اهداف بازاریابی چیست؟ 4 هدف رایج مارکتینگ در کسب و کار

هر کسب و کاری از اجرای طرح بازاریابی، مقاصد مشخصی را دنبال می کند. اهداف بازاریابی به منظور شناسایی بازار هدف، بهبود شرایط کسب و کار ، نظم بخشیدن به وظایف کسب و کار مربوطه و سایر معیارهای مبتنی بر افزایش فروش تعریف شده اند. توجه کنید شما زمانی می توانید یک بازاریاب موفق باشید که درک درست و دقیقی از اهداف بازاریابی خود داشته باشید.
رمز موفقیت یک کمپین موفق بازاریابی تعیین اهداف مشخص است. امروزه تمامی کسب و کارها به این نتیجه رسیده اند که برای موفقیت باید از تکنیک های بازاریابی بهره بگیرند، اما نمی دانند از کجا باید شروع کنند. تعیین اهداف واضح، واقع بینانه و قابل اندازه گیری اولین قدم برای بکارگیری تکنیک بازاریابی است. هنگامی که اهداف خود را مشخص کردید، به یک استراتژی بازاریابی نیاز دارید که شما را به سمت نقاط عطف خود سوق دهد. در اینجا لیستی از اهداف رایج بازاریابی و استراتژی های مناسب را برای انجام بازاریابی مورد بررسی قرار خواهیم داد.
اهداف بازاریابی و چگونگی دستیابی به آن ها
اهداف بازاریابی مسیر و زمان یک کسب و کار را برای رسیدن به مقاصد مشخصی تسهیل می کند. در واقع مشخص کردن این اهداف، نقطه شروع کمپین بازاریابی است، که بایستی در راستای پشتیبانی از سایر اهداف تجاری موجود مدیریت شوند. همانطور که ذکر شد اهداف مورد نظر باید قابل اندازه گیری، مشخص و واقع بینانه تعریف شوند، بعبارتی چشم انداز واضح و روشنی از هر چیزی که انتظارش را داریم، داشته باشیم.

برخی از اهداف بازاریابی عبارتند از:
- برند خود را بسازید
- ایجاد لید های مؤثر (افزایش مشتری های راغب)
- افزایش سطح آگاهی (معرفی کسب و کار خود به مشتریان)
- افزایش فروش به مشتریان موجود
برند خود را بسازید (مهم ترین مؤلفه اهداف بازاریابی)
بنابه تحقیقات طی سالیان اخیر می توان گفت هرچه بیشتر در معرض چیزی قرار بگیریم احساس مثبت تری نسبت به آن خواهیم داشت. این نظریه غالباً در تبلیغات استفاده می شود و به برند ها این اجازه را می دهد تا نحوه ادراك آنها توسط مشتریان را بهبود بخشند. برندسازی یکی از مهم ترین مؤلفه های اهداف بازاریابی است که کسب و کار شما را به سمت افزایش فروش تان سوق می دهد.
با برندسازی موفق خواهید شد، پیام کسب و کارتان را در سطح گسترده تری به مشتریان خود انتقال دهید. همچنین می توانید به بازار هدف خود دست بیابید و با تولید محتوا برای برند خود در پلتفرم های رسانه های اجتماعی، در ذهن مشتریان خود تأثیر ماندگاری داشته باشید.
ایجاد لید های مؤثر (افزایش مشتری های راغب)
لیدهای مؤثر به همین راحتی به دست نمی آیند و نیازمند ارائه محتوای منحصربفرد و مفید می باشد. از طریق ارائه محتوای باکیفیت و اشتراک گذاری آن در سطح اینترنت، خواهید توانست مشتری های راغب را افزایش دهید. از این رو می توان گفت یکی از راه های رسیدن به اهداف بازاریابی مورد نظر تهیه یک لیست تماس از مشتریان فعلی می باشد. لازم به ذکر است اگر می خواهید مشتری بالقوه، اطلاعات تماس خود را در اختیار شما بگذارند، باید در ازای آن چیزی با ارزش ارائه دهید.

