جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • خدمات ما
    • برندینگ
    • بازاریابی خلاقانه
    • دیجیتال مارکتینگ
    • تبلیغات خلاق
  • بلاگ
  • تماس با ما
 
  • 09981470008
  • info@bahmanmahmoudi.ir
  • بلاگ
  • تماس با ما
بهمن محمودی
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • خدمات ما
    • برندینگ
    • بازاریابی خلاقانه
    • دیجیتال مارکتینگ
    • تبلیغات خلاق
  • بلاگ
  • تماس با ما
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

بهمن محمودیبلاگدیجیتال مارکتینگمدیریت بازاریابیوبینار چیست؟

وبینار چیست؟

برگزاری وبینار
زمان مطالعه: 4 دقیقه

وبینار ( Webinar) یک واژه انگلیسی می باشد، که از ترکیب دو کلمه وب و سمینار به وجود آمده است.  در یک تعریف ساده می توان وبینار را یک  «کلاس آنلاین» ، «جلسه مجازی» ،  «سمینار اینترنتی» معرفی کرد. 

وبینار یک کارگاه آموزشی و یا کنفرانس زنده ویدئویی تحت وب است، که میزبان از طریق اینترنت با مخاطبان خود در هر جایی از دنیا ارتباط برقرار می کند. از این رو برای برگزاری این کنفرانس مجازی نیازی به اجاره فضا و حضور فیزیکی میزبان و مخاطبان، پذیرایی از مهمان ها نمی باشد. از عمده مزایای وبینار این است که مخاطب در هر مکانی و فقط با استفاده از یک رایانه، لپ تاپ و یا گوشی می تواند در آن شرکت کند. 

میزبان در  سمینار آنلاین می تواند خود به طور مستقیم با مخاطبان به گفتگو بپردازد و یا یک تصویری از اسلایدها را به نمایش بگذارد. برای برگزاری سمینار آنلاین می توان از پلتفرم های مخصوص آن و یا حتی از شبکه اجتماعی نیز استفاده کرد. پلتفرم های وبینار برای تعامل مخطبان با میزبان، امکان پرسش و پاسخ را فراهم می کند. 

کنفرانس مجازی

فهرست محتویات مقاله

  • هدف از برگزاری یک وبینار چیست ؟
    • ارائه جدیدترین محصول کسب و کارتان
    • تقویت اعتبار کسب و کار خود
    • تعامل بهتر با مخاطبان  در وبینار 
    • افزایش مشتریان بالقوه
    • یک ابزار بازاریابی و فروش 
    • ارائه محتوای رایگان در جهت توسعه روابط 
    • برگزاری جلسات پرسش و پاسخ زنده
    • برگزاری جلسات آموزشی و کارآموزی
    • مصاحبه با یک چهره شناخته شده در وبینار
  • مزایای برگزاری  وبینار
  • انواع وبینار
    • وبینار زنده 
    • وبینار ضبط شده 

هدف از برگزاری یک وبینار چیست ؟

برگزاری Webinar به عنوان یک ابزار و رسانه قدرتمند، یک تاکتیک در راستای تقویت اهداف کسب و کار می باشد. هر کاربری، در انواع زمینه ها، با اهدافی از قبیل آموزش، رسیدن به مشتری بالقوه می تواند از وبینار استفاده کند.  اغلب کارآفرین ها در حوزه نرم افزار و فناوری اقدام به برگزاری webinar جهت ارائه خدمات خود می نمایند. اما به طور کلی تمامی کسب و کارهای کوچک و بزرگ، در هر حوزه ای که فعالیت می کنند، می توانند Webinar برگزار کنند. 

ارائه جدیدترین محصول کسب و کارتان

برای معرفی محصول و یا خدمات کسب و کار خود می توانید از طریق وبینار اقدام کنید.

