بازاریابی محتوای و محتوا یکسا نیستند! 11 استراتژی محتوا

بازاریابی محتوا
زمان مطالعه: 5 دقیقه

استراتژی محتوا و تولید محتوا یکسان نیستند. بازاریابان متبحر می دانند در دنیای محتوا چه می گذرد و تفاوت تولید محتوا را در بسیاری از مواردی که به اسم بازاریابی محتوا برچسب گذاری می شود، را می شناسند. در اینترنت، بیان هر چیزی از قبیل افکار، اطلاعات و یا تجربیات شخصی، از طریق فرم نوشتاری، دیداری یا صوتی، محتوا می باشد. بعنوان مثال این مقاله ای که مطالعه می کنید، یک محتوا است. عکس های بارگذاری شده در اینستاگرام و ویدئوهای منتشر شده در یوتیوب همگی محتوا هستند.

اینترنت با محتوا ساخته شده و همیشه بوده است، به بیانی دیگر می توان گفت  همه افراد دارای محتوا هستند و بطور مدام آن ر ایجاد می کنند. فرد هنگام ایجاد محتوا ، ممکن است دچار سردرگمی شود و آن را با بازاریابی محتوا اشتباه بگیرد. محتوای زیادی برای بازایابی یک برند تولید می گردد، اما باید بدانید این به معنا نیست که، این برند استراتژی محتوا را انجام می دهد. 

بازاریابی محتوا چیست؟ 

بازاریابی محتوا یک رویکرد استراتژیکی برای بازاریابی می باشد، که بر ایجاد و ارائه محتوای ارزشمند، جهت جذب و حفظ مخاطب و تبدیل آن به مشتری تأکید دارد.  بعبارت دیگر، این استراتژی، راه حلی برای مشکلات تجارت، کسب و کار شما می باشد. بعنوان مثال یک فروشگاهی، اقدام به تولید محتوا از محصولات خود می نماید. سپس محتوای خود را در فضای مجازی مانند اینستاگرام به اشتراک گذاشته و مردم را به دنبال کردن محصولاتش تشویق می کند و متعاقباً طرفدارنش را تبدیل به مشتری می نماید.  

در واقع شما با استراتژی محتوا ، کسب و کار خود را به عنوان مرجعی در صنعت خود به مردم می شناسانید و در طولانی مدت از این طریق تخصص تان را در موضوع کسب و کار خود، با مخاطبین به اشتراک می گذارید. بنابراین می توانید با اگاهی از نیاز ها و خواسته های مخطبین خود و اولویت قرار دادن نیاز و علایق ان ها اعتماد آن ها را جلب کرده و تبدیل به مشتری نمائید.

نام تجاری تناسب اندام که جامعه ای را ایجاد می کند و مشترکان خود را برای به اشتراک گذاشتن دانش تشویق می کند.

خرده فروشی دکوراسیون منزل که ماهنامه ای در زمینه مینیمالیسم و ​​شیوه های خوب خانه داری توزیع می کند.

شرکت مسافرتی که از یک وب سایت تعاملی هیجان انگیز برای اشاره به تجربیاتی که ارائه می دهد استفاده می کند.

سایت مکمل سلامتی که وبلاگ دستور العمل گیاهخواری را منتشر می کند.

آیا تفاوتی می بینید؟ همه این تلاشها شما را به عنوان یک مقام در صنعت خود قرار می دهد ، تخصص خود را در زمینه خود در دراز مدت نشان می دهد و با اولویت قرار دادن نیازها و علایق به مخاطبین اعتماد ایجاد می کند.

چگونه می توان تشخیص داد که استراتژی محتوای شما به درستی انجام می شود؟!

شما در حال بازاریابی محتوا (و نه فقط ایجاد محتوا یا بازاریابی دیجیتال) هستید اگر محتوای شما:

در استراتژی محتوا بایستی مخاطبان خود را در درجه اول قرار می دهد. مشتری مدار باشید نه شرکت. شما محتوای مفید و ارزشمندی را ارائه می دهید و به مشتری اجازه می دهید تصمیم بگیرد که چه زمانی به شما اعتماد کند و از شما خرید کند.

لینک به یک هدف تجاری یا راه حل یک مشکل. شما نحوه کار محتوای خود را برای پیشبرد اهداف کسب و کار خود بیان کرده اید. حتی اگر هرگز ، برند خود را به طور کامل تبلیغ کنید. CTA ها عالی هستند ، اما شما سعی نمی کنید خوانندگان خود را به راه حل های خود سوق دهید.

