7 نکته بازاریابی اینستاگرام برای کمک به رشد برند
بازاریابی اینستاگرام به کسب و کار شما کمک می کند که در اینستاگرام با بیش از 500 میلیون کاربر فعال باشد و این امری محال و غیر ممکن نمی باشد. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که یک پلتفرم بازاریابی عالی برای دستیابی به مشتریان بالقوه از سراسر جهان را فراهم می کند. به منظور بهبود اینستاگرام مارکتینگ خود ، باید تعداد فالوورهای خود را به صورت ثابت و پایدار افزایش دهید. هر اندازه تعداد افرادی که با نام تجاری شما تماس می گیرند و شما را در اینستاگرام دنبال می کنند بیشتر باشد، به طور بالقوه مخاطب هدف شما هر زمان که محتوایی را پست می کنید بیشتر می شود.
در اینجا هفت نکته ساده برای اجرای بازاریابی اینستاگرام آورده شده است که به شما کمک می کند برند خود را در این پلتفرم محبوب، به صورت رایگان رشد دهید.
- از ابزارهای رایگان اینستاگرام برای بازاریابی استفاده کنید
- پست های اینستاگرام را در دیگر شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید
- در بازاریابی اینستاگرام مخاطبان خود با ارسال پست های زیاد خسته نکنید
- در بازاریابی اینستاگرام با مخاطبان تعامل داشته باشید تا باعث رشد شود.
- در بازاریابی اینستاگرام یک هشتگ تعاملی ایجاد کنید
- از مطالب سایر مشاغل مشابه و مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید
- برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود از خلاقیت استفاده کنید.
فهرست محتویات مقاله
Toggleاز ابزارهای رایگان اینستاگرام برای بازاریابی استفاده کنید.
اینستاگرام با ایجاد پروفایل های تجاری سعی کرده است که پرفایل های تجاری فیس بوک را منعکس کند. شما می توانید با افزودن دکمه تماس جهت فراخوانی برای اقدام، برای کابران خود این امکان را فراهم نمائید بتوانند از طریق ایمیل، تماس یا پیامک با کسب و کار شما ارتباط برقرار کنند.
علاوه بر گزینه ارتباطی، پروفایل های تجاری به ابزارهای تجزیه و تحلیل به نام Insights نیز دسترسی دارند، که به کاربران امکان دسترسی به داده های تأثیرگذاری و تعامل را می دهند. اگر از اکانت شخصی خود برای بازاریابی اینستاگرام ، معرفی محصولات و یا خدمات کسب و کارتان استفاده می کنید، ممکن است بخواهید جهت استفاده از این گزینه ها ، پروفایل شخصی خود را به پروفایل تجاری تبدیل کنید. هرچه بیشتر در مورد نحوه و چگونگی تعامل کاربران با محتوای خود را درک کنید، می توانید تنظیمات بهتری را برای بهبود تعامل خود انجام دهید.
پست های اینستاگرام را در دیگر شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید.
آیا می خواهید از طریق اینستاگرام مارکتینگ فالوورهای جدیدی را که به برند و کسب و کار شما علاقه مند هستند را به لیست فالوورهای خود در اینستاگرام اضافه کنید؟ در سایر پروفایل های رسانه های اجتماعی خود از قبیل فیس بوک ، توییتر ، LinkedIn و غیره با اشتراک گذاری پست، از آن ها بخواهید تا پروفایل شما را اینستاگرام نیز دنبال کنند. کسانی که شما را در انواع دیگر شبکه های اجتماعی دنبال می کنند، به طور حتم به آنچه شما ارائه می دهید علاقه مند هستند. بنابراین می توان گفت با بهره گیری از سایر شبکه های اجتماعی می توانید بازاریابی اینستاگرام را انجام دهید و نام تجاری خود را تبلیغ کنید.
البته توقع نداشته باشید که با بهره گیری از این روش هر کسی که در شبکه های اجتماعی نام تجاری و برند شما را دنبال کرده است، پست های شما را ببیند. بسیاری از افراد دیگر در برخی رسانه های اجتماعی فعالیت نمی کنند و یا از آن خارج شده اند. شما می خواهیدفالوورهای خود را افزایش دهید تا پست های شما بیشترین تبدیل و بازدید را داشته باشند. از این رو اگر در سایر شبکه های اجتماعی فعال هستید ، حتماً این روش را پیاده سازی کنید.
در بازاریابی اینستاگرام مخاطبان خود با ارسال پست های زیاد خسته نکنید.
در بازاریابی اینستاگرام اغلب مالکان کسب وکار سعی دارند در پیج خود مرتباً پست ارسال کنند تا به مخاطبین خود نشان دهند که برند آن ها فعال است ، اما در عین حال نباید در اشتراک گذاری پست زیاده روی کنند. با زیاده روی در ارسال پست یک حس بدی را در فالوورهای خود ایجاد می کنید و در نهایت آن ها از دنبال کردن پیج شما خسته می شوند و بدین ترتیب از لیست فالوورهای شما خارج می شوند.
هیچ فرمول جادویی خاصی جهت زمانبندی ارسال پست وجود ندارد که برای هر برندی یک فرمول کارساز در نظر بگیریم و تعداد دقیق پست هایی که روازنه باید به اشتراک گذاشته شود را تخمین بزنیم. شما باید تست کنید و ببینید که واکنش مخاطبان شما چگونه است.
