افزایش فروش با کمک اینفلوئنسرها
کسب و کارها برای جذب مشتری های بیشتر و افزایش فروش، متمایل به گسترش حضور خود در رسانه های اجتماعی می باشند. در حال حاضر اکثریت مردم در حال استفاده از یکی از پلتفرم های رسانه های اجتماعی هستند. با این حال، حتی افرادی که فعالیت های ترویجی در این رسانه ها دارند، ممکن است نتیجه دلخواه را بدست کسب نکنند. در این مواقع بهتر است از یک فرد تأثیرگذار یا اینفلوئنسر کمک بگیرید.
یک فرد تأثیرگذار یا اینفلوئنسر چه کسی است؟
هر شخصی که در شبکه های اجتماعی صاحب اعتبار است، می تواند به عنوان یک اینفلوئنسر فعالیت کند. با این حال اعتبار وی به تنهایی کافی نیست، او باید توانایی برقرای ارتباط با مخاطبین زیادی را نیز داشته باشد. نمونه هایی از قبیل افراد مشهور، بلاگرها و افراد مهم در رسانه های اجتماعی می باشند.
اهمیت سرمایه گذاری بر روی همکاری با اینفلوئنسرها
از آنجایی که مردم عاشق معاشرت با افراد محبوب می باشند، بنابراین قرار گرفتن شما در کنار افراد تأثیرگذار در دنیای دیجیتال برای شما امتیاز بزرگی است. اما کسب امتیازات به تنهایی برای شما جذاب نیست، مگر اینکه امتیازات برای شما سود مالی به همراه داشته باشد. توجه کنید شما هر اندازه از خودتان تعریف کنید، تأثیر چندانی بر روی مخاطبین شما نخواهد داشت؛ اما اگر در این کار از یک اینفلوئنسر همکاری بگیرید نتیجه ی بسیار مطلوبی خواهید گرفت. همانطور که می دانید مردم به توصیه خرید محصول از طرف دوستان و خانواده، بیش از خود برند اعتماد دارند.
دلایل همکاری با یک فرد تأثیرگذار
- ایجاد اعتماد برای برند: مخاطبین شما معمولاً به محصول و تعریف شما از آن اعتماد نمی کنند، بلکه آن ها به نظرات دیگران اعتماد می کنند. بهترین گزینه برای ترویج برند خود افرد تأثیرگذارمی باشند، چرا که مردم به آن ها اعتماد دارند.
- افزایش فالوورهای شما: زمانیکه یک اینفلوئنسر محبوب برند شما را تبلیغ و تأیید می کند، فالوورهای شما افزایش خواهد یافت.
- تبلیغات رایگان یا با هزینه کمتر: معمولاً تبلیغات هزینه زیادی را می طلبد، اما شما می توانید با همکاری بلاگرهای محبوب با هزینه های کمتر محصولات و یا خدمات کسب و کار خود را در رسانه های اجتماعی ترویج دهند.
چگونه یک اینفلوئنسر مناسب برای ترویج برند خود پیدا کنید؟
در حال حاضر با یک جستجوی ساده در اینستاگرام، به راحتی می توانید انبوهی از اینفلوئنسرهای محبوب را پیدا کنید. کمی در انتخاب افراد تأثیرگذار سخت گیری کنید و صرفاً معیار انتخاب تون برای اینفلوئنسرها، تعداد فالوورهای او نباشد. اینفلوئنسرهایی که برای ترویج برند خود برمی گزینید، باید به برند شما مرتبط، کاربرانشان فعال، زرنگ و مدبر باشند.
در یک جمع بندی کلی به هنگام انتخاب افراد تأثیرگذار مورد نظر موارد ذیل را باید مورد بررسی قرار دهید:
- موضوعات صحبت و مکالمات او را بررسی کنید.
- آیا فالوورهای فعالی دارد؟
- فعالیت های او با برند شما همسو است؟
- فعالیت او در رسانههای اجتماعی با سبک و لحن برند شما تطابق دارد؟
5 ایده همکاری با اینفلوئنسرها
از یک اینفلوئنسر بخواهید یک فضای تبلیغاتی برای شما ایجاد کند.
