تبلیغات چیست؟ (0 تا 100 شیوه اجرای تبلیغات در بازاریابی)

تبلیغات یکی از راه های برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و واقعی در بازاریابی است. به نظر می رسد تبلیغ کردن چیزی شبیه خلاقیت است. در گذشته تبلیغ تنها راه ارتباطی و پیام رسانی به مشتری تلقی می شد. هر کسب و کاری به کمک بازاریابی می تواند با مخاطبان هدف ، مشتریان بالقوه و مشتریان واقعی خود تعامل داشته باشد.
تبلیغات همیشه وجود دارد ، اگرچه ممکن است مردم از آن آگاه نباشند. در دنیای امروز ، تبلیغاتچی از هر رسانه ای برای رساندن پیام خود استفاده می کند. برخی از راه های تبلیغ کردن عبارتند از تلویزیون ، چاپ (روزنامه ها ، مجلات ، مجلات و غیره) ، رادیو، مطبوعات، اینترنت، فروش مستقیم، سهام ، ارسال ایمیل ، برگزاری کمپین ها، اسپانسر شدن، پوستر، لباس، رویداد، رنگ، صداها، تصاویر و حتی افراد انجام می دهد.
صنعت تبلیغات متشکل از آژانس هایی است که انواع تبلیغ را ایجاد می کنند. رسانه هایی که این تبلیغ ها را منتقل می کنند و گروهی از افراد مانند ویراستاران متن، تجسم ، مدیران برند، محققان ،ذهن های خلاق و طراحان که کار را به آخرین مرحله می رسانند.
شرکتی که نیاز به تبلیغ خود و/یا محصولات خود دارد، یک آژانس تبلیغاتی استخدام می کند. این شرکت به آژانس مربوطه در مورد نام برند، تصاویر آن، ایده آل ها و ارزش های پشت آن ، بخش های هدف و غیره اطلاع می دهد.

آژانس های تبلیغی سعی دارند با بکارگیری ایده ها و مفاهیم در مورد محصولات و یا خدمات مربوطه را با ایجاد تصاویر، متن ، طرح بندی و موضوعات پلی برای ارتباط با کاربر بوجود آورند. با توجه به رزروهای انجام شده توسط واحد خرید رسانه ای آژانس ، تبلیغ مورد نظر پس از تأیید مشتری پخش می شود.
تعریف تبلیغات
تعاریفی که برای تبلیغات می توان ارائه داد عبارتند از:
تبلیغ کردن فرایند متقاعد کردن مخاطب برای خرید ناخواسته محصول یا اطلاع رسانی در مورد موضوعی یا انجام اقدامی خاص است. این یک چالش اطلاعاتی است که سعی می کند مخاطب را درگیر کرده و تحت تأثیر قرار دهد.
تبلیغ کردن تلاشی است که می تواند بر رفتار خرید مشتریان یا مشتریان با پیام فروش متقاعد کننده در مورد محصولات و/یا خدمات تأثیر بگذارد. در تجارت، هدف از انجام تبلیغ جذب مشتریان جدید با تعریف بازار هدف و تبدیل آن ها به خریدار واقعی با یک کمپین تبلیغاتی موثر است.
تبلیغات وسیله ارتباطی با کاربران یک محصول یا خدمات است و همانطور که توسط انجمن تبلیغات بریتانیا تعریف شده است، پیام هایی است که توسط کسانی که آنها را ارسال می کنند، پرداخت می شوند هدف از تبلیغ، اطلاع رسانی یا تأثیرگذاری بر افرادی است که پیام تبلیغ را دریافت می کنند.

