تولید محتوای متنی و 7 نکته تولید محتوای خوب

تولید محتوای متنی برای وب سایت، در حال حاضر مهمترین و اصلی ترین دغدغه بسیاری از افرادی است که قصد دارند یک و کسب و کار آنلاین راه اندازی کنند. وقتی کلمه محتوا را می شنویم، این جمله در ذهن ما تداعی می شود که محتوا قلب هر کسب و کاری است. البته بیشتر افراد تصور می کنند که محتوا فقط یک پست وبلاگ یا یک متنی است که در آن بازی با کلمات و داستان نویسی اتفاق می افتد. در حالیکه تولید محتوا یک فرآیند بازاریابی محتوایی در راستای جذب مخاطبان و تبدیل آن ها به مشتریان بالقوه است.
فهرست مطالب
توجه کنید محتوا می تواند به صورت اینفوگرافیک، محتوای ویدئو ، شرح کوتاه درباره محصول ، پادکست، مصاحبه تبلیغاتی، بازاریابی ایمیلی ، خبرنامه و هزاران شکل دیگر باشد. هدف از تولید محتوا و بازاریابی محتوایی انتشار و انتقال اطلاعات است تا زمانی که مخاطب جذب شما شود و تبدیل به یک طرفدار پروپا قرص گردد.
ویژگی های لازم برای تولید محتوای متنی
بطور کلی در محتوا نویسی دو دسته از ویژگی های درون متنی و برون متنی بایستی رعایت شود.
ویژگی های درون متنی و محتوایی
- تولید محتوای هدفمند
- تولید محتوای بدون حاشیه
- احترام به وقت مخاطب در محتوا
- انتخاب واژه های مناسب و چیدمان منظم
ویژگی های برون متنی و ساختار محتوا
- کاربرد کلمات ساده در تولید محتوای نوشتاری
- بکارگیری جملات کوتاه و قابل فهم
- رعایت اصول نگارشی و بکار گرفتن سبک مخصوص خود
7 نکته برجسته در تولید محتوای متنی
در تولید محتوا شما باید سعی کنید متن های شما روان و کامل باشد که مخاطب با یک نگاه موضوع محتوا را درک کند و با یکبار خواندن مطلب را بفهمد و دیگر نیازی به بازگشت و بازخوانی متن نباشد.
چهار ویژگی که منجر به یک هدف کلی ” مکث مجاز نمی باشد” در ذهن می گردد. رعایت هر ویژگی گامی در جهت دستیابی به این هدف و تولید محتوای خوب و منحصربفرد است.

تولید محتوای متنی هدفمند
به این معنی است که هدف از تولید محتوای کاملاً واضح و روشن باشد و با نوشتن این مطالب به نتیجه و دستاورد مشخصی دست بیابیم. تمام نکات و مسائل مربوطه به هنگام تولید محتوا در نظر گرفته شود، به طوریکه مخاطب در انتهای متن اطلاعات جامع و تکمیلی درباره موضوع نظر خود را کسب نماید.
تولید محتوای بدون حاشیه
در تولید محتوای متنی صرفاَ بر روی یک موضوع تمرکز کنید و تمام جنبه های مهم آن موضوع را باید به خوبی مورد مطالعه قرار دهید. بعبارتی وقتی برای یک موضوعی خاص محتوا ایجاد می کنید، فقط به ویژگی هایی اشاره نمی کنید که به طور کلی همه دوست دارند، بلکه بایستی تمامی جوانب را در نظر بگیرید.
در حالیکه برخی ویژگی ها ممکن است برای عده ای خوشایند به نظر بیاید برای افرادی ناخوشانید باشد، از این رو با اشاره به تمام ویژگی ها و داشتن صداقت به هنگام تولید محتوای متنی ، همواره اعتماد مخاطبان را به خود جلب کنید. به یاد داشته باشید هدف از تولید محتوا به نمایش گذاشتن جنبه های مثبت و شاخص مورد نظر است و نباید با بزرگنمایی و تخریب دیگران خود را زیر سؤال ببرید. اگر در محتوا نویسی مهارت دارید و بر موضوع مربوطه مسلط باشید، قطعاً نیازی به ذکر نکات منفی موارد مشابه جهت برجسته کردن موضوع خود نخواهید داشت.
احترام به وقت مخاطب در محتوا
از مهم ترین ویژگی های تولید محتوای متنی ، در نظر گرفتن وقت مخاطب است. مخاطب می خواهد در کمترین زمان از محتوای شما به خواسته خود برسد، از این رو اگر برای اولین بار محتوای شما را بیهوده و نوعی واژه پراکنی ببیند، دیگر به سختی به مطالب شما اعتماد خواهد کرد. بنابراین ، به خاطر داشته باشید که گاهی اوقات یک خطا ممکن است ماه ها برای شما هزینه داشته باشد.
انتخاب واژه های مناسب و چیدمان منظم
محتوا نویس در تولید محتوای متنی باید با انتخاب واژه های درست به مهمترین و مؤثرترین مسائل اشاره کند. به عنوان مثال اگر در مورد یک محصول و یا خدماتی تولید می نماید، به ویژگی های، دستور العمل استفاده از آن را به طور شفاف در محتوای خود بیاورد.
مخاطبانی که زمان کمتری برای مطالعه یک محتوا دارند باید با خواندن ابتدای محتوای شما به نکات اصلی و مورد نیاز خود برسند تا بتوانند سریعتر تصمیم بگیرند که وقت کافی برای خواندن محتوای شما ایجاد کرده و آن را تا آخر مطالعه کنند در غیر اینصورت آن ها خیلی زود از خواندن محتوا صرف نظر کرده و وب سایت شما را ترک خواهند کرد.

