محتوای خوب و بازاریابی محتوا مهمتر از سئو است!

محتوای خوب
زمان مطالعه: 4 دقیقه

طی چند سال اخیر الگوریتم های گوگل و سایر موتورهای جستجو از بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به تمرکز بر محتوای خوب و با کیفیت تغییر یافته اند. البته هنوز هم سئو کردن محتوا برای کلمات کلیدی مرتبط و بهینه سازی داده های متا برای بالا بردن رنک سایت مهم می باشد.  اما دیگر نمی توان انکار کرد که اکنون وقتی صحبت از تولید نتایج جستجوی ارگانیک می شود ، محتوای با کیفیت و معتبر حرف اول را می زند.

محتوای خوب و معتبر از سئو مهم تر است!

محتوایی که صرفا برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد، دیگر بهترین روش برای جذب ترافیکی که به دنبال آن هستید، نمی باشد. همیشه گفته شده است که محتوا پادشاه اینترنت است. در حال حاضر Google به طور فزاینده ای بر روی تولید محتوا قدرتمند تمرکز دارد ، بنابراین متخصصان بازاریابی در می یابند که اعتبار محتوا اغلب از بهینه سازی  آن برای موتور های جستجو مهم تر است.

گوگل تنها موتور جستجویی نیست که بر محتوای خوب و معتبر تأکید زیادی دارد. اخیراً Search Engine Land نیز گزارش داده است که موتورهای جستجو Bing نسخه اختصاصی Google Panda را توسعه داده است و بیشتر بر روی محتوای با کیفیت، متشکل از چندین عامل از جمله کیفیت و اعتبار محتوا تمرکز دارد.

در واقع محتوای خوب و باکیفیت، به جای موتورهای جستجو، متخصصان بازاریابی را به چالش دعوت می کند. در حالت کلی می توان گفت قوانین دیروز برای رقابت در صفحه اول گوگل از بین رفته اند. امروزه ، بازاریابان باید تمرکز خود را به سمت ایجاد محتوای مرتبط و خبرساز معطوف کنند. این بدان معنی است که بایستی درک درستی از بازار هدف خود ایجاد کنید تا دقیقاً بدانید کدام نوع از محتوا را می توان به بهترین شکل برای مخاطبان مناسب استفاده کرد.

محتوای خوب و با کیفیت

شبکه های اجتماعی از نظر ایجاد محتوای معتبر و قدرتمند همچنان یک الزام می باشند. نکته کلیدی در اینجا ایجاد محتوای تأثیرگذار است که توجه افراد تأثیرگذار را به خود جلب کرده و آنها را به اشتراک گذاری مطالب شما القا می کند. این امر اغلب بیش از هر چیز در مخاطب مورد نظر شما طنین انداز می شود. موتورهای جستجو همچنین از سیگنال های اجتماعی برای اعتبار سنجی استفاده می کنند.

به عنوان مثال ، بینگ به دنبال سیگنال های اجتماعی می رود تا مشخص كند آیا نویسنده ای به رسمیت شناخته شده ، مورد استناد قرار گرفته و به عنوان یك متخصص موضوع شناخته شده است. این جایی است که سیگنال های LinkedIn می توانند به ویژه مفید باشند.

تأثیر محتوای خوب در جلب اعتماد مشتری

محتوای معتبر نه تنها به ایجاد ترافیک جستجوی ارگانیک کمک می کند بلکه در جلب اعتماد مخاطب نیز بسیار مؤثر عمل می کند. وقتی بازدیدکنندگان محتوای شما را می بینند و می توانند اطلاعات بیشتری در مورد شما کسب کنند ، احساس می کنند در حال ایجاد رابطه با شما هستند. آنها یاد می گیرند به شما اعتماد کنند. همانطور که یک بازاریاب خوب می داند ، وقتی مشتری به شما اعتماد می کند ، انجام فروش همیشه راحت تر است.

