3 مزیت ایجاد پرسونای مشتری در بازایابی و افزایش فروش

مزایای ساخت پرسونای مشتری
زمان مطالعه: 5 دقیقه

پرسونای مشتری افراد فرضی هستند که برای نمایندگی گروه های خاصی از مشتریان ایجاد شده اند و به شرکتها اجازه می دهند درک عمیق تری از ارائه محصولات شان داشته باشند. این پرسونا ها معمولاً در بخشهای بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرند ، اما در واقع سبب موفقیت کل شرکت می شوند. 

نویسندگان برندهای پرفروش در زمینه ساخت پرسونا ، به تمامی نیازها و دغدغه های یک مشتری فکر می کنند و سعی دارند یک تصویر واقعی تر و شفاف تری از مشتری در ذهن خود ترسیم کنند.  آن ها می دانند که نکته اصلی موفقیت یک برند این است که مشتری خود را در سطح عمیق تری درک کنند.

به عنوان مثال در طراحی پرسونای مشتری برای یک طلافروشی، توجه به این موضوع که برخی از مشتریان آن ها، طلا و جواهراتی را می خواهند که از نظر احساسی، منحصر به فرد و مختص آن ها باشد، بنابراین سعی دارند سفارشات خود را بر اساس نیازهای مشتریان انتخاب کنند.

فهرست مطالب

اهمیت پرسونای بازاریابی

مزایای طراحی پرسونای مشتری

ایجاد شخصیت به نمایندگی از مشتریان ، بینش ارزشمندی در مورد خواسته ها و نیازهای آنها به شما می دهد و به شما کمک می کند از اتلاف منابع در کمپین های بازاریابی بی اثر و محصولات نامطبوع جلوگیری کنید.

برای پرسونای مشتری محتوای منحصر بفرد می توانید بسازید.

 پس از ایجاد پرسونای خریدار، شروع به ساختن محتوا برای تأمین نیازهای آن ها کنید و به سوالات مهمی که دارند پاسخ دهید.  در این مرحله ، نگران فروش به همه مخاطبان احتمالی یا پرسونا خریدار نباشید. هدف شما در حال حاضر فقط شروع به جمع آوری اطلاعات مربوط به افرادی است که با محتوا به آنها دسترسی پیدا می کنید.

تولید محتوای ارزشمند

بازاریابی هوشمندانه فروش را افزایش می دهد

بازاریابی از طریق ایمیل ابزاری ارزشمند است ، اما بسیاری از شرکت ها زمان زیادی را صرف کشف چگونگی افزایش نرخ بازکردن ایمیل می کنند. اینکه چه کسانی ایمیل تبلیغاتی آن ها را باز کرده و محتوای کلیک خورده آن ها کدام است.

تحقیقات نشان می دهد که استفاده از پرسونای مشتری برای هدف قرار دادن گروه های مشتریان ، نرخ باز کردن ایمیل را در حدود 16 درصد افزایش می دهد.

دلیل تأثیرگذار بودن پرسونا این است که به شما کمک می کنند دغدغه ها و نیازهای مشتریان خود را مشاهده کنید. وقتی اهداف بازاریابی خود را در جهت رفع نیازهای مشتریان توسعه می دهید، راحت تر می توانید آنچه را که مشتریان به دنبال آن هستند را فراهم کنید. به طور کلی با ایجاد پرسونا خواهید توانست ، یک استراتژی بازاریابی هوشمندانه را  متناسب با مشتریان خاص  خود اجرا کنید و این منجر به افزایش فروش و ترافیک جستجوی ارگانیک شما خواهد شد.

تقسیم بندی بازار هدف-min

نتایج بازاریابی و فروش کسب و کارتان دو برابر می شود

اگر نمی توانید تلاش های بازاریابی خود را گسترش دهید و به نتایجی که همیشه می خواستید برسید ، احتمالاً مشتریان هدف خود را به اندازه کافی درک نمی کنید. اگر همه ما تصمیمات منطقی برای خرید اتخاذ کنیم، مسلماً نیازی به ایجاد پرسونای مشتری گروهی از مخاطبین نیست. اما مردم تصمیمات احساسی برای خرید می گیرند. تصمیمات مربوط به خرید نه تنها تحت تأثیر نیازها و خواسته ها است ، بلکه تحت تأثیر انبوه متغیرهای دیگری است که هویت مشتریان ما را تعیین می کنند. بدون شناختن آنها ، بازاریابی شما احتمالاً شکست می خورد.

