جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • خدمات ما
    • برندینگ
    • بازاریابی خلاقانه
    • دیجیتال مارکتینگ
    • تبلیغات خلاق
  • بلاگ
  • تماس با ما
 
  • 09981470008
  • info@bahmanmahmoudi.ir
  • بلاگ
  • تماس با ما
بهمن محمودی
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • خدمات ما
    • برندینگ
    • بازاریابی خلاقانه
    • دیجیتال مارکتینگ
    • تبلیغات خلاق
  • بلاگ
  • تماس با ما
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

بهمن محمودیبلاگدیجیتال مارکتینگسوشیال مدیااینستاگرام مارکتینگهشتگ در رسانه های اجتماعی

هشتگ در رسانه های اجتماعی

هشتگ در رسانه های اجتماعی
زمان مطالعه: 5 دقیقه

هشتگ ابزاری برای افزودن محتوایی به پست های مرتبط منتشر شده در شبکه های اجتماعی می باشد، تا پیدا کردن، دنبال کردن آن توسط کاربران رسانه های اجتماعی آسان تر گردد. هشتگ ها با علامت # شروع شده و به دنبال این علامت یک کلمه یا مجموعه ای از کلمات بدون فاصله یا علائمی از قبیل ویرگول، نقل قول و یا علامت دشت یا آندرلاین درج می شوند. نمونه ای از هشتگ فارسی و انگلیسی عبارتند از #MARKETING و یا #بازاریابی. کاربران برای جستجوی موضوع مورد نظر خود کافی است علامت # و در ادامه کلمه کلیدی وارد می کنند. 

فهرست محتویات مقاله

  • روش های کاربرد هشتگ 
  • نکات  و ترفند های مهم در استفاده از هشتگ ها
    • استفاده بیش ازحد از هش تگ ها ممنوع است
    • از هش تگ های بزرگتر استفاده کنید
    • از هش تگ ها در کامنت ها استفاده کنید
  • برندسازی با هشتگ
  • تاریخچه هشتگ 
  • ایجاد هشتگ

روش های کاربرد هشتگ 

  • کاربرد حروف کوچک و بزرگ انگلیسی در هشتگ ها هیچ تفاوتی ندارد.  
  • برای تفکیک در خوانایی هش تگ هایی که از چند کلمه انگلیسی تشکیل شده اند، بهتر است حرف اول کلمات را با حرف بزرگ بنویسید. 
  • در حروف فارسی جهت هش تگ گذاری، برای تفکیک کلمات، معمولاً بین هر کلمه از علامت آندرلاین استفاده کنید. 
  •  از اعداد نیز می توانید در هش تگ‌های خود استفاده کنید.

بطور کلی با استفاده از علامت # و کلمات مورد نظرتان (بدون فاصله یا درج علائم خاص) می‌توانید هر هش تگی که می‌خواهید را ایجاد کنید. به‌عنوان مثال #هش تگ_من.

نکات  و ترفند های مهم در استفاده از هشتگ ها

استفاده بیش ازحد از هش تگ ها ممنوع است

بنابراین در نوشتن هشتگ ها افراطی عمل نکنید، چرا که زیاد نوشتن هشتگ ها باعث ایجاد برخی از مشکلات می شود:

  • افراطی هشتگ گذاری باعث می شود متن شما بهم ریخته، شلوغ و ناخوانا شود و در نهایت باعث عدم رضایت خواننده ها و مخاطبین شما شود. همین موضوع باعث می شود بسیاری از افراد از ادامه مطالعه محتوای شما خودداری کنند.
  • مخاطبین با هوش و حساس اند. استفاده بیش از حد باعث می شود مخاطب این فکر را بکند تا شما بجای افزایش کیفیت، بدنبال جذب مخاطب جدید هستید و به نوعی از هشتگ ها بعنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده می کنید تا بیشتر دیده شوید.
  • در برخی مواقع این استفاده بیش از اندازه باعث می شود شبکه های اجتماعی شما را اسپم تشخیص دهد و جریمه کند.

هشتگ در شبکه های اجتماعی

استفاده از هش تگ مرتبط با محتوا

در برخی پست ها دیده می شود که نویسنده از هشتگ های ترند و به روز که مخاطب بیشتر جستجو می کند  استفاده می کند تا به این شکل پست خود را در معرض نمایش افراد بیشتری قرار دهد. مثلا ایشان پستی درباره لاغری منتشر کرده اما از هشتگ زلزله کرمان استفاده کرده است. این کار معایب فراوانی دارد که می تواند در این ویدیو با برخی از معایب هشتگ گذاری غیر مرتبط آشنا شوید.

