معرفی چند نمونه کپی رایتینگ (کاربردهای تبلیغ نویسی)

copywriting کپی رایتینگ
زمان مطالعه: 14 دقیقه

کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی نوع خاصی از یک فعالیت بازاریابی می باشد که در انواع مختلف تبلیغات برای کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله قصد داریم چند نمونه کپی رایتینگ را به شما ارائه می دهیم؛ دراین میان می خواهیم نگاهی گذار نیز به مفهوم کپی رایتنیگ و تکنیک های ساخت یک کپی رایتینگ موفق داشته باشیم. 

کپی‌ رایتینگ یعنی نوشتن متن‌های اثربخش، متنی که خواننده پس از خواندن آن ترغیب به انجام کاری شود، فکری در ذهنش بنشیند یا احساس خاصی کند. مثلا به ادامه خواندن متن علاقه‌ مند شود یا اینکه روی دکمه موردنظر ما کلیک کند، عضو سایت یا خبرنامه شود، فرمی تکمیل کند، گوشی را بردارد و با ما تماس بگیرد یا حتی لباس بپوشد و برای خرید به مکان ما بیاید. هدف از کپی‌رایتینگ (copy-writing)، ترغیب‌کنندگی، اقناع و اثربخشی متن است نه فقط جلب توجه کردن!

 اگر با موضوع کپی رایتینگ آشنا نیستید بهتر است ابتدا مقاله کپی رایتینگ چیست؟ را مطالعه کنید.

نمونه کپی رایتینگ

معرفی چند نمونه کپی رایتینگ رایج

گفتیم که کپی رایتینگ مهارت نوشتن متن های متقاعد کننده جهت تشویق مخاطب برای انجام یک اقدام مطلوبی که می خواهیم انجام دهد، می باشد. کپی رایتینگ اساسی ترین مؤلفه هر پیام تبلیغاتی است. کپی رایتینگ در تبلیغات چاپی، بروشورها، بیلبوردها، ایمیل ها  به کار برده می شود. در این مقاله می خواهیم انواع کپی رایتینگ را مورد بررسی قرار دهیم.  

صفحات فرود سایت (Landing page)

صفحه فرود یا لندینگ پیج، صفحه‌ ای از سایت است که معمولا برای هدف خاصی طراحی می‌شود. شایع‌ ترین استفاده آن، کمپین‌های تبلیغاتی، معرفی محصول جدید، ثبت‌نام یا عضویت هستند. اما به‌ طور کلی به هر صفحه مهم از سایت هم ممکن است لندینگ پیج بگویند.

برای اینکه کپی رایتینگ صفحه لندینگ جالب به نظر بیاید بهتر است طراحی بصری (UI)، محصول یا UX  را هم در طراحی آن در نظر بگیرید. در واقع یک لندینگ پیج خوب از اجزایی تشکیل شده که وقتی همه درست در کنار هم بنشینند، کار به نتیجه می‌رسد؛ ساخت صفحات یا لندینگ‌هایی که اثربخش‌اند و مخاطب را دست‌ کم یک مرحله به مشتری‌ شدن نزدیک‌ تر می‌کنند.

نوشتن درباره محصول

متداول ترین نمونه تبلیغ نویسی برای صفحات محصول است تا مخاطب مورد نظر برای خرید تشویق شود. تکنیک کپی رایتینگ در صفحات محصول، روشی است که نویسنده در نظر دارد تا نتایج درخشان این اقدام را لحظه ای پس از خرید به آنها نشان دهد.

اگر قصد دارید محصولات و یا خدمات کسب و کار خود را بفروشید، توجه کنید که این کلمات شما می باشد که از طرف شما کالای شما را به فروش می رساند. 

copy-writing-skills

یک محصول یا خدمات را می توان با هزاران روش مختلف تبلیغ کرد. اما فقط تعداد محدودی از این روش های تبلیغاتی، مخاطب را تحت تأثیر قرار می دهند و آنها را به خرید ترغیب می کنند. این مهارت یک کپی‌ رایتر است  که بین هزاران روش، روشی تبلیغاتی با بازدهی بالا را انتخاب کند.  

