نکات کلیدی در طراحی اینفوگرافیک

بعد از شناختن انواع و عناصر مختلف اینفوگرافیک، بهتر است اینفوگرافی خودتان را طراحی کنید. امروزه اینفوگرافی ابزار قدرتمندی برای تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ می باشد. در این مقاله می خواهیم نکاتی که در طراحی اینفوگرافی بایستی در نظر بگیرید، را شرح دهیم.
همان طور که قبلا در تعریف اینفوگرافی آورده شده است ، اینفوگرافی نشان دادن اطلاعات در قالب محتوای گرافیکی می باشد.
نکاتی که در طراحی اینفوگرافی باید رعایت کنید:
طراح اینفوگرافی را مشخص کنید!
شخصی را برای طراحی اینفوگرافی انتخاب کنید، که بتواند ایده های ناب و خلاق را ارائه دهد. برای تولید اینفوگرافیک تأثیرگذار فقط تصاویر با کیفیت، آیکن های جذاب کافی نیست! باید در کاربرد ابزارهای طراحی اینفوگرافیک تجربه کافی داشته باشید.
ابزارهای طراحی اینفوگرافیک
برخی از بهترین ابزارهای طراحی اینفوگرافی عبارتند از:
- Adobe Spark
- BeFunky
- Snappa
- Picktochart
- Canva
- Venngage
- Visme
- Easelly
- Infogram
هدف و مخاطب اینفوگرافی را تعیین کنید
برای طراحی اینفوگرافیک باید یک موضوع، مجموعه ای از داده ها و ایده های عالی برای روایت داستان انتخاب کنید. اما قبل از همه موارد ذکر شده، باید بدانید با چه کسی صحبت خواهید کرد و مخاطبان داستان خود را تعیین کنید. بعد از اینکه مخاطبین خود را شناسایی کردید، زمان آن رسیده که هدف محتوای گرافیکی را مشخص نمائید.
قادر خواهید بود اطلاعات ارزشمندی را به مخاطبین خود بدهید. مهم ترین عامل موفقیت یک اینفوگرافی نحوه برقرای ارتباط با مخاطب می باشد.
یک داستان برای طراحی اینفوگرافی داشته باشید!
برای اینفوگرافی تأثیرگذار یک موضوع جالب و بحث برانگیز انتخاب کنید، که مورد توجه مخاطب قرار گیرد. توجه کنید باید روی یک موضوع تمرکز کنید تا با دنبال کردن یک هدف مشخص برای مخاطبان خود سودمند باشید. بنابراین برای برقراری ارتباط مؤثر با مخاطب، باید درباره یک موضوع تحقیقات لازم را انجام داده و به صورت مختصر اطلاع رسانی کنید.
اطلاعاتی مورد نیاز برای طراحی اینفوگرافی را مشخص کنید!
بعد از مشخص کردن موضوع اینفوگرافی، نوبت به جمع آوری اطلاعات می رسد. با استفاده از اطلاعات متمایز و ارزش آفرین، که از یک منبع معتبر و مهم می باشد، یک اینفوگرافی متمایز با نمونه های مشابه طراحی کنید. اینفوگرافی باید در راستای جلب توجه مخاطبین طراحی گردد. در صورتی که بازدیدکنندگان پس از مطالعه اینفوگرافیک شما حس رضایتمندی داشته باشند، اقدام به اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی می کنند.
داده ها را تجزیه و تحلیل کنید و سعی کنید آن ها را برای طیف وسیعی از مخاطبان قابل فهم سازید. در نمایش تصویری داده باید درستی، قابل اطمینان بودن منبع، شفافیت موضوع و جذابیت تصویر را رعایت کنید. یک اینفوگرافی میتواند هم از نظر بصری جذاب باشد و نکات کلیدی را برجسته کند. از این رو
در طراحی اینفوگرافی با ارائه داده ها به روش بصری در توضیح یک پاراگراف متن، می توانید به درک بیشتر بیننده کمک کند.
ساختار اینفوگرافی های مشابه را بررسی کنید.
از اینفوگرافیک های موجود در وب سایت های دیگر را برای پیدا کردن ایده ناب کمک بگیرید. البته توجه کنید هدفتان از این کار صرفاً الهام گرفتن از طرح های اینفوگرافی موجود است و نباید از کارهای وب سایت های دیگر کپی کنید.
اینفوگرافی آموزنده و موفق دارای یک ساختار قوی و واضح است . اگر فهم داده ها در ساختار اینفوگرافی واضح و آسان باشد، قطعا موفقیت آمیز خواهید بود ولی یک ساختار پیچیده موجب سردرگمی خواننده و در نتیجه منجر به شکست اینفوگرافی خواهد شد. به طور کلی یک ساختار مناسب در طراحی اینفوگرافی، شفاف سازی از داده، درک مطلب، هدف کلی اینفوگرافی و نکات کلیدی را بیان می کند.
استفاده از طراحی بصری مناسب در اینفوگرافی
در مورد طراحی بصری اینفوگرافی، دو رویکرد روشن وجود دارد. از یک طرف کسانی را دارید که واقعا به داده اجازه صحبت کردن میدهند. آنها با استفاده از ترکیب رنگ، شکل و تایپوگرافی تمیز، آثار هنری خیره کنندهای را ایجاد میکنند و روایتی که تنها از طریق ارائه دادهها حاصل میشود را بیان میکنند.
از طرف دیگر، کسانی هستند که از تصاویر و استعارههای بصری هوشمندانه استفاده میکنند تا به هدایت روایت کمک کرده و بیننده را از طریق داده هدایت کنند. یقینا تصاویر میتوانند به بازنمایی روایت مورد نظر شما کمک کنند، اما باید از آنها با احتیاط استفاده کرد. داده و اطلاعات همچنان باید ستاره اینفوگرافی باشند و عناصر مصور نباید مانع درک بیننده شوند.
توزیع و انتشار اینفوگرافی
پس از تولید محتوای اینفوگرافی ، زمان آن رسیده تا آن را توزیع کنید. حقیقت این است که شما میتوانید زیباترین و درخشانترین اینفوگرافیکی را که تاکنون شناخته شده است ایجاد کنید، اما اگر از ابتدا برنامه توزیع و انتشار آن را در ذهن ندارید، هیچ کس آن را نخواهد دید.
اولین قدم آشکار در توزیع باید به اشتراک گذاری آن از طریق شبکههای اجتماعی باشد. در مرحله بعد، مهم است که مشخص شود خوانندگان شما وقت خود را به صورت آنلاین در چه سایتهایی میگذرانند. هنگامی که آن مکانها را شناسایی کردید، به آن سایتها دسترسی پیدا کنید و توضیح دهید که چرا اینفوگرافی شما به خوانندگانشان ارزش میافزاید.
دیدگاهتان را بنویسید