در زندگی روزمره ، برخی از تبلیغ ها تازگی ندارند و یک شکل دیگر از محصولات را به نمایش می گذارند، در حالی که برخی دیگر یک تجربه کامل را ایجاد می کنند. در هر صورت، هدف یک کسب و کار از انجام تبلیغ ها این است که بر رفتار مخاطب هدف خود تأثیر بگذارد. البته قابل ذکر است که هدف نهایی برای تمامی مشاغل یکسان است؛ ایجاد فروش یا جمع آوری مخاطب بیشتر.
تبلیغات صرفاً مربوط به مصرف کنندگان برای خرید محصولات خاص نمی باشد و انگیزه های بی شماری در پشت این موضوع مطرح است. شرکتها و سازمانها از آن برای تأثیرگذاری بر نظر مخاطبان هدف یا ایجاد آگاهی بیشتر در مورد برخی مسائل استفاده می کنند. گاهی اوقات حتی در تبلیغ ها به محصولات خاصی اشاره نمی شود و هدف آن ها فقط سعی در ایجاد ارتباط بین مصرف کنندگان وبرند مورد نظر می باشد.
انواع تبلیغات
تبلیغات در همه جا وجود دارد و تصور دنیایی بدون انجام کار تبلیغی واقعاً دشوار است. تمامی مشاغل هر نقطه جغرافیایی و با هر امکاناتی راهی برای تبلیغ های برند خود پیدا می کنند. هر کسب و کاری برای معرفی برند خود به مخاطبان شان بایستی از تبلیغ بهره بگیرند. تبلیغ از زمان های بسیار دور بوده وجود داشته و بسیار قدیمی تر از سایر فعالیتهای بازاریابی مانند بازاریابی ایمیلی و بازاریابی موتورهای جستجو است. از زمانی که اینترنت به صورت عادی در آمده است.
تبلیغ به دو حوزه تقسیم می شود: تبلیغات سنتی و دیجیتالی.

تبلیغات سنتی
تبلیغ سنتی عبارتند از: تبلیغات چاپی چه در یک مجله ، روزنامه ، نشریه، راهی مؤثر برای به محبوب رساندن و ایجاد آگاهی از برند شما است. تابلوهای تبلیغاتی بالای شهرهای سراسر جهان تقریباً می توانند تبلیغ محصولات ثابت یا متحرک برای تقریباً هر چیزی باشند. همچنین انجام تبلیغ در رسانه های رادیویی و تلویزیونی نیز از نوع تبلیغ سنتی می باشد.
- تابلوهای تبلیغاتی
- تبلیغات تلویزیونی
- تبلیغات رادیویی
تابلوهای تبلیغاتی
بالا بردن بیلبوردهای تبلیغی در شهر یک تبلیغ عمومی است که تمامی اقشار جامعه از سنین پایین گرفته تا کهنسال را دربر می گیرد.
تبلیغات تلویزیونی
تبلیغ در تلویزیونی بیش از 50 سال محبوب ترین روش برای به دست آوردن محصول در برابر مردم بود. از زمانی که بازاریابی دیجیتالی و موبایلی روی کار آمد ، جذابیت آن کمی کاهش یافته است. این یک کانال عالی برای ایجاد آگاهی از نام تجاری شما و رسیدن به محبوبیت باشد.
تبلیغات رادیویی
تبلیغ در رادیو، اگرچه فقط صوتی است و هیچ تصویری برای جفت شدن با آن وجود ندارد ، اما هنوز هم یکی از مؤثرترین شیوه ها می باشد. دو مخاطب متمایز وجود دارد: مخاطبان مسن و کسانی که در هنگام کار به رادیو گوش می دهند. ایجاد تبلیغ های کوتاه و مستقیم به شنوندگان علاقه نشان می دهد. هر چیزی بیشتر آنها را غرق خواهد کرد تبلیغ در رادیو، اگرچه فقط شنیداری است و هیچ تصویری ندارد که با آن مطابقت داشته باشد، اما هنوز هم یکی از مؤثرترین شیوه ها می باشد.
دو مخاطب متفاوت وجود دارد: بینندگان قدیمی و افرادی که در رفت و آمد به کار به رادیو گوش می دهند. ایجاد تبلیغ کوتاه و مستقیم به مخاطب توجه او را جلب می کند و آن ها را غرق خود خواهد کرد.

