5 ترفند برای تولید محتوای با کیفیت

ایجاد محتوای با کیفیت
زمان مطالعه: 4 دقیقه

یکی از اصلی ترین مولفه های بهینه سازی سایت، محتوای آن است. از نظر گوگل محتوای با کیفیت پاشاه یک وب سایت می باشد! ما هر روز در رسانه های اجتماعی با انبوهی از محتوا طرف هستیم. بنابراین برای دیده شده محتوا خود در بین  حجم انبوه محتواها، باید چندین فاکتور تولید محتوا با کیفیت را بدانیم تا بتوانیم محتوایی مجزا و خاص تولید کنیم.  بطور کلی از نظر گوگل محتوای غیر کپی با بیش از 1000 کلمه یک محتوای با کیفیت تلقی می شود.

 محتوای با کیفیت به محتوایی گفته می شود که با هدف بازاریابی اینترنتی از قبیل افزایش آگاهی نسبت به برند، رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو، افزایش نرخ کلیک ورود به سایت تولید شود.

بطور کلی برای تولید یک محتوای با کیفیت فاکتورهایی موثر را مورد بررسی قرار می دهیم. 

5 ترفند محتوای با کیفیت

یک موضوع جذاب و گیرا برای محتوای خود انتخاب کنید!

در مورد هر محتوای تصویری، صوتی و یا نوشتاری که تولید می کنید، بطور کامل تحقیق کنید! سعی کنید محتوایی که تولید می کنید در جهت بهبود بخشیدن و یا پیشرفت محتواهای مشابه موجود در دنیای وب باشد. در خلق ایده های جدید تولید محتوا هراسی نداشته باشید و در تولید محتوای با کیفیت و متفاوت شجاعت نشان دهید. 

هرگز دست به تولید محتوایی شبیه محتواهای رقبای خود نباشید و به طور قطع از این مورد اجتناب کنید! شما می توانید طور هوشمندانه و با برنامه ریزی دقیق، در محتوای خود تفاوت هایی جزئی را خلق کنید. می توانید درباره زمینه های متفاوت یک موضوع مطلب بنویسید؛ به عنوان مثال موضوعی که می خواهید در مورد آن محتوا ایجاد کنید کسب و کار آنلاین است، که شامل زمینه های متفاوتی از قبیل استراتژی کسب و کار، روانشناسی کسب و کار و … می باشد.

بطور کلی برای داشتن یک محتوای عالی و به یادماندنی در مورد موضاعات آن ها تحقیق کنید و در پیدا کردن یک ایده برای تولید محتوا خلاقانه عمل کنید. در صورتیکه یک محتوای مناسب و درست تولید کنید، مخاطبان شما ناخودآگاه آن را با دوستان خود در فضای مجازی به اشتراگ می گذارند. برای پیدا کردن یک ایده محتوای با کیفیت ، از سایت های رقبای خود کمک بگیرید و تحقیق کنید که آن ها از چه نوع محتوایی بهترین نتیجه را کسب کرده اند. توجه کنید زمانی که در مورد یک محتوا تحقیق می کنید، سعی کنید از ایده های مشابه استفاده نکنید و خلاقانه عمل کنید.

برای هر بخش عناوین گیرایی در نظر بگیرید!

یک واقعیت در مورد محتواهای نوشتاری این است که، مخاطبین وب سایت، مطالب را جز به جز نمی خوانند و فقط یک نگاه اجمالی به آن میندازند. سعکی کنید در چندین پاراگراف نکات کلیدی را به صورت کوتاه توضیح دهید، سپس یک نتیجه گیری کلی  از محتوای خود به صورت مختصر در مطلب خود بگنجانید.

در این راستا برای جذب مخاطب در تولید محتوای با کیفیت از تکنیک‌های طراحی متن استفاده کنید و پست خود را از یک مطلب نچسب با خطوط خاکستری به چیزی تبدیل کنید که مخاطب را به درون مطلب می‌کشاند.  می‌توانید پیش از شروع هر مطلبی، عنوان اصلی و عناوین فرعی(میان تیترها) آن را بنویسید.  در وهله‌ اول استفاده از عنوانی تأثیر گذار برای جذب مخاطب ضروری است. عناوین فرعی قدرتمند خوانندگان را همراه می‌کند، و مانند یک عنوان اصلی کوچک آن‌ها را به پیشروی در ادامه‌ مطلب سوق می‌دهد. عناوین فرعی باید علاوه بر آن که خیره کننده باشند، آگاهی‌دهنده هم باشند. خوانندگان وب به خوبی درست و غلط را از هم تشخیص می‌دهند، بنابراین نباید اغراق کنید، چون در غیر این صورت اعتبار خود را از دست می‌دهید.

گیرایی با سهل گیری مترادف نیست. بعد از آن که عناوین فرعی را نوشتید آن را مرور کنید تا بدانید خوانندگان و مرورگرانی که تنها آن بخش را می‌خوانند چه برداشتی از آن می‌کنند. آیا با داستان گیرایی مواجه می‌شوند؟ آیا لب مطلب را می‌فهمند؟

در تولید محتوا فرم شکیل و زیبا استفاده کنید!

  •  به فاصله‌ میان پاراگراف‌ها توجه کنید
  •  از تکنیک لیست‌سازی و تکه تکه کردن محتوا بهره بگیرید
  • ازشماره‌گذاری و یا بالت در تولید محتوای با کیفیت کمک بگیرید!
  •  بخش‌های اساسی محتوای خود را برجسته کنید

تولید محتوای با کیفیت با اشکال مختلف

افراد معمولاً در جهت افزایش مخاطبین وب سایت خود، اقدام به تولید محتوای با کیفیت کرده و کلمات کلیدی را با ظرافیت و بدون اغراق به کار می گیرند. اما بعد از انتشار مطلب خود متوجه می شوید که کسی آن را نخوانده و یا با دوستان خود به اشتراگ نگذاشته است؛ با روی دادن این اتفاق احتمال از دست دادن انگیزه شما در تولید محتوا وجود دارد.

اساسی ترین راه حل برای این مشکل این است که در نوشتن زیاده روی نکنید و حتما در نوشته هایتان از شکل استفاده کنید. کاربرد شکل در مطالب تان موجب آسان خوانی نوشته شده و برای مخاطبین نیز مطلب جذاب به نظر می آید. بنابریان می توانید در ایجاد محتوای با کیفیت  مواردی از قبیل تصاویر، اینفوگرافیک ها و یا چارت ها  را به کار بگیرید! در محتوای تصویری می توانید از متن های کوتاه استفاده کنید. توسط اینفوگرافیک می توانید یک پروسه را از طریق نمودار به مخاطبین خود برسانید.

در متن‌تان لینک‌های مفید و مرتبط به کار گیرید!

لینک‌های داخلی افراد را در سایت شما نگه می‌دارد تا بهترین مطالب‌تان را بخوانند. لینک‌های خارجی نیز نشان می‌دهد که شما راجع به موضوع تحقیق کرده‌اید و می‌خواهید متخصصان دیگر این حوزه را هم برجسته کنید. محتوای خوب از هر دو لینک استفاده می‌کند تا دایره‌ی مطالعات خوانندگان را افزایش دهد و به آن ارزش ببخشد.