تقویت اعتبار کسب و کار خود

از وبینار در جهت برندسازی، اثبات تخصص و توسعه روابط استفاده کنید و خودتان را به عنوان یک متخصص به مخاطبان معرفی کنید. 

تعامل بهتر با مخاطبان  در وبینار 

 ایجاد و گسترش رابطه ها بین شما و مخاطبان و همچنین بین مخاطبان با یکدیگر

افزایش مشتریان بالقوه

برگزاری وبینار موجب جلب اعتماد و توجه مخاطبان می شود و آن ها را از مرحله تردید به مرحله خرید محصول سوق خواهد داد.

یک ابزار بازاریابی و فروش 

از وبینار می توانید به عنوان یک ابزار در استراتژی بازاریابی کسب و کار خود و یا حتی برندسازی بهره برداری کنید.  با برگزاری وبینار و الزام به ثبت نام برای شرکت در آن، می توانید لیست ایمیل خود را با کیفیت و آن را بطور چشمگیری افزایش دهید. 

ارائه محتوای رایگان در جهت توسعه روابط 

معمولاً اختتامیه وبینار منجر به انجام تبلیغ و ترغیب کردن مخاطبان به خرید محصول و یا کی سرویس می باشد. ولی بهتر است webinar را  بدون تبلیغ ، ارائه محتوای رایگان و صرفاً برای غنی تر کردن دامنه فهرست ایمیل خود برگزار نمائید. 

برگزاری جلسات پرسش و پاسخ زنده

برگزاری وبینار یک روش کارآمد برای پاسخگویی به سؤالات مخاطبان در ارتباط با محصولات و یا خدمات کسب و کار شما می باشد. به علاوه می توانید طرز کار محصول فیزیکی و یا روش استفاده محصول دیجیتالی را مرحله به مرحله شرح دهید. می توانید از ایده و نظرات شرکت کنندگان برای بهتر کردن خدمات کسب و کارتان استفاده کنید. 

برگزاری جلسات آموزشی و کارآموزی

به جای برگزاری جلسات گروهی به صورت فیزیکی در داخل شرکت، با برگزاری وبینار، کارکنان خود را در جریان به روزرسانی های کسب و کار خود قرار دهید. از آنجایی که امکان ضبط Webinar وجود دارد، از این رو دغدغه‌ای بابت عدم شرکت برخی از اعضای تیم نخواهید داشت. 

مصاحبه با یک چهره شناخته شده در وبینار

 می توانید در وبینار با یک متخصص یا چهره شناخته شده یک مصاحبه تعاملی برگزار کنید و برای مخاطبان خود ارزش آفرین باشید.

مزایای برگزاری  وبینار

  • برقرای ارتباط زنده و امکان طرح سؤال از سوی مخاطبان  و پاسخگویی سریع از شما 
  • برگزاری نظرسنجی جهت حفظ و تقویت توجه مخاطبین در طی Webinar
  • استفاده به عنوان یک محصول دیجیتالی آموزشی در راستای اهداف دیگر 
  • برگزاری وبینار از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد. هزینه های جانبی از قبیل پذیرایی، موارد امنیتی، فراهم کردن مکان فیزیکی وجود ندارد. 
  • از دیگر ویژگی های برگزاری webinar که بسیار مهم می باشد، به دلیل نبود محدودیت در فضا، افراد بیشتری می توانند در Webinar شرکت کنند. 
  • Webinar یک فرصت ویژه ای است که می توانید با بهره گیری درست از آن، مشتریان بالقوه را به مشتریان دائمی تبدیل کنید. 

انواع وبینار

دو نوع مختلف از وبینار وجود دارد: 

وبینار زنده 

این وبینارها به صورت زنده و مستقیم برگزار می گردند، که امکان تعامل بهتر و بیشتری را نیز فراهم می کنند. در اینگونه وبینارها، مخاطبان می توانند سؤالات خود را مطرح کرده و در همان لحظه به سؤالات آن ها پاسخ داده شود. 

