تقویم محتوایی اینستاگرام و 3 مزیت عمده آن

با تبلیغات کسب و کار خود در اینستاگرام به روشی درست، بازدهی کسب و کار شما نیز به طور قابل توجهی افزایش می یابد. تقویم محتوایی اینستاگرام به عنوان یک ابزار بازاریابی محتوایی می تواند به شما در این زمینه کمک شایانی کند. همانطور که می دانید فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به نوعی پارادایم (الگوی) زندگی بشر را تغییر داده اند. در واقع با ظهور فضای مجازی، شیوه جدیدی از زندگی برای انسان تعریف شد.
فهرست مطالب
- تقویم محتوایی برای اینستاگرام چیست؟
- تقویم محتوا چگونه به شما کمک می کند؟
- مزایای ایجاد تقویم محتوایی برای اینستاگرام
- جمع بندی
آیا شما به عنوان یک کاربر ساده و سرگرمی روزمره در اینستاگرام هستید؟ هنر و استعداد خاصی دارید و یا دارای یک کسب و کار در فضای مجازی می باشید؟ فرقی نمی کند موضوع فعالیت شما در پلتفرم اینستاگرام چیست! اگر به دنبال پیشرفت در این فضای مجازی هستید؛ بایستی با شناسایی فرصت ها بتوانید به درستی از این چاقوی تیز استفاده کنید.
حتی یک کاربر ساده نیز باید بلد باشد چگونه یک محتوای با کیفیت برای صفحه اینستاگرام خود تولید کند. به طور کلی یک فعال اینستاگرام باید به فالوور خود احترام بگذارد و اصول تولید محتوا را رعایت کند. با ایجاد تقویم محتوایی اینستاگرام موفق خواهید شد یک رابطه متقابل با فالوورهای خود برقرار کنید. در نتیجه این عمل، تأثیرات مثبت را به وفور در درآمدزایی کسب و کار خود مشاهده خواهید کرد.
تقویم محتوایی اینستاگرام چیست؟
اینستاگرام می تواند یک ابزار بازاریابی عالی برای کسب و کار شما در فضای مجازی باشد. با تقویم محتوایی اینستاگرام یک استراتژی قدرتمند در راستای پیشبرد اهداف بازاریابی خود خواهید داشت. می توانید با ایجاد آگاهی از برند، فالوورهای خود را افزایش دهید و از آن ها یک طرفدار وفادار ایجاد کرده و مردم را نسبت به محصول یا خدمات خود هیجان زده کنید.

برای موفقیت کسب و کار خود در بستر اینترنت، فقط کافی است یک استراتژی برای تولید محتوا داشته باشید و به طور مداوم پست ارسال کنید. هنگامی که استراتژی اینستاگرام خود را ایجاد می کنید، می توانید معنی “مداوم” برای پست گذاری را تعیین کنید. اگر می خواهید هر روز محتوا ایجاد کنید، باید بگویم این ایده عالی است! اما این کار را با رعایت کیفیت در محتوا انجام دهید! اما اگر قصد دارید فقط سه بار در هفته مطالب خود را به اشتراک بگذارید، سعی کنید همواره به این روند متعهد باشید.
تقویم محتوا چگونه به شما کمک می کند؟
تقویم محتوایی اینستاگرام روشی بسیار ساده و قدرتمند برای ایجاد تعامل با فالوورهایتان و کسب محبوبیت در این پلتفرم می باشد. اینستاگرام یک محیط و شبکه اجتماعی با فرصت های فراوان برای شماست، اما چگونه باید از این فرصت ها استفاده کنید؟ قبل از هر اقدامی بایستی شناخت و درک بهتر از این پلتفرم کسب نمائید.
فعالیت در اینستاگرام بر اساس دو اصل اساسی است:
- اصول تولید محتوا را دنبال کرده و محتوای با کیفیت تولید کنید.
- محتوای شما مخاطب را به خود جلب می کند، از این رو در حفظ کیفیت محتوا و بهبود آن همواره تلاش کنید.
یکی از مهمترین مولفههایی که به شما کمک می کند به دو اصل فوق پایبند باشید، برنامه ریزی برای کیفیت ،زمان و نحوه تولید محتوا است. اصولاً همه ما با ساده ترین برنامه ریزی ها مشکل داریم! بنابراین چگونه می توانیم چنین برنامه منظم و پیچیده ای را برای محتوای خود در اینستاگرام تنظیم کنیم که شامل همه این عوامل باشد. با استفاده از تقویم محتوایی اینستاگرام به سادگی می توانید یک برنامه ریزی و استراتژی عالی در محتوای اینستاگرام داشته باشید.
تقویم محتوایی اینستاگرام در واقع زمانبندی برای اشتراک گذاری مطالب در این پلتفرم می باشد. البته یادآوری می شود که این ابزار، تنها به جهت تولید محتوای با کیفیت بالاتر در اینستاگرام کاربرد ندارد. بلکه برای کسب و کار شما در وب سایت ها نیز می تواند به عنوان یک تقویم بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد. در واقع تقویم محتوایی، همان برنامهریزی برای بازاریابی محتوایی است.
اگر صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید، پلتفرم اینستاگرام نمای کسب و کار شما می باشد! بنابراین تقویم محتوایی برای مشاغل آنلاین یکی از ضروری ترین مولفه ها در راستای درآمد از فضای مجازی است.
مزایای ایجاد تقویم محتوایی اینستاگرام
همه افراد مرتکب اشتباه می شوند، اما هیچ کس نمی خواهد مرتباً یک سری اشتباهات را مدام در پست های رسانه های اجتماعی یک برند ببیند. هنگام ایجاد تقویم محتوایی اینستاگرام، می توانید پست های خود را یک یا دو بار مرور کنید تا از صحت اطلاعات موجود در آن مطمئن شوید.