در واقع کپی رایتر بین انبوهی از کلمات و روش های نوشتن، بهترین روش که تعامل مؤثری با ذهن خواننده برقرار کند، انتخاب می کند. نوشتن درباره محصول از متداول ترین انواع کپی رایتینگ می باشد، که هر فردی با کسب مهارت های تولید محتوا می تواند از پس آن بربیاید.

معرفی چند نمونه کپی رایتینگ

هدلاین (تیتر اصلی)

ایده‌پردازی متنی و بصری و نوشتن کپی هدلاین برای بنرها، طراحی کاور پست های اینستاگرام، عکس های وب سایت به منظور ترغیب کاربران برای بازدید بیشتر یکی دیگر از رایج ترین نمونه های کپی رایتینگ است.

کپشن نویسی

نوشتن متن ترغیب‌کننده در رسانه‌های اجتماعی که ماهیتی تند مصرف دارند، کار پردقت و باظرافتی است. در کپی‌رایتینگ شبکه‌های اجتماعی، حوصله خواندن متن طولانی کم‌ یاب است و باید در یک چشم‌به‌هم‌ زدنی حرف را به کرسی نشاند!
بی‌شک در این رسانه‌ها، تأثیر تصویر مرتبطی که پیام متن را تقویت کند، اثربخشی نوشته را خیلی زیاد می‌کند.

پست تبلیغاتی (رپرتاژ) در شبکه های اجتماعی

در پست های شبکه اجتماعی و کسب‌ وکاری لینکدین و اینستاگرام از کپی رایتینگ برای نوشتن پست‌های حمایت‌شده (Sponsored) یا به‌ اصطلاح، ایننفلوئنسری استفاده می شود. 

مقاله‌ها و گزارش‌ها

یکی دیگر از رایج ترین انواع کپی رایتینگ، استفاده از آن در مقالات است. نوشتن محتوا در مقالات مبتنی بر وب بیشتر به نویسندگان محتوا واگذار می شود ، اما نوشتن یک متن چند خطی که ذهن مخاطب را درگیر خود کند ، بیشتر از نوشتن یک مقاله 2000 کلمه ای می تواند تأثیرگذار باشد. 

اگر قصد دارید مقاله بنویسید، باید توجه کنید که مانند بسیاری دیگر از نویسندگان در دام کلیشه گویی نیفتید. سعی کنید به روشی متفاوت، جذاب، جالب و مؤثر بنویسید. محتوایی تولید کنید که در صفحه اول گوگل و جزء یکی از سه گزینه اول ظاهر شود، بنابراین باید اصول و قواعد تولید محتوای بهینه شده را بدانید. 

 می دانیم که ترفندهای قدیمی سئو دیگر کاربردی ندارند و موتورهای جستجو به محتوایی که بتواند مخاطب را درگیر خود کند، اهمیت بیشتری می دهد. بنابراین یک کپی رایتر بهتر می تواند یک محتوای جذاب و تأثیرگذار تولید کند. جایگاه محتوای یک کپی رایتر بدون شک در صفحه اول گوگل خواهد، زیرا به خوبی می داند چطور ذهن یک مخاطب را درگیر محتوای خود کرده و او به انجام اقدامی فراخواند. 

تولیدکننده محتوا اگر متخصص باشد، تنها در بعضی موضوعات می‌تواند خیلی خوب مقاله بنویسد نه در همهٔ حوزه‌های دانش و هنر و مهارت. اگر می خواهید یک محتوای متنی درست حسابی داشته باشید، نه یک محتوای معمولی بهتر است توسط یک کارشناس فنی تولید محتوا آشنا به هنر کپی رایتینگ نوشته شود.

چند نمونه کپی رایتینگ

انتخاب نام (نام گذاری)

یکی از توانایی‌های کپی‌رایتر، طراحی یا انتخاب نام مناسب برای برندها، محصولات، خدمات، کمپین‌ها و… است. در اهمیت این تخصص بگویم که در کشورهای پیشرفته، آژانس‌هایی داریم، که کار تخصصی‌شان فقط طراحی نام است.

