برندسازی با بازاریابی محتوایی یکی از رویکردهای تبلیغاتی برای ایجاد هویت برند به شمار می رود. در بسیاری از بازارهای تجاری اعتبار و شهرت برند تأثیری قوی بر روی تصمیمات خرید خواهد داشت که ممکن است با اثر تصویر برند روی محصولات خاص و متفاوت باشد.
دار این مقاله قصد داریم تاثیر بازاریابی محتوایی در برندسازی را مورد بررسی قرار دهیم.
فهرست محتویات مقاله
Toggleتاثیر بازاریابی محتوایی بر اعتبار و شهرت برند
برندسازی با بازاریابی محتوایی یکی از راه های محبوب ساختن و توسعه برند می باشد! ابعاد بازاریابی محتوایی یعنی کمیت محتوایی و کیفیت محتوایی بر اعتبار و شهرت برند تأثیر مثبت و معناداری دارد.
اعتبار برند میزان ارزش و مقبولیت برند سازمان را بر اساس ادراک فرد از تخصص سازمان قابلیت اعتماد سازمان آن و مطلوبیت آن مورد سنجش قرار می دهد. به گفته دیگر، اعتبار برند، نشان دهنده قضاوتهای مشتری از سازمان پنهان شده در پس برند است .
اعتبار برند به عنوان قابلیت باور و اطمینان تعهدات و اهداف یک سازمان تعریف می شود که دارای جز اصلی اعتماد و تخصص است.
بدین معنا که از دیدگاه مصرف کنندگان برند، تخصص و تمایل به ارائه مستمر و مداوم آن چیزی را دارد که در ارتباطات کنترل شده و کنترل نشده خود و ارائه داده است.
برند ها، علائم معتبر می باشند! به عبارت دیگر باور پذیر و قابل اطمینان. آن ها موجب می شوند تا شرکتها در مورد محصولات و خدمات خود صادق بوده و به شکایاتی که از آن ها شده، رسیدگی نمایند.
یکی از عواملی که میتواند بر با بازاریابی محتوایی در ارتباط باشد، شهرت برند است. شهرت نام تجاری، پیامدی از هویت نام تجاری شرکت است و تعهداتی که شرکت ارائه و توسعه می دهد؛ همچنین دستاوردهای تجربی که مصرفکنندگان از آن تعهدات به دست می آورند. شهرت نام تجاری، به ویژه در بخش هایی که مشتریان بالقوه نمیتوانند کیفیت محصولات و خدمات را به آسانی ادراک نمایند، عامل اساسی تعیین کننده کیفیت محصولات و خدماتی است که با آن نام تجاری می آید. مصرفکنندگان انتظار دارند که محصولات تولید شده امروز از یک برند کیفیتی مشابه با محصولات تولید شده در گذشته را داشته باشند.
شهرت نام تجاری معنایی بیش از راضی نگه داشتن مشتریان است! در واقع بیانگر دستاوردی است که شرکت در طول زمان به دست میآورد؛ و اشاره به این موضوع دارد که مخاطبان مختلف چگونه نام تجاری را ارزیابی می کنند.
مصرف کنندگان انتظار دارند که نام تجاری خواسته هایشان را تامین کند؛خواسته هایی که به واسطه شهرت نام تجاری به وجود میآید. برای اینکه در بازار موفق و سودآور باشد، باید شهرت مثبت داشته باشد.
برندسازی با بازاریابی محتوایی یعنی چه؟
هرچند داشتن شهرت برند قوی به عنوان عامل ناملموس بنیادی نام تجاری است، با این وجود بدون اینکه مصرف کنندگان آگاهی خاصی در مورد محصول مطرح شده داشته باشند، یکی از عوامل اصلی است که با ارزشهای تصمیمات خرید مشتریان ارتباط دارد! شهرت برند قوی، برندی بسیار جذاب و مطلوب ایجاد میکند.
شرکتها با برندی قوی، به عنوان شرکتی جوابگو معتبر و هوشیار شناخته میشوند. به دست آوردن سهم بالای بازار، منعکس کننده ارزش شرکت و پیش بینی کننده وفاداری به برند و همچنین عامل تعیینکنندهای انتخاب از بین برندهای مشابه است. به طور کلی در صد بالایی از تغییرات اعتبار برند توسط بازاریابی محتوایی تعیین می شود!
