راه های افزایش فالوور اینستاگرام

امروزه بزرگترین دغدغه کسب وکارها جذب مخاطبین بعبارتی جذب فالوور اینستاگرام می باشد. کسب و کارهایی در شبکه های اجتماعی موفق هستند، که مخاطبان بیشتری نسبت به رقبای خود به دست آوردند. روش های اخلاقی و غیر اخلاقی زیادی برای جذب فالوور اینستاگرام وجود دارد، اما معیار موفقیت کسب و کار در فضای مجازی به دست آوردن تعداد فالوئر بالا نیست. تنها مؤثر تمرکز بر جذب مخاطبین کسب و کار شما می باشد.
برای جذب فالوور اینستاگرام سه روش کلی وجود دارد:
برای محبوب شدن در اینستاگرام به دنبال روش های واقعی و اصولی جذب و افزایش فالوور اینستاگرام باشید. در این مقاله سعی داریم 3 روش کاملاً مؤثر جذب مخاطب و افزایش فالوئر اینستاگرام را به شما معرفی کنیم.
- جذب ارگانیک
- تبلیغات
- فالو موقت
جذب ارگانیک
اثر گذارترین و سخت ترین روش برای افزایش و جذب فالوور اینستاگرام، جذب ارگانیک می باشد، که بدون نیاز به تبلیغات و پرداخت هزینه ای انجام می شود. استراتژی جذب ارگانیک همانند استراتژی سئو است، و می خواهیم مطالبی ما به صورت طبیعی، توسط افراد بیشتری دیده شود. اساس کار در سئو وب سایت، سعی بر دیده شدن در گوگل می باشد و در اینستاگرام، هدف دیده شدن در اکسپلور است.
برای موفقیت در جذب و افزایش فالوور اینستاگرام به صورت ارگانیک، تولید محتوای باکیفیت و تأثیر گذار است. محتوایی که بتواند مخاطب در درگیر کرده و او را به سمت نوشتن کامنت در زیر آن و اشتراک گذاری با سایر دوستانش سوق دهد.
در جذب فالوئر اینستاگرام به صورت ارگانیک شما با استفاده از روش های واقعی در اینستاگرام محبوب می شوید. این روش ها عبارتند از :
- شناسایی هدف : ابتدا مهم ترین عنصر، یعنی هدف خود را مشخص کنید، مواردی از قبیل جایگاه، شرایط مورد انتظار و مقبول شما در یک سال آینده به چه صورت خواهد بود. تعداد فالوئرهای مطلوب، تعداد لایک و کامنتی که انتظارش را دارید.
- شناختن رقبای خود: رفتار رقبای خود را تحلیل کنید، نقاط ضعف و قوت آن ها را بیابید. دقت کنید بیشترین لایک و کامنت متعلق به کدام پست های آن ها می باشد.
- القا هویت برند به مخاطب: پست های کاملاً متفاوت و مبتکرانه، که پیرو یک تم مشخصی و منظمی می باشند، در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید. برای اینکه در دید مخاطبین خود، حرفه ای و منحصر بفرد جلوه نمایید، از یک لوگو و شعار خاص برای پست های خود استفاده کنید.
تبلیغات در اینستاگرام
این روش برای جذب فالوور اینستاگرام به اثربخشی جذب ارگانیک نیست؛ اما اگر بهصورت درست و حرفهای اجرا شود، میتواند نتایج بسیار خوب و اثربخشی را به همراه داشته باشد. البته اگر این روش را بهدرستی استفاده نکنیم فرقی با فردی که هرروز پیامکهای بهدردنخور تبلیغاتی ارسال میکند نداریم. تبدیل به یک اسپمر بزرگ میشویم. هم هزینه خود را هدر دادهایم، هم هیچ نتیجهای نگرفتهایم و در آخر برای برند خود نیز چیزی جز دشنام و بدنامی فراهم نکردهایم. برای اجاره تبلیغات مؤثر در اینستاگرام به مرتبط بودن محتوا و زمینه فعالیت شما با صفحهای که در آن قصد تبلیغ را دارید، توجه کنید. در بحث تبلیغات در دنیای امروز کمیت و تعداد بهتنهایی هیچ اهمیتی ندارند. چیزی که مهم است نسبت یکپارچگی مخاطب است.
فرض کنید شما درزمینهٔ فروش کتاب مشغول به فعالیت هستید؛ حال در صفحات مختلف اینستاگرام جستوجو میکنید و یک صفحه ۷۰ هزارنفری را که در آن جدیدترین داب اسمشها قرار میگیرد، پیدا میکنید و در آن تبلیغ میکنید. در اینجا تعداد مهم نیست؛ ممکن است در حالت دیگر صفحهای را پیدا کنید که ۸ هزار فالوور اینستاگرام داشته باشد؛ اما موضوع و مخاطبان آن درزمینهٔ کتابخوانی باشند. در اینجا مطمئناً میتوانید مخاطب یکپارچهتری را جذب کنید. دقت داشته باشید که در دام تعداد گرفتار نشوید. چیزی که مهم است درصد تبدیل است. گاهی ما با افزایش مخاطبانی که هیچ ارتباطی با ما و خدماتمان ندارند، تنها درصد تبدیل را کاهش میدهیم.
فالو موقت و ربات
روش سوم برای جذب فالوور اینستاگرام، روش فالو موقت است. این روش پرطرفدارترین، پراستفادهترین و آسانترین روش جذب مخاطب واقعی است. این روش برخلاف روش اول و حتی دوم، هیچ سختی ندارد. افراد در این روش با استفاده از یک ربات هوشمند به سراغ هشتگهای مرتبط و صفحات رقیبان خود میروند، سپس افراد موردنظر خود را فالو میکنند. حال منتظر میمانند تا این افراد نیز آنها را فالو کنند. وقتیکه اصطلاحاً فالوبک انجام شد، پس از گذشت مدتی معمولاً ۴۸ ساعت آنها را آنفالو میکنند.
فالو موقت و افزایش فالوور اینستاگرام
درباره اینکه از این روش در جذب فالوور اینستاگرام استفاده کنیم یا نه، بین اکثر فعالان این حوزه اختلاف شدیدی وجود دارد. ما نیز درگذشته و دربرخی از موارد از این روش استفاده کردهایم؛ اما هماکنون با انجام روش فالو موقت مخالف هستیم.
برای این مخالفت دو دلیل داریم:
۱- ازنظر اصول اخلاقی و اتیکت، این عمل را شاید بیاحترامی به آن فرد است، همچنین این کار نمیتواند حس خوبی را به افراد بدهد.
۲- مورد دیگری که در آنالیزهای زیادی مشاهده کردیم، پایین آمدن نرخ تبدیل نسبت به شرایط قبل از جذب فالوور با ربات بود. این عمل در بهترین حالت در افزایش فروش شما هیچ تأثیری نمیگذارد. تنها اتفاقی که رخ میدهد بالا رفتن تعداد لایکها است که البته تعداد لایکها نیز بیانگر هیچ موفقیت خاصی نیست و معمولاً امری از روی عادت است.
همچنین مشاهده کردیم که گاهی این افزایش مخاطب، باعث کمبود توجه ما نسبت به مخاطبان ارگانیک میشود؛ درنتیجه پاسخگویی ضعیفتر، خدمات ضعیفتر و در کل نمودار رشد و درآمد ما ضعیفتر خواهد شد.
اصرار بیش از حد در جذب فالوور اینستاگرام
اگر شما درجایی مجبور به استفاده از این شیوه برای جذب فالوور اینستاگرام، شُدید؛ حتماً آن را به نحوی اجرا کنید که بیانگر مزاحمت و توهین نباشد. یکی از بهترین روشها میتواند نوشتن توضیحات مربوطه در بیوگرافی باشد. معمولاً اکثر افراد وقتیکه میبینند توسط فردی فالو شدهاند، اولین کاری که انجام میدهند مراجعه به بیوگرافی آن فرد است. شما میتوانید در پروفایل و بیوگرافی خود یا در استوری هایلایت شدهای علت فالو را بنویسید و از کسانی که فالو موقت کردهاید، پوزش بطلبید.
در پایان نیز مجدداً تأکید میکنیم که اصولیترین، حرفهایترین، اخلاقیترین، پایدارترین و موثرترین روش برای جذب فالوور اینستاگرام، جذب ارگانیک با استفاده از تولید محتوای حرفهای و اصیل است. پس بهترین راه افزایش فالوور اینستاگرام به صورت اصولی است.
دیدگاهتان را بنویسید