درباره ما وب سایت

وب سایت های بزرگ به منظور برندسازی یک مجموعه خود از متن های کپی رایتینگ کمک می گیرند. ان ها از نویسندگان حرفه ای و کپی رایترها برای نوشتن صفحه وب سایت خود کمک می گیرند. در واقع مدیران یک برند سعی دارند با بکارگیری یکی از انواع کپی رایتینگ، مخاطبان علاقه مند به مطالعه این قسمت از سایت را تحت تأثیر قرار دهند.

اگر قصد دارید برای یک وب سایت یک صفحه درباره ما ایجاد کنید، قبل از هر چیزی بایستی روش های مختلف نوشتن متن برای این صفحه را بدانید. در این صفحه قرار است گزارشی از عملکرد وب سایت و مدیر وب سایت تا به امروز نوشته شود. باید بگویم واقعا نوشتن صفحه درباره ما بسیار سخت می باشد و باید به اندازه کافی توانایی و مهارت نوشتن را داشته باشید. 

copy-writing-services

مواردی که به هنگام نوشتن صفحه درباره ما بایستی همواره در نظر بگیرید: 

مخاطب باید با خواندن این صفحه تصویری درست از شما و یا کسب و کارتان در ذهن خود شکل تصور کند. همواره بایستی در نظر داشته باشید که محور گفتگوی شما حول چه موضوعاتی بایستی بچرخد که بتوانید به شکل درستی، احساسات قلبی خود را به مخاطبان تان منتقل کنید. 

به طور کلی در نوشتن هریک از انواع کپی رایتینگ، حتما حد اعتدال را رعایت کنید؛ برای نوشتن یک محتوای با کیفیت باید بدانید چه چیزهایی را حذف کنید و یا در مورد چه موضوعاتی بنویسید که زیاده گویی نشود. زیاده گویی باعث می گردد که حوصله مخاطب سر برود و با کم نوشتن نیز یه محتوای ناقص ارائه خواهید داد.  روازنه هزاران محتوا در فضای اینترنت منتشر می‌شود، که از بین آن ها تنها تعداد محدودی در صفحه اول قرار گرفته و دیده می‌شوند.

انواع کپی رایتینگ-copywriting

سعی کنید یک متن جالب و منحصر بفرد بنویسید، طوری که خواننده را جذب و ترغیب به اقدام نماید. مخاطب با دیدن یک گزارش خشک و خالی درباره عملکرد های یک سایت، در عرض چند ثانیه صفحه را ترک خواهد کرد. 

همه این مسائل و سایر موضوعات باعث می شود که ما بفهمیم به مهارت هایی فراتر از نوشتن یک متن خشک و خالی نیاز داریم. بعد از آشنایی با انواع کپی رایتینگ شما باید مهارت خوب نوشتن، ساده و جذاب نوشتن در موضوع مرتبط را داشته باشید.

ممکن است این سؤال در ذهن شما ایجاد شود که آیا مقاله نویسی می تواند یکی از انواع کپی رایتینگ به شمار آید؟ یک کپی رایتر قطعاً مهارت های کپی رایتینگ را می داند و می تواند بهتر و زیباتر بنویسد. کپی رایتر با فنون ترغیب، تأثیرگذاری و متقاعد سازی مخاطب آشنا می باشد و صرفاً در راستای رفع تکلیف نمی نویسد. بلکه با کارگیری هنر نویسندگی سعی در خلق محتوای بی نظیری را دارد و بطور شگفت انگیزی در خوانندگان همدلی و همراهی صمیمانه ایجاد می کند. 

انواع کپی رایتینگ تگ لاین

نوشتن تگ لاین، اسلوگان و شعارهای کوتاه

از تخصصی ترین انواع کپی رایتینگ نوشتن تگ لاین و اسلوگان می باشد. شرکت های بزرگ از تبلیغ نویسی برای نوشتن شعارهای تبلیغاتی، تگ لاین و شعار برند، اسلوگان در کمپین ها تبلیغاتی استفاده می کنند. نوشتن چنین متونی به تخصص بالایی نیاز دارد، گفتنی است که نویسندگان این سبک متن ها دستمزدهای بالایی دارند.

