چگونه اعتماد مشتری را بدست آوریم؟ 8 روش جذب مشتری

جلب اعتماد مشتری
زمان مطالعه: 7 دقیقه

جذب مشتری زمانی اتفاق میافتد که برند شما در ذهن مخاطب ایده ال جلوه نماید و همین سبب جلب اعتماد آن ها و نهایتاً آن ها را وفادار خواهد کرد. اعتماد مانند فشار خون، یک بیماری ساکت است، اما مهلک، بعبارتی قاتل خاموش است و کنترل آن برای سلامتی بسیار حیاتی است. عوامل زیادی برای راه اندازی یک تجارت آنلاین دخیل است: وجود یک استراتژی قوی، یک تیم با استعداد و یک محصول که مورد توجه مصرف کنندگان و سرمایه گذاران قرار بگیرد. هر کدام از این عوامل به تنهایی برای  موفقیت یک شرکت ضروری است. اما ریسمانی که همه این عوامل را در کنار هم نگه داشته، اعتماد است، جذب  مشتری با جلب اعتماد آن ها در صدر همه چیز قرار دارد.

طی یک مصاحبه ای در یک گزارش ویژه از افراد، پاسخ دهندگان اعتماد به نام تجاری را، یکی از مهمترین عواملی دانستند که قبل از خرید هر چیزی در نظر می گیرند. هشتاد و یک درصد از پاسخ دهندگان گفتند: باید بتوانند به برند اعتماد کنند، تا قدم درست بردارند. بارها شاهد مرتکب خیانت شرکت ها به اعتماد عمومی شده ایم و دیدیم چه سرنوشتی برای آنها رقم خورد. شرکت هایی مانند  فیس بوک ، فولکس واگن ، اوبر و اکیفاکس، هنگامی که اعتماد مردم تضعیف می شود ، قدرتمندترین افراد را برای بهبودی اعتماد جهت جذب مشتری و فروش بیشتر به کار می گیرند.

استراتژی چگونگی جذب مشتری به نام تجاری شما

ایجاد اعتماد در خلا رخ نمی دهد. شما باید در پیام رسانی خود ثابت قدم باشید ، شخصیت خریدار خود را بفهمید و به مرور زمان به وعده های خود عمل کنید.

وقتی مشتریان بالقوه و مشتریان شما به شما اعتماد می کنند ، احتمال خرید آنها از شما بیشتر است. وقتی به آنها اعتماد دارید ، می توانید قیمت بالاتری را سفارش دهید و ارزش مادام العمر هر مشتری را افزایش دهید.

اما ایجاد اعتماد در خلا رخ نمی دهد. شما باید در پیام رسانی خود ثابت قدم باشید ، شخصیت خریدار خود را بفهمید و به مرور زمان به وعده های خود عمل کنید. تنها در این صورت است که شما به ارائه دهنده اصلی در طاقچه خود تبدیل خواهید شد.

ایجاد اعتماد به نفس در برند شما یک نکته مثبت و فوق العاده در جذب مشتری است، اما به زمان و استراتژی های خاصی نیاز دارد. در اینجا آن استراتژی ها آمده است:

در دسترس باشید. (اولین قدم در جذب مشتری)

قدم اول برای جذب مشتری این است که در دسترس مشتریان خود باشید و به آنها اجازه دهید با شما ارتباط برقرار کنند. مشتریان اغلب سؤالاتی دارند و اگر جایی برای پاسخگویی به سوالات آنها وجود نداشته باشد یا به موقع پاسخ ندهید ، می توانید اعتبار خود را از دست بدهید. استراتژی های متعددی برای حفظ تعامل منظم با مشتریان و مشتریان خود دارد. 

محصول قابل اعتماد داشته باشید.

مردم تمایل دارند از روی احساسات خرید کنند نه از منطق. چالشی که کسب و کار شما با آن روبرو است این است که وقتی محصول آن به درب منزل مشتری می رسد، آن مشتریان تحت تأثیر کیفیت محصول قرار می گیرند تا خرید خود را توجیه کنند. صحبت کردن در مورد یک بازی خوب و چرخاندن و فروش یک محصول با کیفیت پایین مطمئناً نظرات منفی را به همراه خواهد داشت که منجر به بی اعتمادی و کاهش اعتبار در بازار می شود.

یکی از راههای ساده برای اطمینان از کیفیت محصول به منظور جذب مشتری این است که آن را در یک فرآیند تست دقیق قرار دهید. همچنین می توانید گروه های متمرکز را گردآوری کرده و از مخاطبان هدف خود بپرسید که نیازهای آنها چیست و چه محصولی چالش های آنها را برطرف می کند.