برای تولید محتوای معتبر چه کاری می توانید انجام دهید؟

  • در مورد موضوعی که انتخاب می کنید مطالعه کرده و دانش خود را بالا ببرید، به طور کلی برای انجام تحقیقات کامل وقت بگذارید.
  • در هر حال خلاق باشید! خواه در حال تحقیقات اصلی در مورد تولید یک محتوا باشد یا نگاهی متفاوت به آن دارید، نکته ای را مطرح کنید که چیز جدیدی روی میز بیاورید.
  • روی محتوای خوب نوشته شده تمرکز کنید. زمانی را برای تولید محتوای دقیق طراحی کنید.
  • محتوای خود در شبکه های اجتماعی هدفمند به اشتراک بگذارید. به یاد داشته باشید ، سیگنال های اجتماعی غالباً منبعی حیاتی برای تعیین اعتبار محتوا هستند.
  • با تاکید روز افزون موتورهای جستجو بر اهمیت محتوای معتبر ، زمان آن رسیده است دست به کار شده و محتوای خوب و با کیفیت تولید کنید

تولید محتوای معتبر
با ظهور محتوا وبلاگ ها به یک سلاح مخفی تبدیل شدند

قرن هاست که بازاریابی محتوا وجود دارد. محتوای جذاب و مفیدی را به مشتریان خود ارائه دهید و این باعث افزایش فروش ، رشد کسب و کار شما و در نهایت منجر به وفاداری مخاطبان به برند شما می شود.

در دهه اخیر ، کیفیت و شهرت بازاریابی محتوا به طرز چشمگیری کاهش یافت.  صاحبان وب سایت، به جای اینکه با تولید محتوای خوب و معتبر، ارزش واقعی را به خواننده ارائه دهند، برای کسب رتبه برتر در گوگل، از لینک سازی، مقالات کلیدی برای افزایش ترافیک و تبلیغات بهره می گرفتند. با این وجود ، طی چند سال گذشته ، شاهد تجدید حیات بازاریابی محتوا بوده ایم. اغلب کسب و کارها در پی ایجاد محتوای خوب هستند که ارزش واقعی را برای خواننده فراهم می کند.

تغییر تمرکز: در جهت ارائه تولید محتوای خوب و معتبر

قبل از ظهور اینترنت و بلاگ ها و رسانه های اجتماعی به طور گسترده در دسترس قرار بگیرند ، بازاریابی محتوا به برندهای شناخته شده محدود شد. شرکتهای بزرگتر،  منابع و بودجه لازم را برای ایجاد ، انتشار و توزیع رسانه های چاپی در اختیار داشتند و همچنین دارای مخاطبان مخصوص خود برای ارزشمند کردن آن بودند.

اینترنت این امکان را برای هرکسی فراهم می کرد تا بتواند در تولید محتوا تلاش کند ، اما باز هم اینترنت یک شمشیر دولبه بود. کمیت از کیفیت ، بسیار مهم شد. کسب و کارها در زمینه مد ، سرگرمی و فناوری،  از همان ابتدا محتوای زیادی ایجاد می کنند که مستقیماً به محصولاتشان مرتبط هستند.

اما در مورد دیگر کسب و کارها، فرصت های تولید محتوا برای آنها کمتر مشهود بود. بنابراین بازاریابانی که در این صنایع کار می کنند خیلی زود فهمیدند که باید در زمینه تولید محتوای خوب و معتبر فعالیت خود را گسترده تر کنند، تا واقعاً برای مصرف کنندگان هدف خود محتوای با ارزش ارائه دهند.  صرف نظر از اینکه این محتوا مستقیماً محصول یا برند آنها را به فروش می رساند.

جمع بندی

در حال حاضر، کسب و کارهای آنلاین  در دنیای اینترنت، تبدیل به یک بازار عجیب و غریب شده است. روز به روز هم وسعت این کسب و کارها در حال توسعه است و شما فقط با ارائه محتوای خوب می توانید در این بازار گسترده به موفقیت برسید.