اگر قصد دارید یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کرده و برند شخصی خود را توسعه دهید، باید در فضای شعارهای تأثیرگذاری برای برند خود داشته باشید. با تگ لاین ها در اینترنت بهتر می توانید با مخاطبان علاقه مند به کسب و کار خود را جذب کرده  و افکارتان را با آن ها به اشتراک بگذارید و به آن ها این فرصت را دهید که با شما و کسب و کارتان آشنا شوند. 

برای برای برقراری ارتباط بهتر و انتقال افکار و ایده های خود به مخاطبان، علاوه بر مهارت نوشتن، شما همچنین باید روش های ترغیب و متقاعد سازی مخاطب را نیز باید بدانید. با سبک و سیاق کاربرد کلمات و درک اینکه کدام کلمات را در کجا و در چه زمینه ای استفاده کنید ،آشنایی داشته باشید.

copywriting-tagline

نوشتن متن های سخنرانی انگیزشی 

قطعاً نوشتن متن های سخنرانی نیز یکی از انواع کپی رایتینگ می باشد، زیرا فقط یک کپی رایتر می تواند از طریق کلمات احساسات مخاطبان را برانگیزد. اگر قصد دارید یک متن سخنرانی بنویسید، بایستی محتوایی تولید کنید که مخاطب با شنیدن آن در جای خود میخکوب شود و نخواهد دنباله بحث را رها کند.  اگر یک موضوعی مشخص باشد و و کسی قبلاً درباره آن محتوا تولید کرده باشد، هر شخصی که آشنا به اصول تولید محتوا است، قادر به رونویسی سخنرانی به هر شکلی خواهد بود. اما فقط شخصی که با انواع و اصول کپی رایتینگ آشنا باشد می تواند محتوای متفاوت ، جالب و تاثیرگذار تولید کند. 

کپی رایتینگ در ایمیل مارکتینگ

به نظر شما بکارگیری انواع کپی رایتینگ در ایمیل مارکتینگ می تواند مؤثر باشد؟ بیشتر ایمیل هایی که روزانه برای شما ارسال می شود یک هدف خاصی را دنبال می کنند. یکی قصد دارد شما را به صفحه یک مقاله معتبر هدایت کند ، دیگری هدف فروش محصول خود را دارد. به همین دلیل است که بیشتر ایمیل های ارسالی با کمک یک تبلیغ دهنده ماهر و باتجربه نوشته می شوند. بنابراین اگر ایمیل خود را چک کنید ،به وضوح می توانید نمونه های تبلیغ نویسی را در وب سایت های مختلف مشاهده کنید.

کپی رایتنگ کجا به کار می رود:

کپی در هر جایی که مخاطبی وجود داشته باشد ظاهر می شود:
• آنلاین (محتوای وب ، پنجره های بازشو ، بنرها ، رسانه های اجتماعی ، ایمیل)
• به صورت چاپی (در مقاله ها و مجلات ، جزوات و بروشورها)
• در فضاهای تبلیغاتی فیزیکی (بیلبوردها ، سایت های پوستر ، حمل و نقل عمومی)
• هر جای دیگر! (رادیو ، تلویزیون)
می توان آن را توسط کپی رایترهایی که در مکان های مختلف کار می کنند ایجاد کرد:
• بخشهای بازاریابی در شرکتها و سازمانها
• آژانس های بازاریابی

