هدف از تولید محتوا ایجاد هویت برند با بازاریابی محتوایی می باشد. آیا محتوای شما نشان دهنده لوگوی شماست؟ اگر این معیار را ندارید، محتوایی که تولید می کنید یکی دیگر از مقالات پرطرفدار است که روزانه مخاطب را بمباران می کند. اگر محتوای شما فاقد لحن و سبک خاصی باشد، دستیابی به این هدف غیرممکن خواهد بود.
آیا محتوای شما برند شما را بدون کمک لوگو یا نام شرکت نشان می دهد؟ اگر محتوای شما صدا و بیان خاصی نداشته باشد، متمایز و خاطره انگیز نخواهد بود و محتوای شما در ایجاد هویت برند با بازاریابی محتوایی با شکست مواجه خواهد شد.
در بازاریابی محتوا، انتشار یک پست وبلاگ به صورت هفتگی موفقیت بزرگی است. اما زمانی که مکانیزم و ترفند تولید محتوا را درک کردید، باید زمان بیشتری را برای تولید محتوا صرف کنید تا محتوایی ایجاد کنید که برند شما را زنده کند. هنگامی که جهان در بسیاری از پدیده های دیجیتال غوطه ور است، بازاریابی محتوا در صورتی که دیدگاهی واضح، متمایز و دلخواه را برای مخاطبین هدف به ارمغان بیاورد بسیار موثر خواهد بود. به عبارت دیگر، در دنیای دیجیتال، بازاریابی محتوا زمانی بیشترین تاثیر را خواهد داشت که دیدگاه روشنی ایجاد کنید که برای مخاطبان هدفتان مفید باشد.
در ایجاد هویت برند با بازاریابی محتوایی، محتوای شما باید برای تقویت برند شما تولید شود، بنابراین لحن بیان – صدای برند نقش اصلی را ایفا می کند. چه عنصر مرموزی است که کل محتوا را به شاهکار برند تبدیل می کند؟ صدای برند شما!
فهرست محتویات مقاله
Toggleتعریف صدای برند
در ایجاد هویت برند با بازاریابی محتوایی، همواره به یاد داشته باشید که صدای برند یک وسیله ارتباطی مستمر و هدفمند است که هویت کسب و کار شما را به خوبی نشان می دهد. علاوه بر این، استراتژیها بدون محتوای برند مناسب ناقص خواهند بود. (هیچ استراتژی دیجیتال بدون محتوای قوی و قابل تشخیص کامل نیست.)
از استارتآپها گرفته تا شرکتهای جهانی، سازمانهایی که بهترین استراتژی محتوای داده را دارند، دادههایی تولید کردهاند که به خوبی شخصیت منحصربهفرد برندشان را منعکس میکند. آنها از این محتوا برای ایجاد روابط قوی تر با مشتریان بالقوه و بالفعل استفاده می کنند. به عبارت دیگر، آنها محتوایی تولید می کنند که هویت برند منحصر به فرد آنها را منعکس می کند و سپس از آن محتوا برای ایجاد روابط قوی تر با مشتریان و مشتریان بالقوه استفاده می کنند.
در پنج سال گذشته، محتوای برند و محتوای هویتی بسیار محبوب شده است. از آنجایی که برای مشتریان و خریداران، خواندن محتوای برند بسیار جالبتر و معنادارتر از تبلیغات بازاریابی معمولی است، پس در ایجاد هویت برند با بازاریابی محتوایی، محتوا حرف اول را می زند. برندسازی به معنای محتوای تعاملی، آموزنده، متقابل و سرگرم کننده است که روز خواننده را برای مخاطب ارزشمندتر و ارزشمندتر می کند. با توجه به حضور رسانه های اجتماعی، این محتوا بیشتر می تواند یک آتش سوزی در اطراف مخاطبان بزرگتر باشد تا یک پیام بازاریابی.
فرایند ایجاد هویت برند با بازاریابی محتوایی
تبدیل بازاریابی محتوای مبتنی بر نام تجاری یک مشکل واقعی در ایجاد هویت برند با بازاریابی محتوایی می باشد ( احیای بازاریابی محتوای دارای هویت)
بازاریابی محتوای مبتنی بر برند تماماً در مورد ساختن هویت برند است. اگر محتوا لوگو نباشد، محتوای شما یکی از آن مطالب کلیشه ای و عمومی خواهد بود که مخاطب را به صورت روزانه هدف قرار می دهد. برای برجسته کردن محتوا و تعریف برند خود، بعبارتی ایجاد هویت برند با بازاریابی محتوا، لازم است برند خود را با این سه مرحله تعریف کنید:
چشم انداز، لحن صدا و ارزش برند.