خوانندگان را به زمین چمن شما جذب می کند. شما با ارائه مقصدی به خوانندگان که می توانند به آنجا بازگردند ، اقتدار ایجاد می کنید. به طور مداوم و مستمر منتشر می شود. شما با اثبات اینکه در این زمینه به مرور زمان متخصص هستید و نه به صورت یکجا ، اعتماد ایجاد می کنید.

در استراتژی محتوا از معیارهای اندازه گیری و بهینه سازی استفاده می کند. شما می توانید آنچه را که خوب کار می کند ، شناسایی کنید و بر اساس داده ها کجا باید پیشرفت کنید.

استراتژی محتوایی 

اگر محتوایی که تولید می کنید، در آن نکات زیر را رعایت کرده باشید در واقع شما استراتژی محتوا انجام داده اید، نه فقط تولید محتوا و یا بازاریابی دیجیتال. این نکات عبارتند از : 

  • مخاطبان خود را در اولویت قرار می دهید و مشتری مدار هستید نه شرکت محور. در این حالت شما در حال ارائه محتوای مفید و ارزشمندی می باشید و به مشتریان خود اجازه می دهید، تا تصمیم بگیرند که چه زمانی به شما اعتماد کافی پیدا کرده و اقدام به خرید از شما می نمایند.
  • هدف شما از تولید محتوا نباید فقط تبلیغ برندتان و یا اهداف تجاری تان باشد، در واقع شما با تولید محتوا بایستی بتوانید مخاطبین را،  زمین بازی خود بکشانید و آن ها را تبدیل یه مشتری کنید. اگر شما اقدام به تولید محتوا برای نشان دادن نام تجاری خود در رسانه های اجتماعی باشید، مخاطبین شما پی به مغرضانه بودن این تبلیغ می برند. بنابراین بایستی حاوی مطالب مفید در رابطه ها با خواسته ها و نیازهای مشتریان تان باشد.
  • مهم ترین قدم در استراتژی محتوا برای جذب مشتریان بیشتر باید بطور مداوم در حال تولید محتوا باشید. در واقع با اینکار تبحر خود را در این زمینه به رخ مخاطبین می کشانید و  حس اعتماد را درآن ها ایجاد می کنید.

11 اصل در استراتژی محتوا 

وب سایت ها(بلاگ ها)

یک صفحه وب (وب سایت) برای معرفی کسب و کار خود طراحی کنید و با بهینه سازی آن رتبه صفحه خود را در گوگل افزایش دهید. سپس یک CTA برای تعامل با مشتریان خود در وب سایت تان در نظر بگیرید. CTA کاربر را به سمت یک هدف مشخصی سوق می دهد و او را تبدیل به پول برای کسب و کار شما می کند.

حل کردن مشکلات مشتریان خود

خودتان را جای مشتری ها قرار داده و از دید آن ها به مسائل نگاه کنید و خدماتی را برای رفع مشکلات مشتری ها ارائه دهید. در واقع شما با این کار توانایی ها و تخصص خود را به مشتریان نشان می دهید. اطلاعاتی را که مردم در جای دیگر نمی توانند پیدا کنند، را در اختیارشان قرار دهید.

گسترش قدرت جستجو وب سایت 

از کلمات کلیدی مناسب و محتوای بهینه سازی شده برای استراتژی محتوا در وب سایت خود استفاده کنید. وب سایت های محدود شده به به مشخصات و اطلاعات تماس، قدرتی در برابر موتورهای جستجو ندارند و موجب افزایش ترافیک سایت شما نمی گردد. 

محتوای وب (قدرتمندترین در بازاریابی آنلاین)

 اطلاعات مهم یا مفید را در محتوای خود برجسته کنید ، CTA واضحی داشته باشید و از تصاویر با کیفیت بالا برای معرفی کسب و کار خود استفاده کنید.

برای موفقیت در کسب و کار آنلاین خود و تولید محتوای بهینه با ما همرا باشید.

در پایان

اصطلاح “بازاریابی محتوا” در حال رایج شدن است ، اما بازاریابان فهیم می دانند چه اتفاقی می افتد: بسیاری از چیزهایی که به عنوان استراتژی محتوا برچسب گذاری می شوند هر چیزی نیستند.

در اینترنت ، محتوا عبارت است از هر چیزی که افکار ، اطلاعات یا تجربیات را از طریق فرم نوشتاری ، تصویری یا صوتی بیان کند.

اینترنت با محتوا ساخته شده است و همیشه بوده است. همچنین به این معنی است که همه محتوا دارند و همه آن را همیشه ایجاد می کنند.

وقتی در مورد بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا صحبت می شود ، سردرگمی ایجاد می شود. محتوای زیادی برای بازاریابی یک نام تجاری در نظر گرفته شده است … اما این بدان معنا نیست که این برند بازاریابی محتوا را انجام می دهد.