رسانه اجتماعی لینکدین (linkedIn)، زیر مجموعه ای از شرکت مایکروسافت می باشد. این روزها کاربران وب از صفحه لینکدین به عنوان یک پلتفرم تخصصی، استقبال قابل توجهی داشتند. کابران لینکدین معمولاً از آن برای تولید محتوا در خصوص فعالیت های روزانه خود استفاده نمی کنند؛ در واقع آن ها برای توسعه کسب و کار خود، یافتن شغل مورد نظر و یا شرکت در دوره های اموزشی در این شبکه فعالیت می کنند.
بطور کلی می توان گفت هدف از فعالیت کاربران این شبکه ایجاد ارتباط حرفه ای بین مشاغل و کسب و کارهای مختلف با یکدیگر می باشد. این پلتفرم اجتماعی بیش از 700 میلیون کاربر در سطح جهان دارد و خوشبختانه استفاده از آن در ایران نیز آزاد است. بسیاری از کسب و کارها از صفحه لینکدین به عنوان ابزار بازاریابی برای برندینگ کسب و کار خود استفاده می کنند.
عضویت و استفاده از لینکدین رایگان می باشد، اما نسخه ی پریمیوم از لینکدین قابلیت ها و ویژگی های خاصی را برای کاربران فراهم می کند. توجه داشت باشید در نسخه های پریمیوم لینکدین امکان برگزاری کلاس های آموزشی و وبینار فعال می باشد. برای کسب جدیدترین و به روز ترین نکات درباره شبکه اجتماعی لینکدین در این مقاله با ما همراه باشید.
فهرست محتویات مقاله
Toggleمزایای استفاده از شبکه اجتماعی لینکدین
در لینکدین نیز می توانید همانند اینستاگرام و فیس بوک برای خود یک حساب کاربری شخصی و یا تجاری بسازید. اما همانطور که ذکر شد اینستاگرام برای عموم مردم جامعه یک شبکه ای اجتماعی تفریحی می باشد که اغلب از تفریحات و سرگرمی های خود در آن کرده و با دوستان خود با اشتراک می گذارند. اما کاربران وب صفحه لینکدین خود را به عنوان یک شبکه تخصصی در زمینه کسب و کار می شناسند.
در یک نگاه کلی لینکدین شبا هت بسیاری به فیس بوک دارد. فعالیت های که در صفحه لینکدین خود می توانید انجام دهید عبارتند از:
- برقرای ارتباط با دوستان خود
- انتشار مقاله و نوشتن status در صفحه خود
- قرار دادن لینک در این شبکه به جهت لینک سازی برای وب سایت تان
اکثریت کاربران وب در صفحه لینکدین خود به دنبال پیدا کردن یک شغل ایده آل می باشند و یا می خواهند با بازار یابی در این شبکه فروش و درآمدشان را افزایش دهند. این فعالیت های پایه در لینکدین برای کاربران رایگان می باشد و کافی است یک حساب کاربری داشته باشند. اما برای اینکه بتواند از امکانات ویژه این شبکه استفاده کنند باید مبالغی را پرداخت کرده و اکانت پریمیوم خود را فعال نمایند.
بازاریابی در شبکه اجتماعی لینکدین
امروزه بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای توسعه کسب و کار و رسیدن به فروش بیشتر بسیار چالش برانگیز شده است. اما به چه نحوی باید در صفحه لینکدین خود تولید محتوا کنیم تا با علاقه مند کردن مخاطبان به کسب و کار خود، آن ها را به مشتریان بالقوه تبدیل کنیم.
بسیاری از مخاطبان پلتفرم لینکدین به دلیل عدم شناخت این شبکه ، نمی دانند چه نوع محتوایی را برای جذب مخاطب در صفحه لینکدین خود باید ایجاد کنند. برای اینکه پست های شما در لینکدین نتیجه بخش باشد و بتوانید با مخاطبین خود تعامل برقرار کنید می توانید از روش های زیر برای تولید محتوا در لینکدین استفاده کنید:
سعی کنید مفید و مختصر در پست های خود حرف بزنید، بهترین راهکار این است که پست های خود را به صورت لیست و بالت دار منتشر نمایید.
- داستان هایی شکست کسب و کار خود را مطرح کنید و از عواملی که در این راه باعث موفقیت شما شده است، سخن بگویید. با صحبت کردن در مورد تجارب شکست و موفقیت نهایی کسب و کارتان ، مخاطبان بیشتر جذب شما شده و با شما تعامل برقرار می کنند.
- در محتوایی که تولید می کنید سعی کنید مخاطبین را ترغیب به پرسش و پاسخ نمایید. با ایجاد فرصت سوال کامنت های بیشتری را برای پست خود دریافت خواهید کرد.
- به تمامی کامنت هایی که در زیر پست شما گذاشته می شود، Replay کوتاه بزنید با این روش stastus شما در feed های مخاطبان شما دیده می شود.
خدماتی که صفحه لینکدین به کاربران خود ارائه می دهد
خدمات ابتدایی و پایه لینکدین که برای مخاطبان آن رایگان می باشد:
- امکان ارسال پیام برای افراد موجود در شبکه خود
- امکان جستجو محدود به 100 نتیجه می باشد.
- امکان ایجاد و حتی پیوستن در گروه برای کاربر مهیا است.
- میتوانید پستهای وبلاگی را صفحه خود ایجاد کنید.
سرویس رایگان لینکدین حتی با همین امکانات محدود نیز، این بستر برای شما فراهم می کند تا بتوانید در کنار همکاران متخصص خود باشید. با تهیه نسخه LinkdeIn Premium یک حساب کاربری حرفه ای و ویژه می توانید برای خود فراهم کرده و از امکانات ویژه آن از قیبل برگزاری وبینار و کلاس های آموزشی استفاده کنید.
جمع بندی
لینکدین علاوه بر این که یک پلتفرم برای ایجاد رزومه دیجیتالی می باشد، می توانید بدون صرفه هزینه کلان کسب و کار خود را گسترش دهید. در گذشته لینکدین فقط قابلیت اشتراک گذاری متن، تصویر و ویدئو داشت، اما در به روز رسانی جدید استوری نیز به امکانات این شبکه افزوده شده است. در آینده نه چندان دور برای بهبود قابلیت های خود ، برقراری ویدیوی زنده را نیز برای کاربران خود فراهم خواهد کرد.
توجه کنید علاوه بر تولید محتوای مفید در صفحه لینکدین خود، تعامل با محتوای افراد دیگر نیز برای بازاریابی در صفحه لینکدین بی تأثیر نخواهد بود. نظرات شما در زیر پست افراد دیگر باعث می شود این پست با کامنت شما در feed های شما نیز برای دوستان تان دیده شود. یکی از متخصص های فروش در شبکه اجتماعی در این خصوص می گوید: هر چه بیشتر دیده شوید، موقعیت ها و فرصت های بیشتری به سراغ شما خواهد آمد.