از هش تگ های بزرگتر استفاده کنید

وقتی صحبت از هش تگ بزرگ می شود اتفاقا منظور من استفاده از هشتگ هایی با جزئیات دقیق تر و ریزتر هست. حالا این حرف من یعنی چی؟

روزانه میلیونها و میلیاردها محتوا در سراسر شبکه های اجتماعی و بیشتر از آن هش تگ تولید می شود. اینکه شما از هش تگ های تک کلمه ای و ساده استفاده کنید قطعا شانس شما را برای دیده شدن کمتر خواهد کرد. برای توضیح این مورد مثالی می زنم. مثلا شما پستی منتشر می کنید در خصوص جلوگیری از شکسته شدن صفحه موبایل. از هش تگ موبایل استفاده می کنید. خوب می دانید که ممکن است پست شما در بین میلیون ها پست دیگر گم شود. بنابراین توصیه می شود از هش تگ بزرگتر استفاده کنید.

مثلا بجای هش تگ موبایل از هش تگ لوازم_جانبی_موبایل یا گلس_محافظ_موبایل استفاده کنید شاید این هش تگ ها کمتر جستجو شوند اما لااقل از شانس بیشتری برای دیده شدن بهره خواهند برد. یادتان باشد اگر هشتگ شما را میلیون ها نفر قبلا استفاده کردن به معنی خوب بودن آن نیست بلکه دقیقا برعکس، این هش تگ با اینکه قوی است اما کمکی به محتوای شما نخواهد کرد.

از هش تگ ها در کامنت ها استفاده کنید

استفاده از هشتگ ها چه در کپشن و متن و چه در کامنت ها باشد هیچ تفاوتی نمی کند. شما برای اینکه متن زیباتری داشته باشید می توانید بجای استفاده از هش تگ ها در کپشن از آنها در کامنت ها استفاده کنید تا پست شما ظاهر بهتری داشته باشد.

برندسازی با هشتگ

هش تگ ها می توانند بعنوان یک امضا برای شما کار کنند و کمک کنند تا شما بوسیله آن هش تگ، بیشتر به یاد آورده شوید. اینکه چگونه هش تگ بسازیم تا پست ما بیشتر دیده شود مهم هست اما اینکه در طول زمانی که در شبکه های اجتماعی حضور داریم تبدیل به یک برند شویم، استفاده از هش تگ ها بعنوان امضا و یا شعار به این کار کمک خواهد کرد. فرضا اگر شرکت تبلیغاتی دارید بطور مثال هش تگ #دیده_شوید و یا هش تگ هایی از این جنس می تواند یک امضا برای شما باشد.

تاریخچه هشتگ 

هشتگ برای اولین بار توسط یکی از کارمندان سابق گوگل به نام کریس مسینا استفاده شد. او برای اولین بار در سال 2007 میلادی پستی را با هش تگ #barcamp در توییتر ارسال کرد. کلمه Hashtag در سال 2010 وارد واژه نامه آکسفورد شد. 

 با تعریف های ارائه شده هش تگ # یک نماد پیشوندی و یکی از تگ های ابرداده است و اگربخواهیم هشتگ را به زبان ساده تر تعریف کنیم، برچسبی است که برای دسته بندی و به اشتراک گذاری پست ها و نظرات درباره موضوعی خاص در سطح جهانی و فراتر از حلقه و فهرست دوستان بکار می رود.

مدتی قبل مرکز تدوین فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد واژه هشتگ (Hashtag) را که در میکروبلاگ ها و شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرد، به مجموعه لغات خود اضافه کرد و در توضیح آن نوشت:هش تگ در حالت اسم (در سایت های اینترنتی شبکه های اجتماعی و ابزارها) یک کلمه یا عبارت است که قبل از ترکیب علامت گذاری می شود تا پیام های مرتب یا مشخص با این موضوع شناسایی شود؛ همچنین زمانی که به صورت مجزا به کار می رود، نماد # نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

