاعات ارزنده ای از قبیل خواسته ها و نیازهای مخاطبان خود خواهید شد. در واقع این تکنیک باعث می شود درک بهتری از مشتری های مورد نظرتان پیدا کنید.
بهنیه سازی اتوماسیون ایمیلی
در این مقاله می خواهیم چند ترفند ساده برای بهبود عملکرد استراتژی اتوماسیون ایمیلی را به شما پیشنهاد کنیم:
پیگیری ردپای مخاطبان وب سایت تان
نحوه انتقال مشتری ها از ایمیل خود به وب سایت شما – و مطالبی که در وب سایت بازدید می کنند را چک کنید.
تقسیم بندی مشتری ها بر اساس نحوه رفتارهای آن ها در وب سایت
مشترک ها یا به عبارتی همان مشتری های خود را بر اساس خریدهایی که از وب سایت شما انجام می دهند یا نوع محتوایی که در وب سایت شما مشاهده می کنند، تقسیم بندی کنید. این نوع تقسیم بندی ها فراتر از تقسیم بندی های کلاسیک هستند که معمولاً براساس داده های آماری مانند سن ، مکان یا درآمد هستند. در این تقسیم بندی شما بیشتر بر رفتار مخاطبان خود تمرکز می کنید.
شخصی سازی اتوماسیون برای مخاطبین
پس از تقسیم بندی مشترکین، ارسال ایمیل ها را کاملاً شخصی سازی کنید. با اتوماسیون ایمیل ، می توانید بر اساس اقدامات مشترک ، ایمیل ها را از قبل بسازید و خودکار کنید.
مزایای اتوماسیون ایمیلی
امکاناتی که اتوماسیون ایمیلی برای کسب و کار شما به ارمغان دارد عبارتند از :
صرفه جویی در زمان و هزینه
با تنظیم اتوماسیون ایمیلی می توانید در زمان کمتری و بدون نیاز به تعداد کارکنان زیاد، به صورت هوشمندانه به مشترکین خود ایمیل های خودکار ارسال کنید.
برندینگ
اتوماسیون ایمیل مارکتینگ یک فرصت طلایی برای برند سازی کسب و کارتان می باشد. با شخصی سازی کردن لیست ایمیل، می توانید با مخاطبین خود در جهت برندینگ کسب و کارتان، ارتباط عمیقی برقرار کنید.
توجه کنید هدف از اتوماسیون ایمیل مارکتینگ ارسال حجم انبوهی از ایمیل به مخاطبان نیست! این تکنولوژی در واقع به جهت آماده سازی مخاطبین و تبدیل آن ها به مشتری و پول می باشد.
تعامل عمیق با مشتری
تکنیک اتوماسیون ایمیل مارکتینگ مؤثرترین و سریع ترین راه برای ارتباط گرفتن با مشتری را برای شما فراهم می کند. با بکارگیری درست این تکنولوژی و تشویق هوشمندانه مخاطبین خود به خرید و خواهید توانست درصد بالایی از آن ها را به مشتریان دائمی خود تبدیل نمائید.
نحوه استفاده از اتوماسیون ایمیل مارکتینگ
حال می دانیم اتوماسیون ایمیلی چیست؟ با نحوه کاربرد مزایای آن به طور نسبی آشنا شدیم و اینکه اشاره کردیم که تریگر ما در ارسال پیام ها یک تاریخ خاص، یک رویداد معین و یا فعالیت مشتری می باشد.
منظور از تریگر شرایط بوجود آمده برای انجام کاری
اما این زمان و رویداد معین شامل چه مواردی می تواند باشد! یا بعبارتی چه زمانی باید از اتوماسیون ایمیل مارکتینگ استفاده کرد؟
ارسال ایمیل های خوش آمد گویی
کاربران سایت زمانی که در وب سایت شما ثبت نام می کنند، بهتر است با ارسال یک پیام خوش آمدگویی برای کاربر ارسال کنید. در این پیام می توانید علاوه بر محتوای پیام خوش آمدگویی ، شبکه های اجتماعی کسب و کار خود را نیز به او معرفی نمائید.
ارسال ایمیل های آموزشی
هر ماه دوره های آموزشی خود را به لیست ایمیل مربوطه ارسال کنید.
ایمیل های پشتیبانی
پس از اینکه مشتریان شما خرید خود را انجام دادند، یک ایمیل حاوی پیام تشکر برای آنها ارسال کنید.
ارسال ایمیل های نظر سنجی: ترفند درست حسابی برای ارتباط با مشتری ! با نظر سنجی از مشتریان به آن ها حس ارزشمند بودن را القا می کنید.
توجه! با ارسال پیام های زیاد در بازه های زمانی کوتاه اعتبار برند خود را زیر سوال خواهید برد.
در حالت کلی موارد زیر موجب شکست اتوماسیون ایمیل مارکتینگ می شود:
- زیاده روی در ارسال ایمیل
- ایمیل هایی با محتوای غیر مفید
- ارسال ایمیل برای مشتریان نامربوط