اگر شما در زمینه ایجاد یک محصول یا خدمات برای نزدیکترین دوستان خود بازاریابی کنید ، به دلیل شناخت قبلی احتمالاً در بازاریابی آن ها بسیار موفق خواهید شد. آیا مشتریان خود را به خوبی می شناسید؟ آیا می فهمید که آنها در طول روز چه کاری انجام می دهند ، چه چیزی آنها را تحریک می کند ، اهداف طولانی مدت آنها ، عمیق ترین ترس آن ها چیست؟

شناخت مشتریان به شما کمک می کند ارتباطات بازاریابی خود را بهتر کنید. اما شما نمی توانید تک تک مشتری ها را به صورت جداگانه بشناسید. هر تجارت مجموعه های متفاوتی از خریداران دارد. شما باید برای هر مجموعه پرسونای مشتری خود را ایجاد کنید.

پرسونای مشتری مبتنی بر واقعیت

چرا پرسونای مشتری برای بازاریابی مهم است؟ 

پرسونا مخاطب ،ایجاد یک شخصیت فرضی از  مشتریان ایده آل خود،  بر اساس تحقیقات جمع آوری شده مبتنی بر انتخاب بازار هدف و تقسیم بندی مشتریان  فعلی شما می باشد. این شخصیت ها به شما این امکان را می دهد تا بفهمید مشتریان شما به چه چیزهایی نیاز دارند ، چگونه فکر می کنند ، چگونه رفتار می کنند و در نهایت اینکه شما چگونه می توانید مطابق با آنها روند کسب و کار خود را مدیریت کنید.

پرسونای مشتری به شما امکان می دهد بازاریابی خود را شخصی سازی  و هدفمند کنید. با ایجاد پرسونا می توانید، مشتریان خود را تقسیم بندی کرده و بازار هدف خود را شناسایی کنید، این عمل سبب می شود محتوای کاملاً هدفمند طراحی و ایجاد کنند.

با در نظر گرفتن یک پرسونای خاص ، یک محتوا ایجاد کنید. ایجاد پرسونا آگاهی و اطلاعات بیشتری نسبت به آنچه مشتریان ایده آل شما دوست دارند، می دهد. با استفاده از این بینش ها ، می توانید یک پست وبلاگ هدفمند ایجاد کنید که  مشکل مشترک گروهی از مشتریان شما را حل کند و یا به یک سوال مشترک، که شخص خاصی دارد پاسخ دهد.  اگر لیست مخاطبین خود را براساس پرسونا مشتریان تقسیم بندی کرده اید ، به راحتی می توانید آن قسمت از محتوا را فقط با گروه از مخاطبان که می دانید به آن علاقه مند هستند به اشتراک بگذارید.

 ساخت پرسونای مشتری به شما کمک می کند تا نیازها ، تجربیات ، رفتارها و اهداف کاربران خود را درک کنید و از نگرش و مدل ذهن خارج شوید و طرز نگاه و نوع نیاز و دغدغه های مخاطبان خود را بهتر درک کنید. به طورکلی روش های زیادی وجود دارد که شما می توانید از پرسونای خریدار خود برای ایجاد بازاریابی ، فروش و خدمات بهتر استفاده کنید. 

توجه کنید افراد مختلف نیازها و انتظارات متفاوتی دارند، از این رو طراحی پرسونای مشتری می تواند شما را به الگوهای فکری و رفتاری مشتریان تان نزدیک کند. شناسایی ویژگی ها و ترجیحات مخاطبان، فرایندهای ایده پردازی  شما را در روند برندسازی کسب و کارتان راهنمایی می کند. پس می توان گفت یک پرسونا به شما کمک می کند تا با هدف ایجاد یک تجربه کاربری خوب، به گروهی از  کاربران هدف خود برسید.