وبینار ضبط شده 

 وبینارهای زنده ای که قبلاً برگزار شده اند را می توان ضبط کرده و در اختیار مخاطبان جدید قرار داد. در اینگونه  کلاس های آنلاین امکان گفتگو بین شما و مخاطب وجو ندارد.  با برگزاری سوال و پاسخ در webinar و توضیح در مورد در مورد ارئه خدمات بهتر نسبت به موارد مشابه، موفق به بیش فروشی محصولات خود نیز خواهید شد. 

اشتراک گذاری:
برچسب ها: برگزاری وبینارسمینار آنلاینکنفرانس مجازیوبینار
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

پیش بینی رفتار مشتریان با استفاده از هوش مصنوعی
پیش‌ بینی رفتار مشتریان با استفاده از هوش مصنوعی
در دنیای کسب و کار امروزی، فهمیدن رفتار مشتریان برای سازمان‌ها بسیار حیاتی است. با...
تأثیر هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال
تاثیر هوش مصنوعی در ‌بازاریابی دیجیتال
هوش مصنوعی یکی از فناوری‌های پیشرفته است که مشاغل و حتی روند فعالیت‌های روزمرگی انسان...
تکنیک های جدید بازاریابی دیجیتال
تکنیک های جدید بازاریابی دیجیتال کدام ها هستند؟
بازاریابی دیجیتال یک روش استراتژیک برای تبلیغ و فروش و برقرای ارتباط مؤثر با مشتریان...
نرخ تبدیل چیست؟
نرخ تبدیل (Conversion Rate)چیست؟
نرخ تبدیل یا همان (Conversion Rate) یکی از بهترین راه‌ها برای سنجش عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی...
انواع بازاریابی
انواع بازاریابی رایج کسب و کارها + 19 مدل بازاریابی
هر گونه اقداماتی که یک کسب و کار جهت بهبود ارائه خدمات یا محصول خود...
اهمیت برندینگ
اهمیت برندینگ در کسب و کار چیست؟ + 5 جنبه کلیدی آن
برندینگ یکی از مهمترین عواملی است که می‌تواند بر موفقیت یک سازمان تأثیر بگذارد. برندینگ...

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
دسته‌ها
  • استراتژی محتوا
  • اینستاگرام مارکتینگ
  • بازاریابی محتوا
  • تبلیغ نویسی
  • تولید محتوا
  • توییتر
  • دسته‌بندی نشده
  • دیجیتال مارکتینگ
  • رسانه
  • سئو
  • سوشیال مدیا
  • کسب و کار آنلاین
  • لینکدین
  • محتوا
  • مدیریت بازاریابی
  • ویدیو
نوشته‌های تازه
  • پیش‌ بینی رفتار مشتریان با استفاده از هوش مصنوعی
  • تاثیر هوش مصنوعی در ‌بازاریابی دیجیتال
  • تکنیک های جدید بازاریابی دیجیتال کدام ها هستند؟
  • نرخ تبدیل (Conversion Rate)چیست؟
  • انواع بازاریابی رایج کسب و کارها + 19 مدل بازاریابی
دسته‌های محصولات
  • دسته بندی نشده
  • سئو و بهینه سازی
  • سوشیال مارکتینگ
  • طراحی سایت
  • وردپرس
  • ووکامرس
درباره من

برای موفقیت در راه اندازی  کسب و کار با درآمد بالا و زود بازده بطور یقین به یک مشاور مدیریت کسب و کار نیازمندید! با آموزش استراتژی تولید محتوا در زمینه دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات در فضای دیجیتال به شما در این راه کمک خواهیم کرد.

  • 09981470008
  • info@bahmanmahmoudi.ir
فهرست
  • صفحه اصلی
  • بلاگ
  • حساب کاربری من
  • درباره ما
  • سبد خرید
  • فروشگاه

تمامی حقوق برای سایت بهمن محمودی محفوظ می باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت