آموزش کپی رایتینگ 3 بخش مهم برای نوشتن یک متن تبلیغاتی جذاب
آموزش کپی رایتینگ یادگیری نوشتن متنهای تبلیغاتی است که که میتوانند مخاطب را به مشتری تبدیل کنند. کپی رایتینگ یک دانش و تخصصی است که علاوه بر یادگیری مهارت های آن، که باید متناسب با فرهنگ جامعه باشد. بسیاری از شرکت ها برای محصولات صادراتی خود با هزینه های گزاف شعار و متن تبلیغاتی تولید می کنند. اما در کشور مورد نظر ، به دلیل فرهنگ متفاوت ، نه تنها مورد پسند نیست بلکه سو تفاهم شده و توهین تلقی می شود. بدین ترتیب سازمانها سرمایه خود را از این طریق در داخل و خارج از کشور از دست می دهند.
فهرست مطالب
توجه کنید متنهای تبلیغاتی به دو روش مستقیم و غیرمستقیم مورد استفاده قرار می گیرند:
- روش اول متن تبلیغ به طور مستقیم در اینترنت، مجلات و بیلبوردها)
- روش دوم تبدیل متن به ویدیو یا فایل صوتی در شبکه های اجتماعی و یا تلویزیون
اولین اصل در آموزش کپی رایتینگ: خلاقیت نویسنده متن باید در نهایت به سودآوری منجر شود و بدون موفقیت ملموس، خلاقیت جایی در تبلیغات ندارد.
۳ بخش مهم متن تبلیغاتی در آموزش کپی رایتینگ
نویسندگان متن های تبلیغاتی سعی می کنند با استفاده از کلمات مفهوم پیچیده ای را به مخاطب انتقال دهند و درک یک حس مشترک را برای مخاطب فراهم کنند. این حس مشترک باید بتواند مخاطب را درگیر خود کند و ایده های او را به سمت هدف شما هدایت کند.یک کپی رایتر تبلیغ نویس کاملاً حرفه ای است که نیازهای مشتری را به خوبی می داند یا می تواند نیازهای مشتری مورد نظر خود را به مشتری انتقال دهد. نوشتن متن های نوشتاری کار ساده ای نیست و ظرافت های بسیار خاص و ویژه ای برای آموزش کپی رایتینگ و یادگیری دارد.
عنواننویسی
اولین نکته در آموزش کپی رایتینگ، عنواننویسی می باشد؛ مهمترین قسمت یک پیام تأثیرگذار عنوان آن است. تبلیغ نویس در عنواننویسی بایستی اضطرار و اشتیاق ایجاد کند تا مشتری ترغیب به اقدام کردن شود.
ساده نویسی
وقتی از زبان محاوره برای نوشتن استفاده می شود، متن قابل خواندن و قابلاعتمادتراست. محتوای نوشته شده با لحن صمیمی در مخاطب حس خوبی ایجاد می کند. برای انجام این کار ، تبلیغ نویس باید به شهود خود اعتماد کرده و به نحو درست از آن استفاده کند.ساده نویسی باعث می شود خواننده گام به گام با نویسنده احساس کند و این فرصت را پیدا می کند تا با تمام جزئیات آشنا شود. با آموزش کپی رایتینگ شخص نویسنده قادر خواهد بود در متن خود به طور مستقیم به نگرانی ها و مشکلات مخاطب بپردازد و یا به راحتی نیازهای خود به در ذهن مردم القا کنند و راه حل ویژه ای برای آن ها پیدا کنند.
شخصی سازی
نویسنده باید در محتوای خود، متن پیام را برای یک نفر بنویسد. متن پیامی که برای میلیون ها نفر نوشته شود به اندازه کافی تأثیر برانگیز نمی تواند باشد، اما اگر برای یک نفر اختصاص داده شود، بدون شک میلیون ها نفر دیگر نیز آن را خواهند پسندید. مخاطب باید احساس کند که متن توسط یک ربات نوشته نشده است بلکه فقط برای خودش نوشته شده است. در آموزش کپی رایتینگ یاد خواهید گرفت که یک متن خوب و جذاب از زبان مخاطبان نوشته شده و حول سود ایجاد شده برای آن ها متمرکز است.