سرانجام همانطور که اشاره کردیم، داشتن یک تقویم محتوایی برای اینستاگرام باعث می شود شما به طور مداوم پست ارسال کنید، مهم نیست که “به طور مداوم” برای شما چه معنی دارد. با این تقویم قادر خواهید بود در هر روز و هر ساعت، محتوای با کیفیت را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.
تعامل بهتر با مخاطبان
با تقویم محتوایی مخاطب به نوعی ترغیب شود که حتما برای دیدن پست یا استوری شما اکانت اینستاگرام خود را چک کند. این امر فقط با تقویم شبکه های اجتماعی امکان پذیر خواهد بود. از این رو تقویم محتوای رسانه های اجتماعی یک جدول زمانی و برنامه اجرایی برای اینستاگرام است و با داشتن تقویم محتوایی اینستاگرام، می توانید اطمینان حاصل کنید که مخاطب صفحه اینستاگرام خود را برای دیدن پست شما باز خواهد کرد.
صرفه جویی در وقت
با بهره گیری از تقویم محتوایی اینستاگرام، نه تنها زمان اشتراک گذاری مطالب، بلکه کلیه جنبه های فعالیت فضای مجازی را تعیین خواهید کرد. ایجاد تقویم محتوای اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که زودتر از موعد پست های خود را ایجاد و برای اشتراک گذاری آن ها برنامه ریزی کنید.
بدین ترتیب خواهید توانست به طور مرتب در صفحه اینستاگرام خود پست بگذارید و با برنامه ریزی برای پست های خود، از وقت خود نهایت استفاده را ببرید . حتی می توانید با استفاده از برنامه های زمان بندی، از قبل رسانه های اجتماعی خود را کاملاً تنظیم کرده و در مناسب ترین زمان مطالب تان را با مخاطبان به اشتراک بگذارید. با صرفه جویی در وقت خود، قادر خواهید بود عملکرد بهینه ای در جذب مخاطبین بیشتر داشته باشید.
ارائه محتوای با کیفیت
همانطور که گفتیم داشتن یک تقویم محتوایی اینستاگرام می تواند به شما کمک می کند کنترل و آمادگی بیشتری را برای وقت خود در این پلتفرم بدست آورید. در نتیجه به شما امکان می دهد محتوای خود را متناسب با موضوع خود سازماندهی کنید. با استفاده از تقویم محتوای اینستاگرام، می توانید از پست گذاری های بی کیفیت و همچنین از انتشار سریع مطالب با کیفیت جلوگیری کنید.
جمع بندی
با تقویم محتوا برای اینستاگرام مخاطب شما می داند چه زمانهایی و چه محتوایی از شما در اینستاگرام منتشر خواهد شد. البته منظور ما این نیست که یک برنامهای از پیش تعیین شده را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید! هدف از تولید محتوا این است که در تولید و اشتراک گذاری محتوا از یک نظم خاصی پیروی نمایید، طوری که مخاطب زمانی که وارد پلتفرم اینستاگرام می شود بداند چه محتوایی از شما منتشر می شود.
دیدگاهتان را بنویسید