تبلیغات دیجیتالی
تبلیغات دیجیتالی حول هرگونه فعالیت تبلیغی آنلاین مانند تبلیغ در وب سایت ها، PPC، تبلیغ در رسانه های اجتماعی و غیره می چرخد. این نوع تبلیغ ارزان تر و راحت تر قابل ردیابی است ، بنابراین به شکل گسترده ای از بازاریابی تبدیل شده است.
- تبلیغات در شبکه های اجتماعی.
- تبلیغات نمایشی و جستجو
- تبلیغات موبایلی
- پنجره های بازشو (Pop Ups)
- موتورهای جستجو
تبلیغ در شبکه های اجتماعی
محبوبیت پلتفرم های رسانه های اجتماعی افزایش یافته است و با این روند جدید ، تبلیغ در این پلتفرم ها ایجاد شد. با قرار دادن تبلیغات در رسانه ها که در میان مردم از محبوبیت ویژه ای برخوردار است، می توانید جمعیت شناسی را بیش از پیش مورد هدف قرار دهید. تنها با چند کلیک می توانید گروه سنی، علایق و خواسته ها، مکان ها و موارد جغرافیایی مخاطبان را انتخاب کنید.
تبلیغات نمایشی
انواع تبلیغ موتورهای جستجو نیز با استفاده از تبلیغ جستجو و نمایش متناسب با جستجوی کلمات کلیدی، از تبلیغ مؤثر بهره مند شده اند. این نوع قالب تبلیغ برای هدف گیری و بازاریابی مجدد افرادی که قبلاً در وب سایت شما حضور داشته اند بسیار مناسب است.
تبلیغات موبایلی
استفاده از موبایل در مدت کوتاهی ده برابر شده است که تعجب آور نیست که تبلیغ به عنوان بخشی از آن معرفی شده است. تبلیغ همراه اول می تواند شامل تبلیغ پیامکی ، تبلیغ برنامه و تبلیغ وب سایت هایی باشد که کاربران تلفن همراه را هدف قرار می دهد. وقتی با مخاطبانی که همیشه در در حال استفاده از گوشی موبایل خود هستند بازاریابی می کنید ، گزینه ها بی پایان هستند.
پنجره های بازشو (Pop Ups)
وب سایت ها همیشه در تلاش هستند تا کاربران اینترنت را جذب و آن ها را تبدیل به مشتریان واقعی کنند. تبلیغات مؤثر یکی از راه های دستیابی به این هدف است. استفاده از پنجره های بازشو که شامل فراخوانی برای اقدام است ایده خوبی است. هنگامی که قصد خروج از طریق پنجره بازشو را دارید، شخص را به صفحه دیگری ترغیب کنید. پنجره هایی که کد تخفیف یا پیوندی به محصول دقیق مورد نظر شما ارائه می دهند ، می توانند برای مشتری احتمالی تفاوت ایجاد کنند.