کاربرد کلمات ساده در تولید محتوای متنی
کارشناس تولید محتوا به هنگام تولید محتوای متنی قرار نیست با کلمات بازی کند و دایره واژگان خود را به رخ مخاطب بکشد؛ بلکه باید متنی ساده و متفاوت با خلاقیت و کلمات خاص را به وجود بیاورد.
همچنین باید دقت کند که در عین زیبایی و کاربرد کلمات جدید و ساده ، محتوای او معنای واضحی داشته باشد. ذهن خواننده بایستی مفهوم مطالب را به طور شفاف درک کند و صرفاَ به دنبال معنی کلمات نباشد.در غیر این صورت به هنگام خواندن متن مجبور به مکث کرده و به ور کلی سر رشته کلام از ذهن او می پرد.
حال این سوال ممکن است در ذهن شما شکل گیرد که با رعایت تمامی موراد ذکر شده در بالا نقش سئو محتوا چیست؟ شما باید لیستی از کلمات کلیدی را قبل از تولید محتوای متنی داشته باشید و سپس این کلمات را با توجه به موضوع و به صورت هوشمندانه و به طور طبیعی در متن خود بکار بگیرید.
بکارگیری جملات کوتاه و قابل فهم
از طولانی نوشتن خودداری کنید و سعی کنید همواره با جملات کوتاه تر مطلب خود را بیان کنید. همانطور که گفته شد ، ابتدا و انتهای جمله باید مشخص باشد، و پایان جمله برای خواننده ای به هنگام خواندن محتوا مشخص باشد.
وقتی جملات طولانی می شوند، ذهن خسته می شود و خواننده به دنبال پایان جمله است. در واقع می خواهد یک انتها برای حجم مطالبی که در ذهن او انباشته می شود، پیدا کند. بنابراین در تولید محتوای نوشتاری از نوشتن جملات طولانی خودداری کنید و هر نکته و محتوای کوچک را در یک جمله قرار دهید.
رعایت اصول نگارشی و بکار گرفتن سبک خاص
رعایت اصول نگارشی و داشتن سبک خاص در نوشتن یکی از مزایای مهم است. یک سبک نوشتاری خاص می تواند برند شما را از دیگران متمایز کند و ذهن خواننده بلافاصله به سمت برند و سبک شما معطوف می گردد.
زبان فارسی انعطاف پذیری زیادی دارد، از این رو دقت کنید هر گونه بهم ریختگی را وارد سبک نوشتاری خود نکنید. دوره ی فاخر نویسی و ابداع کسب در تولید محتوای متنی مدت هاست که به پایان رسیده است. در حالت کلی در نظر داشته باشید هدف ما از تولید محتوا انتقال هرچه راحت تر اطلاعات به مخاطب است.
دیدگاهتان را بنویسید