اریک ریس ایده حداقل محصول قابل اجرا (MVP) و روش راه اندازی ناب را متداول کرد. ایده این است که روند توسعه محصول را تسریع کرده و دیرتر به دست مشتری برسد. تعداد زیادی از شرکت ها صدها و حتی هزاران ساعت را صرف تحقیق و توسعه می کنند ، اما هنگامی که سرانجام محصول خود را روانه بازار می کنند ، ممکن است مشتریان حتی آن را نخواهند.

رویکرد MVP به شما امکان می دهد زودتر به بازار بروید ، قابلیت ارائه خود را آزمایش کنید و از آنچه مشتریان شما در مورد آن خوششان آمد و دوست نداشت ، درس بگیرید. به این ترتیب ، می توانید محصول خود را آزمایش کرده ، بر روی آن پیشرفت کرده و سپس آن را به طور گسترده تری راه اندازی کنید.

صادق باشید.

شفاف بودن به این معناست که نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید و باز کنید. اگر محصول شما برای یکی از سرنخ های شما مناسب نیست ، باید از امنیت کافی برخوردار باشید تا بتوانید آن را در مسیر درست هدایت کنید ، حتی اگر این عمل به معنای افزایش نتیجه نهایی رقبای شما باشد.

صداقت در جذب مشتری نشان می دهد که شما به مشتریان و نیازهای آنها اهمیت می دهید و تمایل شما برای کمک به آنها نتایج مورد نظر خود را برای آنها به ارمغان می آورد.

برای مشتری خود ارزش قائل شوید.

آیا مشتریان خود را در اولویت قرار می دهید یا درآمد را در اولویت قرار می دهید؟ مردم می دانند که آنها برای شما فقط یک نشان دلار هستند ، و در حالی که ممکن است هنوز از شما خرید کنند اگر معتقدند محصول شما چالش آنها را حل می کند ، این اعتماد طولانی مدت را ایجاد نمی کند یا فروش مکرر را تشویق نمی کند.

در جذب مشتری شفاف باشید

مشتریان ، مانند همه ی مردم ، دوست دارند در جریان کسب و کار شما باشند. اگرچه مطمئناً امکان برقراری ارتباط بیش از حد با مخاطبین خود را نخواهید داشت، اما آگاه نگه داشتن مشتریان از آنچه می گذرد، همیشه بهتر از مات بودن است. به آنها اجازه دهید تا اهداف و فرایندهای شما را دنبال کنند و اگر مشکلی پیش آمد ، مطمئن باشید شما را درک خواهند کرد. اگر به منظور جذب مشتری بیشتر در تلاش برای پنهان کردن جزئیات باشید ، ممکن است اعتماد و وفاداری که ایجاد شده به خطر بیفتد.

بنیانگذار استارتاپ Rebekah Campbell در مصاحبه ای ذکر کرد: گفتن دروغ های کوچک ، دلیل اصلی شکست کارآفرینان است. کمپبل در این مورد توضیح داد: نه به این دلیل که با دروغ گفتن مردم با خود بگویند که، شما یک  فرد بدی هستید، از آنجا که عمل دروغگویی شما را به مرور از واقعیت دور می کند، شما را از مواجهه با آنچه واقعاً در اطراف تان می گذرد ، دور نگه میدارد. بنابراین در جلب اعتماد مشتریان خود و روبرو شدن با حقایق چیزی را از آن ها پنهان نکنید، که این بهترین در جذب مشتری های بیشتر می باشد.

برای ایجاد اعتماد و وفاداری سر قول خود بمانید

 کاری را که به مشتریان خود می گویید انجام می دهید را انجام دهید. اگر به وعده های خود عمل نکنید، مشتریان شما قادر نخواهند بود به شما اعتماد کنند. قول چیزی که نمی توانید تحویل دهید را ندهید، برخی متخصصان فروش می گویند که گفتن نه به مشتری در مورد هر چیزی بسیار مشکل است. قول تحویل دادن یک محصول خاص با ویژگی ها و مزایای خاص زمانی که شما می دانید که نمی توانید آن را تحویل دهید،  شروع یک فاجعه و عدم جلب اعتماد مشتری  و از دست دادن فروش بیشتر است.

ثابت‌ قدم باشید مهم ترین عامل در جذب مشتری

اعتماد کامل افراد در یک روز به دست نمی‌آید. این امر می‌تواندروزها، ماه ‌ها یا حتی سال‌ ها زمان ببرد. صرف‌نظر از زمان، استواری و ثبات قدم عامل کلیدی در اعتمادسازی است. شما باید به تمامی موارد قرارداد خود پایبند باشید و به همه‌ی وعده‌ های خود عمل کنید و در عین حال برای خود اعتبار هم به‌ وجود آورده و موفقیت بزرگی در جذب مشتری بدست آورید.