چند راهکار حرفه ای در آموزش کپی رایتینگ
سوال بپرسید: در آموزش کپی رایتینگ به خوبی یاد می گیرید که مدام در حال سؤال پرسیدن از خود باشید؛ پرسیدن سوال سبب می شود ذهن شما کاملاً به رفتارتان آگاه شود.
هر روز یک کلمه جدید بیاموزید: کلمات ابزار شما هستند، دایره لغات خود را تا آنجا که ممکن است گسترش دهید تا نوشتار خود را دقیق تر و جالب تر کنید.
روز نوشته ها را جدی بگیرید: برای بالا رفتن مهارت خود در تولید محتوا و نوشتن متن های حرفه ای، هر روز بنویسید. حتی اگر بیمار هستید یا در مهمانی هستید … اگر می خواهید مهارت نوشتن مطالب خود را بهبود ببخشید ، لازم است تنبلی نکنید ، هر روز بدون بهانه بنویسید.
رعایت علائم نگارشی: متن طولانی را که می نویسد با علائم نگارشی کوتاه کنید، با ویرگول یا فاصله و نمادهایی مانند / + – * /٪ (_ متن خود را کوتاه و پررنگ نشان دهید.
صبر و حوصله خود را بسنجید: راهکارهای آموزش کپی رایتینگ به شما یاد می دهد با کوتاه کردن قسمت قابل توجهی از متن ، صبر خود را بسنجید.
وبلاگ ها، کتاب ها و پست های رسانه های اجتماعی را بخوانید و ببینید که چگونه درک تان از موضوع با خلاصه شدن محتوا به صورت یک پست تغییر می کند. چه حسی به شما دست می دهد؟ آیا طولانی شدن متن احساسات شما را می تواند درگیرخود کند یا فقط باعث کشش مطالب می شود؟
اگر شک دارید، دو پاراگراف اول را حذف کنید تا ببینید آیا حس موجود در نوشته تغییر کرده است. این تغییرات باید تا جایی که موضوع متن عوض نشده، ادامه یابد، تا زمانی که یاد بگیرید قبل از تغییر موضع متن و غیر قابل درک شدن آن، تا حد ممکن خلاصه نویسی کنید.
اجرای فن خلاصه نویسی و گزیده گویی: زمان و توجه مخاطبان هدف شما، دو منبع تأثیرگذار ارزشمند بر روی او هستند. این خودخواهی است که خواننده را مجبور کنید پانزده دقیقه را صرف خواندن مطلبی کنید که در عرض 90 ثانیه می توانید بگویید.
اگر می خواهید اعتماد خوانندگان خود را جلب کنید، وقت خواننده را با توجه به طول و جزئیات تلف نکنید. تمرین کنید که تا حد ممکن نوشته های خود را خلاصه و مختصر و مفید بنویسید.
ویرایش وسواسی نوشته ها: متن های خود را به طور وسواسی ویرایش کنید. کپی رایتر با یک مقاله نویس، داستان نویس و انواع دیگر نویسندگان متفاوت است. نوشتن هر متنی برای نویسندگان دیگر برای انتقال احساسات به مخاطب است. اما برای یک کپی رایتر یک قدم مهم دیگر نیز وجود دارد و آن ترغیب مخاطب به انجام یک اقدام است.
برای داشتن یک محتوای مؤثر، باید روی هر کلمه وقت بگذارید و آن را صیقل دهید. به ازای هر 30٪ از وقت خود صرف نوشتن می کنید ، 70٪ را از وقت خود را برای ویرایش این پست بگذارید.
جمع بندی
در آموزش کپی رایتینگ نویسنده یاد می گیرید که با نوشتن متن تأیرگذار، خواننده را برای انجام کاری است متقاعد کند. تبلیغات برای جلب توجه بینندگان برای افزایش فروش یا ارائه محصولات و خدمات انجام می شود. در واقع ، نوشتن مطالب تبلیغاتی کار یک فروشنده را با استفاده از کلمات انجام می دهد.
مهارت های نوشتن متن با تولید محتوا متفاوت است. هدف در تولید محتوا تولید محتوای با کیفیت بالا برای جذب بیشتر خواننده است و تمرکز در تبلیغات جذب بیشتر کاربران است. در بحث نوشتن متن ، تمرکز بر ترغیب مشتری به فروش بیشتر یا پایان کار است.
دیدگاهتان را بنویسید