ایجاد هشتگ

اگر شما هم یکی از اعضای شبکه های اجتماعی هستید، به طور قطع با هشتگ برخورد کرده اید. پلتفرم های اجتماعی از این کاربرد برای آگاهی بخشی بیشتر در مورد موضوعات مختلف استفاده می کنند و نتایج حاصل از یک مطالعه جدید نشان داده است که در 25 درصد موارد موضوعی که هش تگ گذاری شده، به اشتباه در زمینه دیگر مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل بهتر است که نحوه ایجاد هش تگ به درستی آموخته شود.
تمامی کاربران اجازه دارند انواع هشتگ ها را با موضوعات متفاوت ایجاد کنند و شما نیز می توانید یک یا چند هش تگ در زمینه های مختلف داشته باشیدعبارتی که به این صورت برچسب گذاری شده است می تواند بخشی از یک متن باشد که شما آن را نوشته اید و از این طریق می کوشید موضوع موردنظر را پررنگ تر جلوه دهید.
به هر حال، هنوز هیچ مرکز پلیس اینترنتی راه اندازی نشده است تا اوضاع هشتگ ها را ساماندهی کند و به همین دلیل از نظر فنی هیچ محدودیتی برای ایجاد موضوعات مختلف در این زمینه وجود ندارد. اما برای این کار مطمئن شوید که موضوع موردنظر شما قبلا هش تگ گذاری نشده باشد و به عبارت دیگر، موضوعی را با علامت # برچسب بزنید که اختصاصی و واحد باشد و کاربران دیگر را دچار گمراهی کند.

اشتراک گذاری:
برچسب ها: Hashtagبرندسازی با هشتگهشتگهشتگ گذاری
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

بازاریابی رسانه های اجتماعی
بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM) چیست؟ + 5 رکن کلیدی آن
اصطلاح بازاریابی شبکه های اجتماعی یا همان بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM=Social Media Marketing) به...
تبلیغات و بازاریابی در رسانه های اجتماعی
تبلیغات و بازاریابی در رسانه های اجتماعی ( 5 تفاوت آن با تبلیغات سنتی)
امروزه تبلیغات در رسانه های اجتماعی به سرعت در حال گسترش می باشند و فرصت...
شیوه اجرای تبلیغات در بازاریابی
تبلیغات چیست؟ (0 تا 100 شیوه اجرای تبلیغات در بازاریابی)
تبلیغات یکی از راه های برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و واقعی در بازاریابی است....
تقویم محتوایی اینستاگرام و 3 مزیت عمده آن
با تبلیغات کسب و کار خود در اینستاگرام به روشی درست، بازدهی کسب و کار...
تولید محتوای اینستاگرام
آموزش تولید محتوا در اینستاگرام با 5 نکته طلایی
آموزش تولید محتوا در اینستاگرام برای جذب و افزایش فالوور و همچنین  بیشتر دیده شدن...
تولید محتوای باکیفیت در اینستاگرام
تولید محتوا در اینستاگرام و 6 روش تولید محتوای با کیفیت
تولید محتوا در اینستاگرام موضوعی که است که در این مقاله سعی داریم در مورد...

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
دسته‌ها
  • استراتژی محتوا
  • اینستاگرام مارکتینگ
  • بازاریابی محتوا
  • تبلیغ نویسی
  • تولید محتوا
  • توییتر
  • دسته‌بندی نشده
  • دیجیتال مارکتینگ
  • رسانه
  • سئو
  • سوشیال مدیا
  • کسب و کار آنلاین
  • لینکدین
  • محتوا
  • مدیریت بازاریابی
  • ویدیو
نوشته‌های تازه
  • پیش‌ بینی رفتار مشتریان با استفاده از هوش مصنوعی
  • تاثیر هوش مصنوعی در ‌بازاریابی دیجیتال
  • تکنیک های جدید بازاریابی دیجیتال کدام ها هستند؟
  • نرخ تبدیل (Conversion Rate)چیست؟
  • انواع بازاریابی رایج کسب و کارها + 19 مدل بازاریابی
دسته‌های محصولات
  • دسته بندی نشده
  • سئو و بهینه سازی
  • سوشیال مارکتینگ
  • طراحی سایت
  • وردپرس
  • ووکامرس
درباره من

برای موفقیت در راه اندازی  کسب و کار با درآمد بالا و زود بازده بطور یقین به یک مشاور مدیریت کسب و کار نیازمندید! با آموزش استراتژی تولید محتوا در زمینه دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات در فضای دیجیتال به شما در این راه کمک خواهیم کرد.

  • 09981470008
  • info@bahmanmahmoudi.ir
فهرست
  • صفحه اصلی
  • بلاگ
  • حساب کاربری من
  • درباره ما
  • سبد خرید
  • فروشگاه

تمامی حقوق برای سایت بهمن محمودی محفوظ می باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت