انواع کپی رایتینگ و 6 نمونه تبلیغ نویسی

کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی نوع خاصی از یک فعالیت بازاریابی می باشد که در انواع مختلف تبلیغات برای کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله می خواهیم انواع کپی رایتینگ را معرفی کنیم.
گفتیم که کپی رایتینگ مهارت نوشتن متن های متقاعد کننده جهت تشویق مخاطب برای انجام یک اقدام مطلوبی که می خواهیم انجام دهد، می باشد. کپی رایتینگ اساسی ترین مؤلفه هر پیام تبلیغاتی است. کپی رایتینگ در تبلیغات چاپی، بروشورها، بیلبوردها، ایمیل ها به کار برده می شود. در این مقاله می خواهیم انواع کپی رایتینگ را مورد بررسی قرار دهیم.
نوشتن درباره محصول از متداول ترین انواع کپی رایتینگ
متداول ترین نوع تبلیغ نویسی برای صفحات محصول است تا مخاطب مورد نظر برای خرید تشویق شود. تکنیک کپی رایتینگ در صفحات محصول، روشی است که نویسنده در نظر دارد تا نتایج درخشان این اقدام را لحظه ای پس از خرید به آنها نشان دهد.
اگر قصد دارید محصولات و یا خدمات کسب و کار خود را بفروشید، توجه کنید که این کلمات شما می باشد که از طرف شما کالای شما را به فروش می رساند.

یک محصول یا خدمات را می توان با هزاران روش مختلف تبلیغ کرد. اما فقط تعداد محدودی از این روش های تبلیغاتی، مخاطب را تحت تأثیر قرار می دهند و آنها را به خرید ترغیب می کنند. این مهارت یک کپی رایتر است که بین هزاران روش، روشی تبلیغاتی با بازدهی بالا را انتخاب کند.
در واقع کپی رایتر بین انبوهی از کلمات و روش های نوشتن، بهترین روش که تعامل مؤثری با ذهن خواننده برقرار کند، انتخاب می کند. نوشتن درباره محصول از متداول ترین انواع کپی رایتینگ می باشد، که هر فردی با کسب مهارت های تولید محتوا می تواند از پس آن بربیاید.
تبلیغ نویسی در صفحات درباره ما وب سایت
وب سایت های بزرگ به منظور برندسازی یک مجموعه خود از متن های کپی رایتینگ کمک می گیرند. ان ها از نویسندگان حرفه ای و کپی رایترها برای نوشتن صفحه وب سایت خود کمک می گیرند. در واقع مدیران یک برند سعی دارند با بکارگیری یکی از انواع کپی رایتینگ، مخاطبان علاقه مند به مطالعه این قسمت از سایت را تحت تأثیر قرار دهند.
اگر قصد دارید برای یک وب سایت یک صفحه درباره ما ایجاد کنید، قبل از هر چیزی بایستی روش های مختلف نوشتن متن برای این صفحه را بدانید. در این صفحه قرار است گزارشی از عملکرد وب سایت و مدیر وب سایت تا به امروز نوشته شود. باید بگویم واقعا نوشتن صفحه درباره ما بسیار سخت می باشد و باید به اندازه کافی توانایی و مهارت نوشتن را داشته باشید.

مواردی که به هنگام نوشتن صفحه درباره ما بایستی همواره در نظر بگیرید:
مخاطب باید با خواندن این صفحه تصویری درست از شما و یا کسب و کارتان در ذهن خود شکل تصور کند. همواره بایستی در نظر داشته باشید که محور گفتگوی شما حول چه موضوعاتی بایستی بچرخد که بتوانید به شکل درستی، احساسات قلبی خود را به مخاطبان تان منتقل کنید.
به طور کلی در نوشتن هریک از انواع کپی رایتینگ، حتما حد اعتدال را رعایت کنید؛ برای نوشتن یک محتوای با کیفیت باید بدانید چه چیزهایی را حذف کنید و یا در مورد چه موضوعاتی بنویسید که زیاده گویی نشود. زیاده گویی باعث می گردد که حوصله مخاطب سر برود و با کم نوشتن نیز یه محتوای ناقص ارائه خواهید داد. روازنه هزاران محتوا در فضای اینترنت منتشر میشود، که از بین آن ها تنها تعداد محدودی در صفحه اول قرار گرفته و دیده میشوند.
سعی کنید یک متن جالب و منحصر بفرد بنویسید، طوری که خواننده را جذب و ترغیب به اقدام نماید. مخاطب با دیدن یک گزارش خشک و خالی درباره عملکرد های یک سایت، در عرض چند ثانیه صفحه را ترک خواهد کرد.
همه این مسائل و سایر موضوعات باعث می شود که ما بفهمیم به مهارت هایی فراتر از نوشتن یک متن خشک و خالی نیاز داریم. بعد از آشنایی با انواع کپی رایتینگ شما باید مهارت خوب نوشتن، ساده و جذاب نوشتن در موضوع مرتبط را داشته باشید.

مقاله نویسی یکی نوع رایج از انواع کپی رایتینگ
یکی دیگر از رایج ترین انواع کپی رایتینگ، استفاده از آن در مقالات است. نوشتن محتوا در مقالات مبتنی بر وب بیشتر به نویسندگان محتوا واگذار می شود ، اما نوشتن یک متن چند خطی که ذهن مخاطب را درگیر خود کند ، بیشتر از نوشتن یک مقاله 2000 کلمه ای می تواند تأثیرگذار باشد.
اگر قصد دارید مقاله بنویسید، باید توجه کنید که مانند بسیاری دیگر از نویسندگان در دام کلیشه گویی نیفتید. سعی کنید به روشی متفاوت، جذاب، جالب و مؤثر بنویسید. محتوایی تولید کنید که در صفحه اول گوگل و جزء یکی از سه گزینه اول ظاهر شود، بنابراین باید اصول و قواعد تولید محتوای بهینه شده را بدانید.
می دانیم که ترفندهای قدیمی سئو دیگر کاربردی ندارند و موتورهای جستجو به محتوایی که بتواند مخاطب را درگیر خود کند، اهمیت بیشتری می دهد. بنابراین یک کپی رایتر بهتر می تواند یک محتوای جذاب و تأثیرگذار تولید کند. جایگاه محتوای یک کپی رایتر بدون شک در صفحه اول گوگل خواهد، زیرا به خوبی می داند چطور ذهن یک مخاطب را درگیر محتوای خود کرده و او به انجام اقدامی فراخواند.

ممکن است این سؤال در ذهن شما ایجاد شود که آیا مقاله نویسی می تواند یکی از انواع کپی رایتینگ به شمار آید؟ یک کپی رایتر قطعاً مهارت های کپی رایتینگ را می داند و می تواند بهتر و زیباتر بنویسد. کپی رایتر با فنون ترغیب، تأثیرگذاری و متقاعد سازی مخاطب آشنا می باشد و صرفاً در راستای رفع تکلیف نمی نویسد. بلکه با کارگیری هنر نویسندگی سعی در خلق محتوای بی نظیری را دارد و بطور شگفت انگیزی در خوانندگان همدلی و همراهی صمیمانه ایجاد می کند.
نوشتن تگ لاین، اسلوگان و شعارهای کوتاه
از تخصصی ترین انواع کپی رایتینگ نوشتن تگ لاین و اسلوگان می باشد. شرکت های بزرگ از تبلیغ نویسی برای نوشتن شعارهای تبلیغاتی، تگ لاین و شعار برند، اسلوگان در کمپین ها تبلیغاتی استفاده می کنند. نوشتن چنین متونی به تخصص بالایی نیاز دارد، گفتنی است که نویسندگان این سبک متن ها دستمزدهای بالایی دارند.
اگر قصد دارید یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کرده و برند شخصی خود را توسعه دهید، باید در فضای شعارهای تأثیرگذاری برای برند خود داشته باشید. با تگ لاین ها در اینترنت بهتر می توانید با مخاطبان علاقه مند به کسب و کار خود را جذب کرده و افکارتان را با آن ها به اشتراک بگذارید و به آن ها این فرصت را دهید که با شما و کسب و کارتان آشنا شوند.
برای برای برقراری ارتباط بهتر و انتقال افکار و ایده های خود به مخاطبان، علاوه بر مهارت نوشتن، شما همچنین باید روش های ترغیب و متقاعد سازی مخاطب را نیز باید بدانید. با سبک و سیاق کاربرد کلمات و درک اینکه کدام کلمات را در کجا و در چه زمینه ای استفاده کنید ،آشنایی داشته باشید.

نوشتن متن های سخنرانی انگیزشی
قطعاً نوشتن متن های سخنرانی نیز یکی از انواع کپی رایتینگ می باشد، زیرا فقط یک کپی رایتر می تواند از طریق کلمات احساسات مخاطبان را برانگیزد. اگر قصد دارید یک متن سخنرانی بنویسید، بایستی محتوایی تولید کنید که مخاطب با شنیدن آن در جای خود میخکوب شود و نخواهد دنباله بحث را رها کند. اگر یک موضوعی مشخص باشد و و کسی قبلاً درباره آن محتوا تولید کرده باشد، هر شخصی که آشنا به اصول تولید محتوا است، قادر به رونویسی سخنرانی به هر شکلی خواهد بود. اما فقط شخصی که با انواع و اصول کپی رایتینگ آشنا باشد می تواند محتوای متفاوت ، جالب و تاثیرگذار تولید کند.
کپی رایتینگ در ایمیل مارکتینگ
به نظر شما بکارگیری انواع کپی رایتینگ در ایمیل مارکتینگ می تواند مؤثر باشد؟ بیشتر ایمیل هایی که روزانه برای شما ارسال می شود یک هدف خاصی را دنبال می کنند. یکی قصد دارد شما را به صفحه یک مقاله معتبر هدایت کند ، دیگری هدف فروش محصول خود را دارد. به همین دلیل است که بیشتر ایمیل های ارسالی با کمک یک تبلیغ دهنده ماهر و باتجربه نوشته می شوند. بنابراین اگر ایمیل خود را چک کنید ،به وضوح می توانید نمونه های تبلیغ نویسی را در وب سایت های مختلف مشاهده کنید.
کپی رایتنگ کجا به کار می رود:
کپی در هر جایی که مخاطبی وجود داشته باشد ظاهر می شود:
• آنلاین (محتوای وب ، پنجره های بازشو ، بنرها ، رسانه های اجتماعی ، ایمیل)
• به صورت چاپی (در مقاله ها و مجلات ، جزوات و بروشورها)
• در فضاهای تبلیغاتی فیزیکی (بیلبوردها ، سایت های پوستر ، حمل و نقل عمومی)
• هر جای دیگر! (رادیو ، تلویزیون)
می توان آن را توسط کپی رایترهایی که در مکان های مختلف کار می کنند ایجاد کرد:
• بخشهای بازاریابی در شرکتها و سازمانها
• آژانس های بازاریابی
انواع مختلف کپی رایتینگ
همه کپی رایترها انواع کپی را نمی نویسند. در واقع ، بسیاری از نویسندگان کپی جدید قبل از اینکه دریابند در چه نوع محتوا برتری دارند و شروع به ایجاد یک حرفه کامل در اطراف آن می کنند ، شروع به کار می کنند. در اینجا برخی از انواع نسخه نویسی موجود است:
حراجی

