بازاریابی ایمیلی چیست؟

بازاریابی با ایمیل یا بعبارتی ایمیل مارکتینگ یک روش قدیمی و در عین حال تأثیرگذار برای حفظ ارتباط با مخاطبین می باشد. هر کسب و کار اینترنتی برای موفق شدن در دیجیتال مارکتینگ، نیاز به پیاده کردن بازاریابی ایمیلی دارد.
بازاریابی ایمیلی با روش های ارسال ایمیل در بسیاری از سایت ها متفاوت است. در بازاریابی ایمیلی مخاطبین علاقه مند به کسب و کار شما، به میل خود در سایت ثبت نام کرده و ایمیل خود را در اختیار شما قرار می دهند. شما باید یک لیست از ایمیل کابران تهیه کنید و در مورد خدمات کسب و کار خود در بازه های زمانی تعیین شده از طریق ارسال ایمیل انبوه اطلاع رسانی کنید. افراد هر زمان که تمایل به دریافت ایمیلهای شما را نداشته باشند، می توانند عضویت خود را لغو کنند.
بازاریابی ایمیلی یک روش اصولی و مطمئن برای جلب اعتماد مشتری و ارتباط مستقیم با آن ها در جهت ارائه خدمات کسب و کار خود می باشد. مخاطب از این طریق همیشه در جریان آخرین فعالیت ها و خدمات شما قرار می گیرد. در واقع با بازاریابی ایمیلی قادر خواهید بود همواره با مخاطبین خود در ارتباط بوده و فروش خود را افزایش دهید.
تفاوت ایمیل مارکتینگ با هرزنامه
توجه کنید جمع آوری فهرست ایمیل های کاربران از بستر وب و ارسال ایمیل های انبوه به صورت ناخواسته، spamming می باشد و با ایمیل مارکتینگ اشتباه گرفته نشود. Spamming (هرزنامه) مشکلات بزرگی از جمله بدنام شدن برند شما را به همراه دارد.
در ارسال ایمیل های انبو به صورت هرزنامه ، جمع آوری ایمیل از طریق جستجوی ربات ها در وب صورت می گیرد و صاحبان ایمیل ها تمایلی به عضویت در این گروه ها را ندارند. در ایمیل مارکتینگ صاحبان به تمایل خود ایمیل شان را در اختیار کسب و کار شما برای دریافت ایمیل های مرتبط قرار می دهند.
خدمات ایمیل مارکتینگ
خدماتی را در جهت بهتر کردن رابطه کسب و کار شما با مشتری ها می نماید:
به هنگام ارسال ایمیل برای جلب اعتماد بیشتر مخاطبین خود به نکات زیر اشاره کنید:
- اطلاعات شما در نزد ما محفوظ است
- هیچگونه استفاده نادرستی از آنها نخواهید کرد
- آن اطلاعات را در اختیار اشخاص دیگر قرار نخواهید داد.
توجه کنید نباید در ارسال ایمیل زیاده روی کنید؛ چون در صورت ارسال ایمیلهای متوالی و بیارزش ممکن است مشتریان را از دست داده و یا اعتبار برند خود را خدشه دار کنید.
- ارسال ایمیل اطلاع رسانی تخفیفها یا محصولات جدید
- گرفتن نظر مشتری درباره محصول یا خدمات
- یادآوری خریدهای تکمیل نشده
- تبریک تولد یا هر نوع سالگرد
- ارسال فاکتور خرید
نکاتی که در بازاریابی ایمیلی ملزم به رعایت آن هستید:
هرزنامه یا اسپم ارسال نکنید!
در بازاریابی ایمیلی باید اجازه دریافت کننده ایمیل را برای ارسال ایمیل های بازاریابی داشته باشید و همین علت وجود فرم ثبت ایمیل در وب سایت شما ضروری است. تا زمانیکه افراد به میل خود ایمیل شان را در اختیار شما قرار ندادند، به هیچ وجه لیست ایمیل نخرید این کار به اعتبار برند کسب و کار شما خدشه وارد کرده و آن را زیر سوال خواهد برد.