از یک فرد تاثیرگذار بخواهید برایتان فضای تبلیغاتی راه بیاندازد. بعنوان مثال در رابطه با کسب و کار شما استوری و پست های جذاب انتشار کند، بزرگترین مزیت این کار این است که برند شما بیشتر در معرض دید قرار می گیرد. بهترین گزینه برای بازاریابی کسب و کارتان، فروش توسط یک فرد تأثیرگذار می باشد، که سریع، آسان و مؤثر است.
رسانه اجتماعی خود را در اختیار یک فرد تاثیرگذار قرار دهید
این کار روش بسیار خوبی برای ترویج تعامل با مشتریان وفادار و فالوورهای جدید نیز هست. از یک فرد تأثیرگذار بخواهید که اکانت شما را در اختیار بگیرد، پست ارسال کند و به پرسشهای دنبال کنندگان شما پاسخ دهد.
تجربه فوقالعاده قرار دادن حساب کاربری در اختیار یک فرد تأثیرگذار، جالب و سرگرمکننده خواهد بود و تأثیر ماندگاری بر دنبال کنندگان شما به جا خواهد گذاشت.
از یک فرد تاثیرگذار بخواهید وعده جایزه از جانب شما را به مردم بدهد
آیا کسی هست که دوست نداشته باشد چیزی را به رایگان دریافت کند؟ جایزهها همیشه موردعلاقه طرفداران هستند! اگر میخواهید مواجهه را به حداکثر برسانید، در یک روز با چندین فرد تأثیرگذار کار کنید. محصولی را انتخاب کنید که میخواهید نسبت به آن علاقه ایجاد کنید، سپس از آنها بخواهید در پستهای خود به این مطلب اشاره کنند که آن محصول را به یک فرد خوششانس جایزه خواهید داد.
برای اینکه کاربر در فهرست قرعهکشی قرار بگیرد باید از هشتگ حاوی برند شما استفاده کند، یا پستی درباره برند شما منتشر کند. این راه جالبی برای معرفی یک محصول جدید است و در عین حال، در رسانههای اجتماعی غوغا به پا میکند.
از افراد تاثیرگذار بخواهید درباره محصولتان نقد و بررسی بنویسید
با همکاری با فرد تأثیرگذاری که در حوزه کاری شما تخصص دارد، نام خود را مطرح کنید. شما برای نقد و بررسی محصولتان به او هزینه پرداخت میکنید و او هم در عوض باید یک نقد درخشان برای شما بنویسد. اطمینان پیدا کنید که با فردی همکاری میکنید که اعتبار دارد و تنها به دنبال کسب درآمد نیست. قطعاً تمایل دارید فرد تأثیرگذار طبیعی صحبت کند، نه اینکه به نحوی به نظر برسد که گویی نوشتهای را میخواند. اما این فقط زمانی امکانپذیر است که آن فرد تأثیرگذار واقعاً از کاربرد محصول شما هیجانزده شده باشد.
محصولات خود را به افراد تاثیرگذار هدیه بدهید
اگر به دنبال مواجهه مخاطبین با برند خود هستید، همیشه میتوانید یکی از محصولاتتان را به یکی از افراد تاثیرگذار محبوب که در حوزه کاری شما فعالیت میکند هدیه بدهید. نکته مهم این است که از آنجایی که هزینهای به این فرد تأثیرگذار پرداخت نمیکنید، نباید انتظار داشته باشید نامی از برند شما به میان بیاورد. به همین دلیل، منطقی این است که تأثیرگذارانی را هدف قرار دهید که واقعاً از محصول شما یا چیزی شبیه به آن استفاده کرده و قبلاً یک پست درباره آن منتشر کردهاند. اگر واقعاً محصول شما موردپسند آنها قرار بگیرد، احتمال اینکه با اشتیاق از هدیه رایگان خود سخن بگویند بسیار زیاد است. آیا ما از اینکه این محصول به او هدیه دادهشده مطلع هستیم؟ خیر اما دقیقاً باید همینطور باشد. یک تبلیغ نباید فریاد بزند که این یک هدیه است، چراکه باید بپذیریم کمی زننده است.
دیدگاهتان را بنویسید