چگونه با تولید محتوا برندسازی کنیم؟
بازاریابی محتوا، در واقع نوعی از بازاریابی است که فرایند تولید و به اشتراک گذاری محتوایی که باعث حفظ مشتریان قبلی و به دست آوردن مشتریان جدید می پردازد. این محتوا و اطلاعات می تواند به انواع مختلفی چون اخبارتحلیلی، ویدئو کتاب الکترونیکی، اینفوگرافی، مطالعه موردی راهنما و دستورالعمل ها، سوالات و پاسخ، مقالات و تصاویر و … تولید و منتشر گردد.
در برندسازی با بازاریابی محتوایی، ابعاد محتوا در شهرت و افزایش اعتبار برند بسیار تأثیرگذار می باشد.
بازاریابی محتوا یکی از رویکردهای استراتژیک بازاریابی است که بر تولید و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار با اهداف برندها متمرکز شده است. بازاریابی محتوا به دنبال جذب، حفظ و تعامل با مخاطبانی است که به وضوح تعریف و شناخته شده هستند.
برندسازی با بازاریابی محتوایی با هدف هدایت کاربران برای انجام اقداماتی سودده صورت میگیرد. بازاریابی محتوا از سال ۲۰۱۹ ویژگیهای خاصی را به خود گرفت! که از آن جمله می توان به انواع خاص محتواها اشاره کرد.
محتوای مفید
هدف از هدف از تولید محتوا این است که به مخاطبین خود یک کار و مهارتی را آموزش دهید.
محتوای آموزنده (حاوی اطلاعات)
هدف شما از تولید محتوای این چنینی این است که به مخاطبان خود مهارتی تازه بیاموزید یا نوع دید جدیدی را به آن ها معرفی کنید. همچنین می توانید در تصمیم گیری به آن ها کمک کنید.
محتوای سرگرم کننده
احساسات از قبیل خنده و شادی، ارزش محسوب میشوند و در محتوای سرگرمکننده نقش مهمی دارند اشاره کرد.
تأثیر متقابل برندسازی و بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوایی، یک استراتژی برای خلق تجربه های ارزشمند است. به طور کلی در بازاریابی محتوایی باید محتواهایی که ارائه میشوند به گونهای باشند که مخاطبان به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند و برای آن ها مفید باشد.
اگر محتوای تولید شده با ارزش و منحصر به فرد باشد، مطمئناً در رسانههای مختلف به اشتراک گذاشته خواهد شد. محتوای تولید شده می بایست برای مخاطبان جذاب، قابل اشتراک گذاری و از همه مهم تر آگاهی بخش باشد! تا مشتریان از این طریق بتوانند به این نتیجه برسند که محصولات و خدمات شما همان چیزی است که مد نظرشان بوده است.
در سال های اخیر، برندهای برتر دنیا، از طریق برندسازی با بازاریابی محتوایی، احساسات درونی خود را به عنوان یک مارکت کلیدی برای برندهایشان مورد استفاده قرار می دهند. استراتژی هایی که اشاره به اتخاذ یک موضوع عاطفی برای برندهای خود می باشد.
مالکان کسب و کار در سال ۲۰۱۷ در برندسازی با بازاریابی محتوایی و کاربرد اعتبار برند بر ویژگی ها و شخصیت جذب آگهی شرکت ها، به این نتیجه رسیدند که ویژگیهای شرکت مانند اندازه، شهرت و سطح درآمد آن از راه های مختلفی می تواند بر محصولات و نگرش مشتریان تاثیر بگذارد.
حرف آخر
بنابر آنچه بیان شد، در استراتژی برندسازی با بازاریابی محتوایی تلاش میشود تاثیر بازاریابی محتوایی بر اعتبار و شهرت برند، به گونهای منظم و قابل اتکاء تشریح و بررسی شود که بازاریابی محتوایی تا چه میزان میتواند با اعتبار و شهرت برند ارتباط داشته باشند.
به طور کلی باید بگوییم در برندسازی با بازاریابی محتوایی، میزان اعتبار برند هم به کمیت و هم کیفیت محتوا بستگی دارد! بعبارتی محتوا از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و پرداختن به این مسئله میتواند راهگشای خیلی از مسائل کسب و کارها گردد. امروز مشاغل سعی دارند با بهره برداری مؤثر از منابع انسانی و سازمانی خود، در جهت تعالی بیشتر گام بردارند. آن ها می خواهند با تبدیل شدن به یک برند موفق، از بازاریابی محتوایی در ساختار، فرایندها و ذخیره منابع انسانی خود، برای دستیابی به اعتبار برند مورد نظر خود بهره ببرند.