در نگارش متن ایمیل ماشینی نباشید!
ایمیل را مثل ربات یا نامه رسمی ننویسید، ایمیل مارکتینگ یک رسانه بسیار شخصی است و حتی اگر قرار است ایمیل یکسان را به هزاران مشترک بفرستید، طوری بنویسید که انگار قصد دارید به شخصی خاص ایمیل بزنید و در ضمن به خودتان کمی آزادی دهید تا کمی غیر رسمی باشید.
از سیستم بازاریابی ایمیلی تجاری استفاده کنید
هیچگاه از جیمیل یا سایر سرویس های ایمیل استاندارد برای بازاریابی ایمیلی انبوه استفاده نکنید. این سرویس ها برای ایمیل های فرد به فرد طراحی شده اند و نه ایمیل به تعداد زیاد از افراد. اگر در این سرویس ها اقدام به ارسال ایمیل انبوه کنید، اکانت شما یا غیر فعال می شود یا که در لیست سیاه قرار میگیرد.
سیستم های بازاریابی ایمیلی تجاری وجود دارند که ارزان قیمت هستند و استفاده از آنها تیز آسان است برخی از معروفترین این سرویس ها عبارتند از: Aweber- mailchimo- infusionsoft –active campaign.
مزیت عالی این سرویس این است که به صورت خودکار الزامات قانونی را مثل داشتن گزینه لغو اشتراک و اطلاعات تماس شما در بخش زیرین های بازاریابی رعایت میکنند. همچنین، برای عبور از فیلترهای اسپم و حصول اطمینان از دریافت شدن ایمیل بسیار تلاش میکند.
به طور منظم ایمیل بزنید
اگر به ندرت برای پایگاه داده ایمیلی خود ایمیل بفرستید مشترکان شمت به اصطلاح سرد خواهند شد. ممکن است مخاطبان شما برای عضویت در لیست ایمیل تان اقدام کرده باشند ولی چون مدت طولانی خبری از شما نبوده فراموشتان کرده باشند و ایمیلتان را به عنوان هرزنامه علامت بزنند.
بدتر از همه اینکه ارزش یکی از پایگاه های مهم و کلیدی بازاریابی آنلاین شما شروع به افول خواهد کرد. ازینرو برای گرم نگه داشتن این ارتباط حداقل به صورت ماهانه با مشترکان ایمنی خود در ارتباط باشید. بهترین حالت این است که فواصل ارتباط شما حدوداً هفتگی باشد ولی این موضوع بستگی به بازار هدف شما نیز دارد.
برخی از بازاریابان ایمیلی را میشناسم که روزانه یا حتی چند بار در روز ایمیل میفرستند، هیچ وقت قوانین سفت و سختی برای فواصل زمانی ارسال ایمیل وجود ندارد فقط از اینکه ایمیل شما مرتبط با ارزش آفرین اطمینان حاصل کنید.
مزایای ایمیل مارکتینگ
- بازگشت سرمایه: در بازاریابی ایملیی سود حاصله شما به ازای خرجی که می کنید، به میزان قابل توجهی بالا می باشد. بازایابی ایمیلی مؤثرترین تکنیک بازاریابی آنلاین می باشد.
- ارزان و سریع: بازاریابی ایمیلی نسبت به سایر بازاریابی های آنلاین ارزان تر و سریع تر می باشد. در این نوع بازاریابی شما صرفاً هزینه های ارسال ایمیل را پرداخت خواهید کرد.
- تنوع در ارسال محتوا: هر نوع محتوایی از قیبل متن، تصاویر، ویدئو و هر گونه فایلی را می توانید از طریق ایمیل ارسال کنید.
- شناسایی مشتری ها بالقوه: ارسال ایمیل تخفیفات و پیشنهادات فروش ویژه به کسانی که از شما خرید کرده اند.
دیدگاهتان را بنویسید