شاید بدیهی ترین نوع کپی نویسی ، نسخه فروش عمده اطلاعات موجود در وب را تشکیل دهد. آن شامل:
کپی رایترهای تولید کننده محتوای فروش باید بتوانند طیف وسیعی از مهارت ها را به نمایش بگذارند. اینها شامل توانایی استفاده از ضمیر ناخودآگاه مخاطب ، درک آنچه برای آنها جذاب است و نوشتن خلاقانه و متقاعد کننده است. با این حال ، همچنین نیاز به توانایی ترکیب بسیاری از اطلاعات در یک بسته مفید و آسان برای هضم دارد. نویسندگان فروش باید درباره جزئیات ریز یک موضوع تحقیق کنند ، اما فقط مهمترین مزایا و ویژگی ها را مشخص کنند. همچنین مهم است که نویسندگان فروش دارای گرامر عالی هستند زیرا اشتباهات می تواند باعث شود که یک شرکت غیرقابل اعتماد به نظر برسد.
Better Than Success توصیه های بسیار خوبی برای موفقیت در این زمینه دارد: “شما باید در هنر نوشتن نسخه های فروش بدون اینکه فروشنده به نظر برسید تسلط داشته باشید. بهترین راه برای انجام این کار این است که حقیقت را در مورد محصول خود بگویید. محصول یا خدمات شما چه مشکلاتی را حل می کند و چگونه بر مخاطبان هدف شما ارزش می افزاید؟ “
سئو
هر شغلی که می خواهد به صورت آنلاین خوب عمل کند ، باید از بهینه سازی موتور جستجو (SEO) استفاده کند. این استفاده استراتژیک از کلمات کلیدی یا عبارات جستجو است که به آنها کمک می کند از طریق صفحات نتایج گوگل (یا سایر موتورهای جستجو) پیدا شوند. بنابراین ، SEO فقط در محتوای آنلاین مانند موارد زیر یافت می شود:
تفکر استراتژیک حیاتی است. آیا می توانید به ذهن مشتری معمولی یک شرکت برسید و مانند آنها فکر کنید؟ آیا می دانید مخاطبان خاصی از چه اصطلاحاتی برای یافتن محصول مورد نظر خود استفاده می کنند؟
هنگامی که در حال نوشتن بخشی از محتوای SEO هستید ، هنوز باید بتوانید از خلاقیت و بینش استفاده کنید ، این بدان معناست که شما باید مهارت تحقیق قوی داشته باشید. با این حال ، تمرکز شما بر اطمینان از وجود شرایط مناسب است ، که یک عمل متعادل کننده است. هیچ کس نمی خواهد قسمتی از محتوا را بخواند که به طور آشکار از کلمات کلیدی پر شده است. و گوگل هم اینطور نیست.
محتوای وب
محتوای وب گوشت اینترنت است ، اما محتوای عالی آن چیزی است که الهام بخش ، اطلاع رسانی ، درگیر و در نهایت تبدیل می شود. آن را پیدا خواهید کرد در:
برای نوشتن محتوای عالی ، باید بتوانید داستانی را از طریق محصولات یا خدمات یا پیشنهادات کلیدی خود بیان کنید. این عناصر نوشتن فروش ، نوشتن فنی ، نوشتن خلاق و SEO را گرد هم می آورد.
به طور واضح ، نوشتن برای وبلاگ ها ، مجلات آنلاین و حتی رسانه های اجتماعی در مورد محصول نیست ، در مورد ایجاد روابط با مخاطبان بالقوه و ثابت شما است. بنابراین ، به طور کلی توصیه می شود که بهترین راه این است که به خوانندگان چیزی بصیرت بخش ، مفید و جالب ارائه دهید. این امر خوانندگان را تشویق به بازگشت می کند و اشتراک گذاری را آسان می کند زیرا می دانند که دائماً با محتوای تبلیغاتی بمباران نمی شوند.
مطالب قابل تامل می تواند “نحوه کار” و آموزش ها ، مقالات و نکات جذاب ، مطالب تحقیق/اخبار ، اینفوگرافیک ها و فیلم ها باشد. به طور کلی ، هرچه هضم تر و آسان تر درک شود بهتر است ، و جملات باید پیچیده نباشند و در مقیاس Flesch Kincaid کم ثبت شوند.
البته ، محتوای عالی ، در کنار سایر تکنیک های بازاریابی محتوا ، به این معنی است که مصرف کنندگان باز می گردند-بنابراین نتیجه یک برد-برد است: محتوای جالب و جذاب به مصرف کننده داده می شود و کسب و کار با یک مخاطب قوی تر و وفادارتر پاداش می گیرد.
سخن آخر
به طور کلی در بهره گیری از هر یک از انواع کپی رایتینگ، این موضوع را در نظر بگیرید که هر یک از ما چیزی برای فروش داریم:
شخصی ایده خود را می فروشد؛ احساساتی که در قالب کلمات بیان می شوند و می خواهیم طرف مقابل این کلمات را به بهترین شکل دریافت کند. همین عمل خود نوعی فروش است.
دیگری کالاها و خدمات کسب و کار خود را می فروشد. برخی افکار و عقاید خود را می فروشد. برای آنکه هر چیزی که قصد فروختن آن را داریم به بهترین شکل ممکن باشد، قبل از هر چیزی بسیار ضروری است تعداد محدودی کلمه را از دنیای گسترده واژگان استخراج کنید. سپس همان تعداد محدود کلمات به نحوی در کنار هم چیده شود که در نهایت به مخاطب یک محتوای ارزشمند و قابل توجه ارائه داده شود. برای یادگیری هر یک از انواع کپی رایتینگ در این وب سایت با ما همراه باشید.
دیدگاهتان را بنویسید