به عنوان یک نقطه شروع در بازاریابی اینستاگرام، من پیشنهاد می کنم روزانه دو بار در در بازه های زمانی مختلف از روز پست بگذارید ، تا بفهمید بالاترین میزان تعامل فالوورها نسبت به پست های شما چه زمانی رخ می دهد و زمان مناسب برای گرفتن بیشترین بازدهی از پست های ارسالی را بیابید. با افزایش میزان فالوورهایتان این روند را با تعداد پست های بیشتر آزمایش کنید، تا بتواانید بیشترین مقدار بهره وری را پیدا کیند. با این فرایند شما به یک استراتژی زمانبندی ارسال پست دست می یابید و مطابق با همین استراتژی کار خود را به صورت منظم پیش ببرید.
در بازاریابی اینستاگرام با مخاطبان تعامل داشته باشید تا باعث رشد شود.
اگرشخصی در مورد یکی از پست های شما نظر داد و کامنت گاشت، حتما دو ثانیه وقت بگذارید و به کامنت او پاسخ دهید و از او تشکر کنید. این تعامل ساده می تواند هم یک مشتری وفادار برای شما ایجاد کند و همچنین یک مروج باهوش برای تبلیغ برند خود پرورش می دهید.
با این عمل، علاوه بر این فالوورهای شما بیشتر راغب می شوند با پست های شما تعامل داشته باشند. در برخی از پست های خود، افرادی که علاقه مند پست شما هستند را تگ کنید بدین ترتیب برند شما می تواند مخاطبین بیشتری را جذب کند و فالوورهای جدیدی را پیدا کنید. از آنجایی که در این روش افراد از طریق دوستان خود با برند شما آشنا می شوند، در نتیجه علاقه مند به فالو کردن شما می شوند و براحتی به برند شما اعتماد می کنند.
در بازاریابی اینستاگرام یک هشتگ تعاملی ایجاد کنید.
ایجاد یک هشتگ تعاملی یک روش عالی در اینستاگرام مارکتینگ برای برقراری تعامل فوری با مخاطبین است، ولی باید مطمئن شوید که از هشتگ ها به روش صحیح استفاده می کنید. یک استراتژی بسیار ساده بازاریابی اینستاگرام ایجاد هشتگی است که مشتریان عکس سلفی با محصولات برند شما می گیرند. این عمل دو مزیت را برای برند شما به ارمغان میاورد:
- طرفداران شما که می خواهند بر روی صفحه شما دیده شوند، این امکان فراهم می شود تا ازهشتگ شما استفاده کنند و تصاویر خود را با محصول یا خدمات شما ارسال می کنند.
- هر بار که شخصی با استفاده از هشتگ شما پست می گذارد ، همه فالوورهای خود را به سمت برند و محصول شما هدایت می کند! این یک تبلیغ رایگان برای برند و کسب و کار شما می باشد.
از مطالب سایر مشاغل مشابه و مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید.
در بازاریابی اینستاگرام اگر در پیدا کردن محتوای کافی برای پاسخگویی به نیازهای فالوورهای خود به مشکل برخوردید، از محتوای دیگر منابع موجود در حساب های اینستاگرام مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید. با اینکه این روش ایده ال نیست، اما در مواقع ضروری کاربردی می باشد، فقط مطمئن شوید که منبع اصلی را در پست خود با تگ کردن پروفایل آن ها ذکر کنید و این سبب می شود اعتبار شما در نزد مخاطبان افزایش یابد.
برنامه های زیادی در دسترس هستند که به شما امکان می دهد عکس های اینستاگرام را از حساب های دیگران دانلود کرده و به راحتی مجدداً آن ها را در اکانت خود به اشتراک بگذارید.
روش دوم برای اینستاگرام مارکتینگ استفاده از خدمات تولید محتوای تیم های حرفه ای که در این زمینه فعالیت دارند می باشد. از آن ها بخواهید برای شما محتوای خوب، منحصر بفرد و گیرا در جهت رفع نیازهای مخاطبان شما تولید کنند
برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود از خلاقیت استفاده کنید.
خلاقیت با تصاویر کسب و کار خود یک روش عالی برای ارتباط با مخاطبان تان است؛ این روش بسیار موثرتر از پست هایی است که برای تبلیغات ایجاد می شوند. مثلا شرکت FedEx در پست اینستاگرامی خود از یک کامیون با برند FedEx در کنار تابلو Elvis Slept Here (الویس اینجا خوابیده است) استفاده کرده و به مخاطبین خود این را بیان می کند که FedEx همیشه و همه جا در خدمت شما است.
تابلو “الویس اینجا خوابیده است” یک تبلیغ رایگان و هوشمندانه برای کامیون FedEx می باشد. کامیون های FedEx بسته های پستی را جابجامی کنند. آن ها در استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود برند ، کامیون های FedEx و کارمندان را با استفاده از تصویری خلاقانه تبلیغ کردند. این یک حرکت هوشمندانه است برای جذب مخاطبان می باشد، بدون بکارگیری این خلاقیت ها شاید فقط عده ای نیاز به کمک آن ها دارند بخواهند با آن ها ارتباط برقرار کنند اما با این حرکت خلاقانه، توانسته اند مخاطبین زیادی را جذب کنند.
جمع بندی
برای موفقیت در اینستاگرام مارکتینگ باید بتوانید محتوای با کیفیت تولید کنید، اگر خود به تنهایی قادر به انجام این کار نمی باشید، ما به شما دو روش را پیشنهاد می کنیم: اولین روش در دوره های مربوط به تولید محتوا و سئو شرکت کنید و نحوه تولید محتوا را به طور کامل یاد بگیرید. دومین روش از متخصصانی که در این زمینه فعالیت دارند کمک بگیرید. قابل ذکر است تیم ما در هر دو زمینه می تواند مشاوره لازم را در اختیار شما قرار دهد.
دیدگاهتان را بنویسید