استراتژی سئو سایت و 3 مرحله برای پیاده سازی استراتژی سئو

بهینه سازی سایت
زمان مطالعه: 5 دقیقه

استراتژی سئو سایت و حرکت در مسیر دقیق آن، از رایج ترین دلایل موفقیت کسب و کارها در بستر اینترنت است. از این رو قبل از اقدام به هر کاری بایستی استراتژی خود را براساس اهداف بازاریابی و تجاری کسب و کار خود تدوین کنیم.

سئو (SEO) مخفف Search Engine Optimization است که به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو است؛ بعبارتی تکنیک سئو یعنی بررسی و تغییر نتایج گوگل می باشد. وقتی کلمه یا عبارتی را در گوگل جستجو می کنید، یک سری نتایج به شما نشان داده می شود. با بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو گوگل، به هنگام جستجو یک عبارت خاص، سایت شما نیز نیز می تواند در نتایج جستجو گوگل ظاهر شود. برای این کار قبل از هر چیزی باید  ساختار و محتوای سایت شما توسط موتور جستجوی گوگل قابل درک باشد و سپس با بهره گیری از تعدادی تکنیک سایت خود را سئو سازی کنید. 

فهرست مطالب

  • 3 مرحله برای تدوین استراتژی سئو سایت
    • اولین مرحله در سئو تعیین اهداف تجاری است
    • در مرحله دوم اهداف بازاریابی خود را مشخص کنید
    • در مرحله سوم استراتژی سئو سایت را شروع کنید
  • 3 هدف اصلی بازاریابی در تدوین استراتژی سئو سایت
    • ایجاد آگاهی از برند
    • افزایش ورودی های قیف فروش
    • ترغیب مشتریان بالقوه و تبدیل آن ها به مشتری نهایی

گفتنی است تمرکز استراتژی سئو سایت صرفاً بر  موتور جستجوی گوگل نیست، بلکه موتورهای جستجوی دیگر مانند Bing یا Yahoo نیز شامل فعالیت های این تخصص می شوند. می دانید عمده فعالیت های کاربران وب در سراسر دنیا بر روی گوگل می باشد و تقریباً می توان گفت گوگل بازار بزرگی از جستجوهای دنیای وب را به خود اختصاص داده است. از این رو به دلیل همه گیر بودن گوگل،  بیشتر تمرکز و فعالیت های ما در سئو به این موتور جستجو اختصاص خواهد داشت. 

اگر به دنبال تعاریف دقیق و تجربی از مفهوم سئو هستید، توصیه می کنیم صفحه سئو چیست از سری مقالات پیشین این سایت را مطالعه کنید تا اطلاعات کافی در این زمینه را کسب نمایید. 

تدوین استراتژی سئو سایت

3 مرحله برای تدوین استراتژی سئو سایت

  • اولین مرحله در سئو تعیین اهداف تجاری است
  • در مرحله دوم اهداف بازاریابی خود را مشخص کنید
  • در مرحله سوم استراتژی سئو سایت را شروع کنید

اولین مرحله در سئو تعیین اهداف تجاری است.

سئو به تنهایی، هدف تجاری یک کسب و کار نمی باشد و هر شرکتی قبل از اقدام به  بالا بردن رتبه سایت خود روی یک لیست از کلمات کلیدی، بایستی اهداف تجاری اش را تعیین کند. در عین حال استراتژی سئو سایت بر روی اهداف تجاری یک کسب و کار بسیار تأثیرگذار است.

اگر زمینه کسب و کار شما فروش محصولات و یا خدمات باشد، اهداف تجاری درست برای کسب و کار شما ، رشد فروش محصولات و یا خدمات و همچنین دستیابی به مخاطبان علاقه مند به حوزه کسب و کار شما است. هدف تجاری شما “افزایش فروش محصولات یا خدمات” بصورت آنلاین است ، بنابراین برای افزایش فروش خود باید با طیف گسترده ای از مخاطبان هدف تعامل برقرار کنید. برای این منظور، بایستی فعالیت های بازاریابی از قبیل افزایش آگاهی از برند را جهت یافتن مخاطبان جدید انجام دهید. 

در مرحله دوم اهداف بازاریابی خود را مشخص کنید

بعد از تعیین اهداف تجاری کسب و کار خود، به سراغ اهداف بازاریابی بروید. در این مرحله مهمترین فعالیت هایی که منجر به شناخت بهتر برند ما توسط مشتری می شوند، را دنبال می کنیم. سه هدف اصلی بازاریابی عبارتند از :ایجاد آگاهی از برند، افزایش ورودی های قیف فروش و ترغیب مشتریان بالقوه برای خرید. این سه مورد از جمله فاکتورهایی هستند که با استراتژی سئو سایت به عنوان یک شیوه برای بازاریابی ارتباط مستقیم دارند.