شبکه های اجتماعی و وب سایت ها یک کانال و روش عالی برای جذب مخاطب بیشتر از طریق ایجاد محتوای ارزشمند است. مشتریان بالقوه اغلب مایلند آدرس ایمیل ، شماره تلفن و موارد دیگر خود را با محتوای رایگان و با کیفیت بالا مبادله کنند.
افزایش سطح آگاهی (معرفی کسب و کار خود به مشتریان)
ارزش محصولات و یا خدمات شما به هنگام برقراری ارتباط با هدف مشخص می شود به ویژه هنگامی که یک کالای جدیدی را راه اندازی کرده اید. اگر رقبای شما در بازار، محصولاتی با کیفیت پایین را عرضه کنند که اکثریت سهم بازار را به خود اختصاص داده اند، بدون شک در این چنین بازاری به موفقیت دست خواهید یافت. تجارت شما یک جایگزین برتر برای وضعیت موجود در بازار محسوب می شود. با این حال ، برای جذب مشتری بالقوه به موارد دیگری بیشتر از توصیف محصول نیاز دارید. باید مهارت شناسایی نیازها و چگونگی حل مشکلات مخاطبان کسب و کار خود را در رأس اهداف بازاریابی خود قرار دهید.
به طور کلی بهترین راه برای این کار نشان دادن ارزش و ایجاد ارتباط با بازار هدف خود از طریق تولید محتوای مفید است. بایستی بتوانید تشخیص دهید که مشتری احتمالی شما در تلاش برای حل چه مشکلی است و برای حل آن چه چیزی را گوگل می کند. سپس هدف تان بر روی تولید محتوای پیرامون آن موضوع برنامه ریزی کنید.
افزایش فروش به مشتریان موجود
از دیگر مؤلفه های اهداف بازاریابی این است که بعد از جذب مشتریان بالقوه بایستی سعی کنید آن ها را به فروش تبدیل کنید. البته توجه داشته باشید نباید اصرار به فروش محصولات و یا خدمات خود داشته باشید چون در این صورت رابطه ی به وجود آمده را خراب خواهید کرد. فشار بیش از حد در جبهه فروش، سبب دلسردی و بی اعتمادی مشتری می گردد.

شما می توانید با بهره گیری از برخی از تکنیک ها از جمله ساخت پرسونای مشتری، نیازها و خواسته های آن ها را شناسایی کرده و فروش خود را در راستای رفع این نیازها افزایش دهید. بنابراین بدون از دست دادن مشتریان خود به راحتی می توانید فروش خود را افزایش دهید.
با ارائه تبلیغات و تولید محتوای جذاب می توانید به مشتریان فعلی خود در وب سایت های مختلف راهی عالی برای نشان دادن طیف وسیعی از محصولات و یا خدمات کسب و کار تان فراهم کنید. تکنیک دیگری که می توانید به کار بگیرید تهیه لیست ایمیل می باشد. ایجاد لیست ایمیل راهی عالی برای اطلاع رسانی به مشتریان فعلی در مورد محصولات و خدمات کسب و کارتان و همچنین انتقال ایده ها و راه حل هایی که ممکن است برای آنها مرتبط باشد، است.
چکیده
اگر در زمینه بازاریابی اهداف بزرگی دارید باید یک کمپین یکپارچه و واحدی را برای اهداف خود در نظر بگیرید. این به معنای دستیابی به مشتریان بالقوه و موجود از طریق تبلیغات و محتوای مبتنی بر تجربه از طریق شبکه های اجتماعی و وب سایت ها است. اکثریت شرکت هایی که با آنها شریک هستیم بهترین نتیجه را از یک کمپین یکپارچه می گیرند. این رویکرد به آنها امکان می دهد برند خود را بسازند، همچنین منجر به تولید، آموزش بازار و افزایش فروش بیشتر به مشتریان فعلی می گردد.
اهداف بازاریابی شما هرچه باشد، مهمترین چیز این است که پیام خود را در مقابل افراد مناسب قرار دهید. اینجاست که کمپین بازاریابی می تواند به شما در جذب مشتریان مربوط به حوزه کسب و کارتان کمک کند. در این کمپین ها می توانید اطلاعات مربوط به مشتریان خود از این قبیل که آیا آن ها ایمیل های خود را چک می کنند یا ما را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند، جمع آوری کنید.

در واقع بعد از این که اهداف بازاریابی خود را تعیین کردید، می توانید از طریق یک کمپین بسیار تأثیرگذار و مقرون به صرفه ، پیام خود را در زمان مناسب به افراد مناسب برسانید . خاطر جمع باشید که این کمپین ها به شما در رسیدن به اهداف تان کمک خواهند کرد. بسیاری از موفق ترین شرکت های صنعت تاسیسات از همین کمپین های بازاریابی برای محبوب کردن برندشان، افزایش اعتبار و توسعه کسب و کار خود بهره گرفته اند. به طور کلی هر کسب و کاری به کمک 4 هدف رایج بازاریابی به موفقیت دست خواهد یافت.
دیدگاهتان را بنویسید