یک چشم انداز در فرآیند ایجاد هویت برند تعریف کنید!
هر سازمانی یک بیانیه ماموریت یا چشم انداز، اهداف و ارزش های اصلی دارد. در نظر بگیرید: چگونه محتوایی که ایجاد میکنید منعکسکننده مأموریت، اهداف و ارزشهای شماست. سپس این دیدگاه را با نیازهای مشتریان هماهنگ کنید. در ایجاد هویت برند با بازاریابی محتوایی، هر قسمت از محتوای متمرکز بر برند باید شامل دیدگاه منحصر به فرد سازمان و تجربه بالقوه از مسائلی باشد که مشتریان شما با آن روبرو هستند.
لحن صدای برند خود را توصیف کنید!
صدای و لحن واضح و ثابت برند یک جزء ضروری و بخش اساسی بازاریابی محتوای موفق و ایجاد هویت برند با بازاریابی محتوایی است. اگرچه ممکن است تصور بسیار واضحی از صدای برند خود داشته باشید، از خود بپرسید آیا شخص دیگری در شرکت با آن صدا موافق است؟ برندها نیز مانند افراد، باید ویژگی های خاصی را در اولویت قرار دهند تا شهرت خوبی به دست آورند. پیام های پراکنده و صدای نامنسجم برند می تواند مخاطب را گیج کند.
بنابراین برای تنظیم صدا و لحن برند و شناسایی دستورالعمل های مربوطه وقت بگذارید. بسیاری از شرکت های B2B به دنبال تعادل بین دانش حرفه ای و دسترسی هستند. آنها می خواهند به عنوان متخصصان موضوع دیده شوند و در عین حال خیلی پیچیده یا فنی به نظر نرسند. در نتیجه، یک خطمشی صدای برند ممکن است بر استفاده از زبان واضح و اجتناب از اصطلاحات فنی تاکید کند.
راهنمای برند شما نباید طولانی باشد!
صدا و لحن را می توان با برخی دستورالعمل ها پوشش داد. مهمترین چیز این است که این دستورالعمل ها و خط مشی ها را وضع کنید تا برای همه کسانی که در شرکت شما روی محتوا کار می کنند یک سری قوانین وجود داشته باشد. از نویسندگان آزاد گرفته تا مدیران بازاریابی، بازاریابی محتوا برای شرکت شما صدایی ثابت دارد. این ارتباط باید در نویسندگان آزاد و مدیران بازاریابی وجود داشته باشد.
ارزش برند خود را توصیف کنید!
محتوای متمرکز بر برند نه تنها برای توصیف احتمال خرید – به نفع شما – بلکه برای یادآوری ارزش واقعی پیشنهاد شما به مشتریان مفید است. چگونه می توانید محتوایی ایجاد کنید – از مطالعات موردی گرفته تا گزارش های رسمی – که به مشتریان فعلی شما کمک می کند بیشترین ارزش را از محصولات شما دریافت کنند؟ در ایجاد هویت برند با بازاریابی محتوایی شاید بهتر باشد یک محصول جدید طراحی کنید یا راهنمایی آموزشی در مورد ویژگی های پیشرفته ارائه دهید. نکته کلیدی استفاده از محتوای برند محور و تبدیل روابط تراکنشی به روابط مشتری محور است. در این صورت ارزش واقعی درآمد شرکت و مشتریان خواهد بود.
آخرین کلام
بازاریابی محتوا یک استراتژی بازاریابی برای توسعه کسب و کار است که طبق گفته hubspot، بازاریابان b2b دو درصد از کل بودجه بازاریابی خود را صرف بازاریابی محتوا می کنند. در این مقاله سعی کردیم تأثیر بازاریابی محتوایی در ساخت هویت برند (Content Marketing & Brand Identity) را مورد بررسی قرار دهیم. اما قبل از شروع ایجاد هویت برند با بازاریابی محتوایی، مطمئن شوید که محتوای شما با چشم انداز، صدا و ارزش برند شما مطابقت دارد. مفهوم چشم انداز، لحن و ارزش برند را درک کنید. در این صورت محتوای تولید شده قطعا موثر بوده و ارزش سرمایه گذاری موجه است.