حراجی و تخفیفات

شاید بدیهی ترین نوع کپی نویسی ، نسخه فروش عمده اطلاعات موجود در وب را تشکیل دهد. آن شامل:
کپی رایترهای تولید کننده محتوای فروش باید بتوانند طیف وسیعی از مهارت ها را به نمایش بگذارند. اینها شامل توانایی استفاده از ضمیر ناخودآگاه مخاطب ، درک آنچه برای آنها جذاب است و نوشتن خلاقانه و متقاعد کننده است. با این حال ، همچنین نیاز به توانایی ترکیب بسیاری از اطلاعات در یک بسته مفید و آسان برای هضم دارد. نویسندگان فروش باید درباره جزئیات ریز یک موضوع تحقیق کنند ، اما فقط مهمترین مزایا و ویژگی ها را مشخص کنند. همچنین مهم است که نویسندگان فروش دارای گرامر عالی هستند زیرا اشتباهات می تواند باعث شود که یک شرکت غیرقابل اعتماد به نظر برسد.
Better Than Success توصیه های بسیار خوبی برای موفقیت در این زمینه دارد: “شما باید در هنر نوشتن نسخه های فروش بدون اینکه فروشنده به نظر برسید تسلط داشته باشید. بهترین راه برای انجام این کار این است که حقیقت را در مورد محصول خود بگویید. محصول یا خدمات شما چه مشکلاتی را حل می کند و چگونه بر مخاطبان هدف شما ارزش می افزاید؟ “

قدرت-کلمات-کپی-رایتینگ-copywriting

سئو

هر شغلی که می خواهد به صورت آنلاین خوب عمل کند ، باید از بهینه سازی موتور جستجو (SEO) استفاده کند. این استفاده استراتژیک از کلمات کلیدی یا عبارات جستجو است که به آنها کمک می کند از طریق صفحات نتایج گوگل (یا سایر موتورهای جستجو) پیدا شوند. بنابراین ، SEO فقط در محتوای آنلاین مانند موارد زیر یافت می شود:
تفکر استراتژیک حیاتی است. آیا می توانید به ذهن مشتری معمولی یک شرکت برسید و مانند آنها فکر کنید؟ آیا می دانید مخاطبان خاصی از چه اصطلاحاتی برای یافتن محصول مورد نظر خود استفاده می کنند؟
هنگامی که در حال نوشتن بخشی از محتوای SEO هستید ، هنوز باید بتوانید از خلاقیت و بینش استفاده کنید ، این بدان معناست که شما باید مهارت تحقیق قوی داشته باشید. با این حال ، تمرکز شما بر اطمینان از وجود شرایط مناسب است ، که یک عمل متعادل کننده است. هیچ کس نمی خواهد قسمتی از محتوا را بخواند که به طور آشکار از کلمات کلیدی پر شده است. و گوگل هم اینطور نیست.

محتوای وب

محتوای عالی آن چیزی است که الهام بخش ، اطلاع رسانی ، درگیر و در نهایت تبدیل می شود. برای نوشتن محتوای عالی ، باید بتوانید داستانی را از طریق محصولات یا خدمات یا پیشنهادات کلیدی خود بیان کنید. این عناصر نوشتن فروش ، نوشتن فنی ، نوشتن خلاق و SEO را گرد هم می آورد.
به طور واضح ، نوشتن برای وبلاگ ها ، مجلات آنلاین و حتی رسانه های اجتماعی در مورد محصول نیست ، در مورد ایجاد روابط با مخاطبان بالقوه و ثابت شما است. بنابراین ، به طور کلی توصیه می شود که بهترین راه این است که به خوانندگان چیزی بصیرت بخش ، مفید و جالب ارائه دهید. این امر خوانندگان را تشویق به بازگشت می کند و اشتراک گذاری را آسان می کند زیرا می دانند که دائماً با محتوای تبلیغاتی بمباران نمی شوند.
مطالب قابل تامل می تواند “نحوه کار” و آموزش ها ، مقالات و نکات جذاب ، مطالب تحقیق/اخبار ، اینفوگرافیک ها و فیلم ها باشد. به طور کلی ، هرچه هضم تر و آسان تر درک شود بهتر است ، و جملات باید پیچیده نباشند و در مقیاس Flesch Kincaid کم ثبت شوند.
البته ، محتوای عالی ، در کنار سایر تکنیک های بازاریابی محتوا ، به این معنی است که مصرف کنندگان باز می گردند-بنابراین نتیجه یک برد-برد است: محتوای جالب و جذاب به مصرف کننده داده می شود و کسب و کار با یک مخاطب قوی تر و وفادارتر پاداش می گیرد.