برای مثال برخی از فروشنده ‌ها هنگامی که می‌خواهند صحبت خود را شروع کنند، می‌گویند فقط ۵ دقیقه از وقت‌تان را می‌خواهیم. ولی شاید تا نیم ساعت هم به صحبت کردن ادامه دهند، تا زمانی که مشتری خسته شده و باید برود. این رفتار نقطه‌ی مقابل ثبات قدم است. وقتی که شما فقط ۵ دقیقه برای صحبت می‌خواهید، باید فقط ۵ دقیقه صحبت کنید و به محض اتمام وقت حرف‌هایتان تمام شده باشد. در آن هنگام خریدار متوجه می‌شود حرف شما واقعا حرف است و کم‌کم بذر اعتماد و وفاداری در دلش کاشته می‌شود.

حفظ ثبات در جذب مشتری تضمین می کند که مشتریان و مشتریان شما می دانند چه انتظاری دارند. برای حفظ کیفیت خدمات می توانید اهداف داخلی و خارجی را تعیین کنید.

از مشتریان بازخورد بگیرید

مشتریان می خواهند بدانند برندی که از آن خرید می کنند، به نیاز ها و نظرات آن ها اهمیت می دهد؟ و بهترین راه برای نشان دادن اینکه این مسئله برای شما اهمیت دارد، و همچنین برای جذب مشتری های بیشتر  به طور مرتب از آن ها بخواهید نظرات‌شان را اعلام کنند.

به طور منظم فرم های نظرسنجی برای مشتریان ارسال کنید تا نظرات‌شان را با شما در میان بگذارند. آیا محصولات شما انتظارات آن ها را برآورده کرده است؟ آیا وقتی سوال یا مسئله ای برای آنها پیش می آید، می توانند پشتیبانی مورد نیاز را دریافت کنند؟ آیا به طور کلی از خرید از شرکت شما راضی هستند؟

عدم اعتماد مخاطبین به کسب و کار شما،  فراتر از خطر صدمات جبران ناپذیر به اعتبار شما ، تأثیر اقتصادی زیادی نیز دارد. در سال 2018 علم اقتصاد، هشت مورد از بزرگترین رسوایی های اخیر شرکت های تجاری را مورد مطالعه قرار داد و ارزش اعتبار آن ها 30 در صد کمتر از چیزی که واقعاً هستند، ارزیابی کرد. شرکت هایی با سابقه طولانی حضور در تجارت آنلاین و دیجیتال مارکتینگ ، با شکستن اعتماد مخاطبین خود، به ما آموخته اند، که اگرچه اعتماد سازی جهت جذب مشتری به زمان نیاز دارد ، اما می تواند در یک لحظه اعتماد و وفاداری مشتری ها را  از بین می برد.

در آخر

پیام برند :  برای جذب مشتری، پیام برند شما باید امتداد اعمال و رفتار شما باشد. اگر به آنچه هستید واقعی نیست یا نمی توانید آن را ارائه دهید ، ناسازگار هستید. لحن کلی نام تجاری شما نیز بر پیام شما تأثیر می گذارد – به عبارت دیگر ، نحوه قرارگیری شما در بازار. آیا می خواهید به عنوان فردی قابل اعتماد ، تهاجمی ، مفید یا ویژگی دیگری شناخته شوید؟ روی تصویری که ایجاد می کنید متمرکز باشید.

طرح برند:  ایجاد تصاویر سازگار در لوگو ، وب سایت ، شبکه های اجتماعی و مطالب چاپی یک پیروزی آسان است که می تواند به شما در ایجاد اعتماد با مشتریان کمک کند.

تحویل شما چگونه با مخاطبان موردنظر خود ارتباط برقرار خواهید کرد ، از چه کانال هایی و چند بار؟ آگاهی از چشم اندازهای شما پاسخگویی به این سوالات و ارائه تجربه مورد انتظار از نام تجاری را آسان می کند.

افکار نهایی: آخرین مرحله از جذب مشتری، اعتماد محصول جانبی تعهد به کیفیت و برتری است. اگر بتوانید نتایج درازمدت را به افراد مناسب ارائه دهید ، آنها به محصولات و خدمات شما ایمان خواهند آورد و به آنها اعتماد خواهند کرد.

هنگامی که هویت خود را در بازار مشخص کردید ، مراقب ارتباطات خود باشید. از افرادی که می گویید هستند با اقدامات ملموس پشتیبان بگیرید.