تعادل سازی سئو و خلاقیت در نوشتن محتوا

زمان مطالعه: 4 دقیقه

محتوایی که تولید می کنید اگر مورد پسند مخاطبین شما واقع شود، قطعاً گوگل هم آن محتوا را می پسندد و آن را در رده بالای موتورهای جستجو گوگل قرار خواهد داد. یکی از فاکتورهای سئو داخلی رعایت اصول سئو در محتوا می باشد. داشتن استراتژی تولید محتوا سئو شده به همان اندازه یافتن کلمات کلیدی مهم است. از این رو می توان گفت در بهینه سازی موتور های جستجو یا بعبارتی سئو ، محتوا حرف اول را می زند.

در حالت کلی  اگر مبحث سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو را یک قلمرو پادشاهی در نظر بگیرید، بدانید که محتوا در آن پادشاهی می کند. از این رو محتوا بخشی جدایی ناپذیر از سئو است و  محتوا بدون سئو به تنهایی نمی تواند موجب رشد کسب و کار شما گردد. به کار گرفتن سه مورد از قبیل رعایت اصول سئو در محتوا، منحصر به فرد و با کیفیت  بودن محتوا و خلاقیت در محتوا نویسی از تلاش های سئو پشتیبانی می کند. 

اگر در روند نوشتن خلاق نباشید، ممکن است همانند بسیاری از رقبای خود یک محتوای بی کیفیت ایجاد می کنید و احتمالاً بسیاری از طرفداران خود را از دست بدهید. بنابراین میزان خلاقیت و رعایت سئو در محتوا باید به صورت متعادل باشد. در این مقاله، می خواهیم 5 ایده در مورد نوشتن محتوای سئو شده را برای تعادل سازی سئو و خلاقیت در نوشتن محتوا را بررسی کنیم.

محتوای سئو شده

تعادل سازی سئو و خلاقیت در نوشتن محتوا

جستجوی کلمات کلیدی برای سئو در محتوا

اولین قدم برای ایجاد محتوای مفید، یافتن کلمات کلیدی و عبارات مهم است. عباراتی که کاربران وب به دنبال آن هستند و برای رفع نیازشان در Google این عبارات را  جستجو می کنند. برای یافتن کلمات کلیدی محتوا، که مخاطبان شما در جستجوی گوگل استفاده می کنند، از یک ابزار رایگان Google Keyword Planner استفاده کنید. هنگامی که لیستی از کلمات کلیدی تهیه کردید، باید آنها را به طور طبیعی در محتوا  بگنجانید. در کاربرد کلمات کلیدی به هیچ عنوان زیاده روی نکنید، با استفاده بهینه از این کلمات، رتبه بندی محتوا در Google بهتر خواهد بود.

توجه کنید اینکه محتوای تان را از کلمات کلیدی پر کنید، ربات گوگل متوجه می شود که شما قصد فریب آن را دارید و در نتیجه به رتبه بندی سایت شما و متعاقباً به تجارت شما ضرر می رساند. یافتن کلمه کلیدی مفید، عمده ترین روش برای رعایت اصول سئو در تولید محتوا  است. 

محتوا نویسی خلاقانه در حوزه مشکلات مخاطبان 

نوشتن مطالبی که نیازهای مشتریان شما را برطرف می کند، راهی مطمئن برای اطمینان از موفقیت در جستجوگرها و متعادل سازی خلاقیت و سئو است. افراد تمایل دارند محتوایی را که به نظر آنها مفید است را به اشتراک بگذارند و  این سبب افزایش دامنه دسترسی به مطالب خواهد شد. 

هرچه افراد بیشتری محتوای شما را بخوانند ، Google محتوای شما را بیشتر دوست خواهد داشت.  بنابراین ، شما باید اطمینان حاصل کنید که استراتژی سئو در محتوا ، حول مشکلات مخاطبان شما باشد. بهنگام محتوا نویسی از خود بپرسید که آیا محتوای شما قادر خواهد بود پرسش کاربر را پاسخ بدهد و نیاز او را رفع کند؟ 

بهره گیری از تصاویر جذاب برای سئو در محتوا 

 یک عکس برابر هزار کلمه ارزش دارد  و تصاویر زیبا به محتوای شما کمک می کنند تا مورد توجه مخاطبین خود قرار بگیرید. برای تولید محتوای سئو شده همیشه از تصاویر جذاب و مرتبط با عنوان محتوا استفاده کنید. 

چندین روش خوب برای گنجاندن تصاویر در محتوای سئو شده وجود دارد، که روش های مهم در بهینه سازی وب سایت می باشند: تصاویر محصول، اینفوگرافیک ها، Alt text. هر زمان که از تصویری در محتوای خود  استفاده می کنید، فراموش نکنید که Alt Text ، کمک بسیار شایانی به محتوای سایت شما در کسب رتبه در نتایج موتورهای جستجو خواهد کرد. 

با این حال بعضی اوقات، یافتن و ایجاد تصاویر مناسب دشوار است، اما مزایایی که یک تصویر خوب می تواند برای سئو سایت ارائه دهد ارزش وقت شما را دارد.

سازماندهی محتوا برای مشتریان خود 

بازدید کنندگان وب سایت ممکن است صفحات وب شما را بدون خواندن کامل مطالب آن ترک کنند. حتی اگر آنها بمانند، بیشتر آنها قرار نیست کل محتوا را بخوانند.  با این اوصاف ، مطمئن شوید، که محتوای خود را برای آن ها مرتب کرده اید و با رعایت اصول سئو در محتوا، مطالب وب سایت برای بازدید کنندگان جذاب و گیرا نموده اید. 

 بخشی از کارهایی که برای سازماندهی محتوای وب سایت می توانید انجام دهید عبارتند از: 

  •  برای برجسته سازی اطلاعات مهم  از بالت ، زیرشاخه ها و انواع تگ ها استفاده کنید.
  •  اطلاعات مهم را در ابتدا ، وسط و انتهای مطالب خود قرار دهید.
  •  جملات کوتاه و پاراگرافهای کوتاه را بنویسید.

بررسی نحوه محتوای نویسی رقیبان خود 

وب سایت های رقبای خود را چک کنید تا ایده های بهتری در تولید محتوا برای وب سایت خود کسب کنید.

مواردی که در سایت رقبای خود بایستی بررسی کنید عبارتند از:

  • نحوه لینک سازی داخلی و سئو
  • لحن نگارش آن ها در محتواهای وب سایت
  • نحوه کاربرد کلمه کلیدی در پاراگراف اول و آخر
  • زمان انتشار و مطلب گذاری آن ها در وب سایت
  • بررسی کلمات کلیدی استفاده شده در مطالب
  • موضوعاتی که برای تولید محتوا انتخاب کرده اند
  • کابرد کلمات کلیدی اصلی در عناوین داخلی
  • میزان توزیع کلمات کلیدی اصلی و مشتقات آن در متن
  • میزان اشتراک گذاری مطالب وب سایت در شبکه های اجتماعی

جمع بندی 

با توجه موارد ذکر شده در بالا نتیجه می گیریم که رعایت اصول سئو در محتوا یکی از چالش برانگیزترین موضوعات برای فعالان در این حوزه می باشد. 

منظور از یک محتوای سئو شده و بهینه: 

  •  رعایت اصول نگارشی و بهره گیری از جملات و پاراگراف های کوتاه 
  • تولید محتوای خلاق و کاربر پسند با هدف برآورده کردن نیاز مخاطب
  • رعایت اصول سئو و کلمات کلیدی 

برقرای تعادل بین این سه مورد مهم ترین وظیفه یک تولید کننده محتوا می باشد. با تمرکز بر این سه مورد کاربران زیادی، علاقه مند به خواندن و به اشتراک گذاری مطالب خواهند داشت و این نیز منجر به افزایش نرخ کلیک و رتبه سایت شما در گوگل خواهد بود.