پرکاربردترین تکنیک های کپی رایتینگ 

با استفاده از تکنیک های کپی رایتینگ به راحتی می توانید فروش خود را چند برابر کنید. تبلیغ نویسی شامل تکنیک های مختلفی می شود که هر کدام در حوزه ای کاربرد دارند. بسیاری از ما در زندگی روزمره خود با نمونه هایی از تکنیک های تبلیغ نویسی یا همان کپی رایتینگ مواجهه شده و از آن ها تاثیر گرفته ایم بدون آنکه متوجه ماهیت آن شویم. 

معروف ترین تکنیک های کپی رایتینگ شامل تکنیک FAB، تکنیک BAB، اثر لنگر و اصل کمیابی است. با کمک این چهار ترفند می توانید کسب و کار خود را متحول کنید. با استفاده از کپی رایتینگ می توانید در مباحثی مثل سئو و گوگل ادز بسیار موفق شوید.

تکنیک های کپی رایتینگ

تکنیک FAB در کپی رایتینگ

FAB یکی از تکنیک های کپی رایتینگ جذاب و کاربردی است. بسیاری از ما با تاثیر گرفتن از این تکنیک محصولی را خریداری کرده ایم. خریدی انجام دهیم تکنیک FAB هست. FAB شامل سه کلمه ، Advantages ،features و Benefits است که به ترتیب به معنی ویژگی ها، برتری ها و منافع می باشد.

Features: منظور از کلمه features در این تکنیک بیان ویژگی ها و مشخصات محصولمان است که در آن به معرفی و بیان جزئیات محصولی که قصد تبلیغ آن را دارد می پردازیم. مانند وزن محصول، اندازه ابعاد محصول، جنس، رنگ و …

Advantages: در این قسمت از تبلیغ خود در کپی رایتر به بیان علت برتری محصول نسبت به محصول رقبا می پردازد و در متن خود از کلمات ترجیحی و دارای پسوند تر استفاده می کند مانند سبکتر، سریعتر، زود بازده تر و …

Benefits: در این قسمت از تکنیک به بیان منافعی که مشتری از محصول می برد می پردازیم. به او می گوییم که چه سودی قرار است از محصولمان ببرد.

با آموزش تیتر نویسی ، تکنیک های کپی راتینگ خودت رو ارتقا بده!

دقت کنید برای نوشتن یک متن کپی خوب در کپی رایتینگ باید هر سه بخش این تکنیک را بنویسید تا بتوانید فروش داشته باشید مخاطب به هر سه نوع از این اطلاعات نیاز دارد. در این تکنیک: 

  • ابتدا مشخصه های محصول را بیان می کنیم تا مخاطب با آن آشنا شود 
  • سپس برتری های آن را می گوییم تا مخاطب زای آن را درک کند 
  • اما تیر اخر در بخش سوم آن یعنی بیان منافعی که با خرید آن بدست می آورد خواهیم زد. 

تمرکز تکنیک FAB بر بیان بنفیت ها و فروش غیر مستقیم است؛ پس ببینید که انگیزه مشتری برای خرید چیست برای اون ارزش خلق کنید. باید نشون بدید که مشتری بعد از خرید چه چیزی بدست می آورد. این تفاوت شرکتهای بزرگ با مغازه های کوچک است که هر دو یک جنس را می فروشند اما درآمدی که کسب می کنند زمین تا آسمان متفاوت است!

تکنیک BAB در کپی رایتینگ

BAB از تکنیک های کپی رایتینگ است که از سرواژه های Before، After و Bride نام گذاری شده است که به معنی قبل، بعد و پل می باشد. در این تکنیک، کپی رایتر ابتدا شرایط سخت مخاطب را در هنگام وجود مشکل و یک جهنم را برای او ترسیم می کند و سپس زمانی که مشکل حل شده و شرایط آن موقع را به صورت یک بهشت ترسیم می کند و بعد از آن با ارائه راه حل خود پلی از آن جهنم به بهشت پس از حل شدن مشکل می کشد.