شیوه های انجام تبلیغات
بسته بندی محصولات و یا هر نوع خدماتی نیز یکی از اشکال ارتباط با مخاطب است و از طریق آن پیام های زیادی را برای مخاطبان خود ارسال می کنیم. برگزاری کمپین های حراجی یک استراتژی بسیار هوشمندانه ارتباط با مخاطبان است. کاتالوگ های شرکت ما نوعی ارتباط در بازاریابی هستند و پیام های بی شماری را برای مخاطبان و مشتریان هدف ما ارسال می کنند. مکان فروشگاه های ما ، محدوده شرکای ما و ده ها مثال دیگر نمونه هایی از راه های ارسال پیام به مشتریان است.
علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، ظهور انواع رسانه های جدید از جمله شبکه های اجتماعی و همچنین شکل گیری دیدگاه استراتژیک در راستای بازاریابی و برندسازی، برقرای تعامل با مشتریان را از حالت ساده و یک طرفه به یک فرایند پیچیده و پر جنب و جوش سوق داده است. رسانه های اجتماعی سبب شده است که فرایند تعاملی از طریق کانال های ارتباطی متعدد به سادگی انجام شود.
بازار هدف
ایجاد بازار هدف اولین قدم مهم در هر کمپین تبلیغاتی است – قبل از اینکه بتوانید به مخاطبان مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید باید بدانید چه کسانی هستند. به عنوان مثال ، اگر مخاطبان شما شهروندان سالمند هستند ، یک رسانه تبلیغاتی مانند اینستاگرام و یا فیس بوک انتخاب ضعیفی است. همانطور که گروه سنی نوجوانان و جوانان کمتر روزنامه می خوانند و اغلب ترجیح می دهند از شبکه های اجتماعی و وب سایت ها بهره بگیرند.
تعریف بازار هدف شامل ایجاد مشخصات جمعیتی مشتری احتمالی با در نظر گرفتن معیارهایی مانند سن ، جنسیت ، وضعیت تأهل ، شیوه زندگی ، عادات خرید و غیره است. همچنین مهم است که سطح رقابت برای محصول یا خدمات خود را با مخاطبان مورد نظر بررسی کنید زیرا ممکن است در قیمت و/یا خدمات به رقابت بپردازید.
مدیریت تبلیغات
مدیریت تبلیغات یکی از بحث های بسیار ارزشمند در مدیریت بازاریابی به شمار می آید.
جان وانامیکر در مورد تبلیغ اینگونه گفته است: مطمنئاً نصف بودجه تبلیغی هر برندی، به هدر میرود. او با استفاده از این توضیح ، توجیه کرد که ما چاره ای جز سرمایه گذاری در تبلیغ نداریم ، هر چند با آگاهی از این که بخشی از پول تبلیغ به هدر می رود.
برخی آژانس های تبلیغی هنوز گاه به گاه از حرف وانامیکر برای توجیه کمپین های تبلیغی به جهت توجیه کمپین های تبلیغی گران قیمت خود استفاده می کنند. حقیقت این است که امروزه با پیشرفت دانش مدیریت تبلیغ، هدر رفت هزینه های انجام شده برای تبلیغ بسیار کاهش پیدا کرده است. احیاناً اگر انتظار دارید روزی این مقدار به صفر برسد باید بگویم این انتظار پایانی بیهوده دارد.

تبلیغ در حال حاضر با گسترش دیجیتال مارکتینگ، عملاً به عنوان یک رشته مستقل از بازاریابی در دانشگاه ها و موسسات آموزشی سراسر جهان تدریس می شود.
تخصص در مدیریت تبلیغات همواره یک حوزه تخصصی ارزشمند بوده است زیرا می تواند بر فروش ، درآمدها و سود شرکت ها تأثیر مستقیم بگذارد و زمینه های شغلی بسیار گسترده و متنوعی را برای علاقه مندان به این زمینه فراهم کرده است.
مزایای تبلیغات
تبلیغات مزایای زیادی را برای هر کسب و کاری به ارمغان می آورد، که سعی داریم در این مقاله آن ها را مورد بررسی قرار دهیم. با درک تعریف تبلیغ و شناختن انواع آن با بهره گیری از روش های اصولی خواهید توانست به راحتی مخاطبان هدف را به خریداران واقعی تبدیل کنید.
همانطور که ذکر شد تبلیغ کردن یک سری فعالیت هایی است که هدف آن فروش محصول یا خدمات به مخاطبان هدف است. این یکی از قدیمی ترین اشکال بازاریابی است که سعی می کند بر تصمیم گیری مخاطبان هدف جهت ترغیب به خرید یا انجام کار خاصی تأثیر بگذارد. با استفاده از یک پیام بسیار متناسب، تبلیغ می تواند هم مخاطبان کوچک را مورد هدف قرار می دهد یا با یک پیام عمومی دایره ای گسترده ای از مخاطبان را دربرگیرد.
مهمترین عنصر موفقیت برای استارت آپ ها در دنیای امروز تبلیغ است. این موضوع باعث شده تا بحث تبلیغ برای برندها اهمیت ویژه ای پیدا کرده و از محبوبیت بیشتری برخوردار شود.
بزرگترین مزیت انجام تبلیغ این است که به کسب وکارها کمک می کند تا درباره محصول یا خدماتی که شرکت ارائه می دهد برای مردم اطلاع رسانی کنند.
تا زمانی که محصول و یا کالای مورد نظر را تبلیغ نکنید، مردم نمی دانند چه محصول یا خدماتی را می فروشید. بنابراین شرکت ها بایستی محصولات و خدمات برند خود را با بهره گیری از استراتژی تبلیغات ایجاد آگاهی کنند.