در مرحله سوم استراتژی سئو سایت را شروع کنید

اگر فعالیت های سئو را به درستی  به اهداف تجاری و بازاریابی کسب و کار خود گره بزنید، مخاطبان شما اهمیت کار شما را درک می کنند. یک استراتژی خوب شامل سه مرحله مهم می باشد، که عدم توجه به این مسیر و نداشتن استراتژی مناسب می تواند منجر به شکست کسب و کار شما گردد.

3 هدف اصلی بازاریابی در تدوین استراتژی سئو سایت

  • ایجاد آگاهی از برند
  • افزایش ورودی های قیف فروش
  • ترغیب مشتریان بالقوه و تبدیل آن ها به مشتری نهایی
ایجاد آگاهی از برند

ایجاد آگاهی از برند

هر کسب و کار سعی دارد در بین مخاطبان خود بیشتر دیده شود. هر اندازه افراد بیشتری از برند و فعالیت یک کسب و کار آگاهی داشته باشند، احتمال فروش محصولات و یا خدمات کسب و کار مربوطه نیز افزایش خواهد یافت.اگر نام یک برند در همه جا باشد و یا در نتایج جستجو بارها و بارها ظاهر شود، این برند احتمالاً از لابه لای برندهای مختلف انتخاب اول شما خواهد بود. 

از این رو ایجاد آگاهی از برند در جامعه یک هدف بازاریابی قدرتمند تلقی به شمار می آید. هر کسب و کاری برای افزایش آگاهی از برند در میان مخاطبان خود، نیاز به سئو دارد. استراتژی سئو سایت می‌تواند در رسیدن به این هدف بازاریابی کمک بسیار شایانی کند.

افزایش ورودی های قیف فروش

هر کسب و کاری به دنبال افزایش فروش و درآمد است! از این رو همواره در تکاپوی جذب مخاطبان جدید و تبدیل آن ها به مشتریان بالقوه می باشد. هر تلاشی برای افزایش ورودی به کسب و کار شما کمک می کند تا تعداد بیشتری از این ورودی ها را به مشتریان نهایی تبدیل کنید. شما می توانید به برخی از این ورودی، راهنمایی های لازم در خصوص خرید محصولات مورد نظرشان را بدهید و یا حتی اطلاعات تماس آنها را جمع آوری کرده و برای اطلاع رسانی ها بعدی استفاده کنید.

بعبارتی شما باید با روش های مختلف بازاریابی از جمله استراتژی سئو سایت برای فروش بیشتر سعی کنید با ورودی ها تعامل مؤثر برقرار کنید. در نظر داشته باشید ورودی های  کسب و کار شما بهترین سرمایه شما می باشند و بایستی با استراتژی های بازاریابی درست از این سرمایه به خوبی استفاده کنید.

استراتژی سئو سایت

ترغیب مشتریان بالقوه و تبدیل آن ها به مشتری نهایی

هر کسب و کاری قصد دارد مخاطبان علاقه مند به خدمات و یا محصولات خود را جذب کرده و نهایتاً آن ها را تبدیل به مشتریان نهایی نماید. استراتژی سئو سایت مجموعه ای از تاکتیک ها است که به شما کمک می کند با بالا بردن رتبه کلمات کلیدی در موتورهای جستجو و دستیابی به نتایج بهتر در جستجوی گوگل، به اهداف بازاریابی و تجاری خود برسید.

هر مشاور و یا متخصص سئو، باید از این اهداف آگاهی کامل داشته باشد و به درستی تکنیک های سئو را برای کسب موفقیت در اهداف بازاریابی و تجاری به کار گیرد. عدم آگاهی کافی و درست از اهداف کسب و کار، نمی تواند تأثیر درست و بهینه ای را برای موفقیت کسب و کار مربوطه بگذارد.

جمع بندی

سئو در بعضی مواقع می تواند کمی پیچیده باشد و بطور کلی قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل کار ساده ای نیست و نیاز به برنامه ریزی گسترده و کار هوشمندانه دارد. پیاده سازی استراتژی سئو سایت اساسی ترین راه ممکن برای رسیدن به بهترین نتیجه در موتورهای جستجو گوگل است! با دنبال کردن مقالات این سایت می توانید به راحتی خودتان روش های تولید محتوای سئو شده و استراتژی سئو سازی وب سایت تان را فرا گیرید.