در این تکنیک، بیفور بیان مشکلات بازار، افتر نشان دادن شرایط خوب پس از حل شدن مشکل و بریدج کال تو اکشن برای بیان راه حل ما است. این تکنیک از معروف ترین تکنیک های کپی رایتینگ است و تاثیر زیادی بر درآمد از کپی رایتینگ دارد.

اثر لنگر

اثر لنگر ( anchor effect) یکی دیگر از تکنیک های کپی رایتینگ است که استفاده از آن به وفور در فعالیت های بازاریابی کسب و کارها دیده می شود. اثر لنگر یکی از خطاهای شناختی ذهن انسان است که بر روی خیلی از قضاوت ها و تصمیمی گیری های ما تاثیر می گذارد. طبق این اصل ذهن انسان به اطلاعات اولیه ای که بدست می آورد تکیه می کند و مابقی تصمیم ها و انتخاب های خود را بر اساس آن می گیرد و به نوعی از آن به عنوان یک لنگر استفاده می کند.

فروشندگان از اثر لنگر برای فروش بیشتر محصولات خود استفاده می کنند. آنها در حراجی های خود قیمت اولیه کالا را می نویسند و سپس بر روی آن خط می زنند و قیمتی پایینتر قرار می دهند. در این صورت مشتری که اول قیمت بالاتری برای آن کالا در ذهنش ثبت شده است وقتی قیمت جدید آن را می بیند و آن را با قیمت اول مقایسه می کند احساس می کند آن کالا بسیار ارزان شده است و ترغیب می شود که آن کالا را بخرد. با این کار یکی از تکنیک های کپی رایتینگ را عملیاتی کرده اید.

یکی از مسائلی که بسیار می تواند کمک حال شما باشد، تبلیغات پنهان می باشد که مثل اثر لنگر، می تواند در ذهن مخاطب و ضمیر ناخود آگاه مخاطب اثر بگذارد.

اصل کمیابی در کپی رایتینگ

این اصل یکی از پرکاربردترین تکنیک های کپی رایتینگ است که کپی رایتر از آن استفاده می کند. این تکنیک به زبان ساده بیان می کند هر چیزی که کمیاب تر باشد دارای ارزش بیشتری ست.

نمونه ای از اصل کمیابی را می توانیم در گران بودن و پرفروش بودن طلا ببینیم. در واقع طلا آنقدر تفاوتی با مس یا دیگر فلزات ندارد و در واقع فقط به خاطر کمیابی آن است که انقدر ارزشمند است. بسیاری از فروشندگان از تکنیک های کپی رایتینگ در معاملات روزانه خود استفاده می کنند.

کپی رایتر

سخن آخر 

کپی رایترها نمی توانند در حوزه های مختلف فعالیت داشته باشند؛ به عنوان مثال یک کسی که درباره محصول تبلیغ نویسی می کند، نمی توان ازش انتظار داشت که در نوشتن متن های سخنرانی انگیزشی هم تبحر داشته باشد. بطورکلی کپی رایترها در دسته های مختلف قرار دارند؛ یکی ایده خود را می فروشد؛ احساساتی که در قالب کلمات بیان می شوند و می خواهیم طرف مقابل این کلمات را به بهترین شکل دریافت کند. همین عمل خود نوعی فروش است.

دیگری کالاها و خدمات کسب و کار خود را می فروشد؛ برخی افکار و عقاید خود را می فروشد. برای آنکه هر چیزی که قصد فروختن آن را داریم به بهترین شکل ممکن باشد، قبل از هر چیزی بسیار ضروری است تعداد محدودی کلمه را از دنیای گسترده واژگان استخراج کنید. سپس همان تعداد محدود کلمات به نحوی در کنار هم چیده شود که در نهایت به مخاطب یک محتوای ارزشمند و قابل توجه ارائه داده شود. برای یادگیری هر یک از انواع کپی رایتینگ در این وب سایت با ما همراه باشید.

در این مقاله سعی کردیم تعدادی از تکنیک های کپی رایتینگ که فوق العاده در فروش محصولات موثر است به شما ارائه دهیم. سعی کنید حتما از آنها در امور بازاریابی خود برای جذب مخاطبان به خرید استفاده کنید.