تبلیغات به شرکت ها کمک می کند تا در رابطه با چشم انداز بلند مدت کسب و کار ، یک نام تجاری بسیار مهم ایجاد کنند و همه می دانیم که برند ها یک شبه ایجاد نمی شوند و تبلیغ یکی از عوامل برندسازی می باشد. و به این ترتیب ، تبلیغ به شرکت ها کمک می کند تا تصویری ماندگار از برند خود در میان رقبا و مخاطبان شان ایجاد کنند.
به توسعه کسب و کارها در بازارهای جهانی کمک می کند و خود را محدود به بازارهای محلی نمی کند. به لطف تبلیغ، شرکت هایی مانند اپل(Apple) ، نستلهNestle)، بی ام و (BMW)در سراسر جهان شناخته شده اند و دسترسی آنها به یک کشور خاص محدود نیست.
چرا تبلیغات در بازاریابی اهمیت دارد؟
تهیه تبلیغ برای محصولات اولین قدم مهم در چرخه عمر محصول است. این به عنوان مقدمه ای برای یک محصول عمل می کند و می تواند راهی عالی برای ایجاد آگاهی از برند شما و کسب محبوبیت در جهان باشد.
ایجاد تقاضا
قبل از تولید محصول، پیش بینی فروش به منظور منطقی بودن هزینه تولید محاسبه می شود. پس از ایجاد یک محصول ، فروش باید به واقعیت تبدیل شود و تبلیغات مؤثر راهی است که مشاغل می توانند محصول را به جهان معرفی کنند.
کنترل و پیگیری
امروزه انجام تبلیغ دیجیتال به یک علم تبدیل شده است. شرکت ها می توانند بسیار هدفمند شوند و می توانند هر کلیک از تبلیغ را با کلیک یک دکمه پیگیری کنند. این کنترل و قابلیت ردیابی ، تبلیغ را در بازاریابی مانند مدل سازی اسناد و بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) بسیار مهم باشد.
رقابت
تبلیغ کردن به شما این امکان را می دهد که کسب و کار خود را در مقابل دیگر رقبا در صحنه عمومی قرار دهید. نحوه واکنش شما و رقیبتان بسیار مهم است زیرا بازار را شکل می دهد. به عنوان بخشی از یک کمپین بازاریابی تهاجمی ، تبلیغ در کنار رقابت شما می تواند سبب پیشرفت و برنده شدن تان در میان دیگر رقبا گردد.

جمع بندی
تبلیغ کردن راه حل مناسبی برای معرفی یک برند است. انواع مختلفی از تبلیغ وجود دارد و هر روز می توانید روش ها و استراتژی های تبلیغی زیادی را مشاهده کنید. تمامی کسب و کارهای نوین سعی دارند از انواع روش های تبلیغی مؤثر برای برندسازی خود بهره بگیرند.
صحبت در مورد تعریف تبلیغ بسیار تئوریک به نظر می رسد یا احساس کنیم که همه ما کم و بیش می دانیم تبلیغات چیست؟ با این حال، وقتی می خواهیم به طور گسترده و عمیق با مفهوم مدیریت تبلیغ آشنا شویم، فراموش نکنیم که باید تعریف علمی تبلیغ را بدانیم و بتوانیم تا حد امکان دقیق توضیح دهیم که حد و مرز این مفهوم تا چه اندازه ای است.
هر چه تعریف تبلیغ را بهتر درک کنیم، راحت تر می توانیم اهمیت تبلیغ را در کسب و کار را درک کنیم و تبلیغ واقعی و موفق را از تبلیغ کاذب و ناموفق تشخیص دهیم.
در دنیای تبلیغات، اعتبار مترادف با اثربخشی است، مشاغل برای ایجاد بنرهای جذاب و متناسب با خواسته ها، نیازها و علایق مخاطبان هدف خود ، از تکنیک های طراحی گرافیکی استفاده می کنند.
با جهانی شدن یک برند، مشتری می تواند انتخاب زیادی را پیش رو داشته باشد و بین محصولات مختلف مناسب ترین را برگزیند. انجام تبلیغ سبب می شود مشتری از محصول مربوطه آگاهی بیشتری داشته باشد و به برند مربوطه بیشتر اعتماد کند.
دیدگاهتان را بنویسید