هنر قصه گویی در محتوا : 4 تکنیک برای تقویت استراتژی محتوا

استوری تلینگ
زمان مطالعه: 5 دقیقه

قصه گویی در محتوا یا بعبارتی استوری تلینگ (Story Telling) یک هنر در استراتژی بازاریابی محتوایی است. زمانی که از تماشای یک برنامه تلویزیونی یا فیلمی و یا خواندن یک کتاب لذت می برید، این داستان فیلم یا آن کتاب است که شما را مجذوب خود کرده است. به طور کلی قدرت داستان سرایی و قصه گویی از مهمترین عواملی می باشد، که مخاطب را درگیر می کند. در این مقاله می خواهیم بدانیم قصه گویی در محتوا چیست، چگونه می توانیم از آن در تولید محتوا استفاده کنیم و جایگاه آن در استراتژی های بازاریابی ما چیست؟

محتوایی که توجه مخاطبان را به خود جلب می کند، آن ها را مجذوب کرده و باعث می شود افراد از نظر احساسی درگیر شوند، معمولاً یک کار را به خوبی انجام می دهد: داستان برند کسب و کار را به خوبی روایت می کند. برند موفق، برندی است که با قصه گویی و روایت جذاب، مخاطبان را غرق خود کند. سعی کنید با به اشتراک گذاشتن حقایق و شخصیت های جالب، توجه مردم را به سمت برندتان جلب کنید. 

فهرست مطالب

همه ما با داستان نویسی سنتی را در رابطه با فیلم ها و کتاب ها آشنایی هستیم، اما داستان سرایی فقط مختص داستان های داستانی نیست. اصلا داستان سرایی در استراتژی بازاریابی محتوایی به چه معنا است و چه کسانی می‌توانند خالق داستان برای یک برند باشند؟

داستان سرایی در محتوا

قصه گویی در محتوا چیست؟

به عنوان یک کسب و کار، وقتی از ارزش ها، محصولات یا راه حل های خود داستانی می گویید، تصویری را ترسیم می کند و به مخاطبان شما اجازه می دهد با کسب و کار شما ارتباط برقرار کنند. مخاطبان شما وقتی یک داستان قابل نقل و یا حکایت مشابه با تجربیات واقعی زندگی خود می شنوند، آن ها فریب می خورند و خیلی سریع با برند شما درگیر شده و علاقه مند می شوند.

قصه گفتن نه تنها درک از نام تجاری شما را افزایش می دهد، بلکه اگر به درستی اجرا شود می تواند در کسب و کار شما تأثیر بگذارد. نیل پاتل (Neil Patel) اظهار داشت ، “62٪ از بازاریابان B2B ، قصه گویی در محتوا را به عنوان یک تاکتیک مؤثر در استراتژی بازاریابی محتوا در سال 2017 ارزیابی کردند”.

در استوری تلینگ می توان به جای تمرکز بر روی اهداف مالی و نیازمندی های خود، داستان ها و تأثیرات مثبت کسب و کار خود(محصولات و یا خدمات) در زندگی مشتریان تان را تعریف کنید. این گونه داستان ها اغلب سریع و در مدت زمان کم در شبکه های اجتماعی ویرال می شوند و در نتیجه به راحتی مخاطبان بیشتری را از این طریق جذب خواهید کرد.

برند ها نیز می توانند از قصه گویی در محتوا استفاده کنند.

قصه گویی در محتوا یا همان داستان سرایی برندینگ یک روش قدرتمند برای افزایش محبوبیت برند شما ، جذب مخاطب جدید ، ایجاد ارتباط عمیق تر با مخاطبان موجود و ارائه اطلاعات در مورد کسب و کار شما به روشی جالب و نوین است.

قصه گویی در محتوا

هر کسب و کاری، (Brand Storytelling) داستان سرایی برند خاص خود را دارد. شما در داستان سرایی برند خود به مشتریان خود چه می گویید؟ برند شما کدام دسته از نیازهای مخاطبان را برآورده می کند؟ تمامی کسب و کارها احتمالاً در جواب این سؤالات، در مورد محصول یا خدمات قابل فروش خود خواهند گفت.

قصه گویی در محتوا ابزاری فوق العاده قدرتمند در بازاریابی محتوا است. این ابزاری است که به وسیله آن می توانیم پیام برند خود را به تمامی مخاطبان  انتقال دهیم. در حقیقت داستان سرایی یک استراتژی بازاریابی محتوا است که می توانید از آن برای توسعه و بهبود شبکه فروش خود استفاده کنید. وقتی شما استوری تلینگ برند خود به روشی حرفه ای با مشتریان خود به اشتراک می گذارید، آن ها بسیار مؤثرتر با  برند شما ارتباط برقرار کرده و به مشتریان دائمی تبدیل می گردند. 

چگونه قصه گویی در محتوا بر استراتژی بازاریابی محتوا تأثیر می گذارد؟

هنر قصه گویی در محتوا در حال تغییر طرز تفکر مشاغل در مورد استراتژی بازاریابی محتوا است. بدون شک نوع داستان سرایی و یک استوری تلینگ هوشمندانه یک شیوه موفق در بازاریابی می باشد.

امروزه مشتریان علاقه بسیار کمی به تبلیغات برند دار معمولی نشان می دهند. مشتری مدرن در یک داستان تجاری سرمایه گذاری می کند. مطالعه ای که توسط موسسه بازاریابی دیجیتال انجام شده است حاکی از این است که اگر از داستان سرایی برند به طور مؤثر در استراتژی بازاریابی محتوای خود استفاده کنید ، می توانید ارزش محصول یا خدمات خود را بیش از 20 برابر افزایش دهید.

داستان سرایی هوشمندانه و مؤثر در تولید محتوا و بازاریابی محتوایی نقش بسزایی دارد. اما جالب این است که تعداد کمی از برندها توانسته‌ اند به خوبی از تکنیک‌ های استوری تلینگ بهره برده و برند خود را به روش های متفاوت برای مخاطبان خود تبلیغ کنند. یکی از دلایل کاستی این موضوع این است که  بسیاری از بازاریابان محتوا، داستان پرداز نیستند . توجه کنید هرکسی که می تواند محتوای طولانی بنویسد لزوماً راوی برند نیست و نمی تواند از پس هنر قصه گویی در محتوا به خوبی دربیاید.

در اینجا چند نمونه از چگونگی تأثیر داستان سرایی بر استراتژی بازاریابی محتوای شما آورده شده است:

تقویت استراتژی بازاریابی با استوری تلینگ

ایجاد یک ارتباط عاطفی

داستان سرایی که روی تجربیات اصیل و واقعی متمرکز است، اغلب باعث ایجاد ارتباطات عاطفی می شود که مخاطب شما را ترغیب می کند با محتوای بیشتر شما درگیر شود. در حقیقت با قصه گویی در محتوا می توانید نیازها و خواسته های مخاطبان تان را نشانه گیری می کنید و از دید و نگرش آن ها محتوا تولید کنید.

افزایش شناخت برند

داستان سرایی مخاطبان شما را برای مدت طولانی تری نسبت به سایر اشکال محتوا درگیر می کند. علاوه بر این ، محتوا می تواند شامل عنصری از شگفتی باشد که مخاطب را مجذوب خود کرده و وی را به مشتری بالقوه تبدیل کند. هر زمان که داستان سرایی به خوبی اجرا شود ، می تواند مخاطب شما را علاقه مند کرده و بنابراین به او کمک می کند برند شما را به خاطر بسپارد.

تبدیل بازدید کنندگان به تبلیغات

داستان سرایی نه تنها شناخت برند برای بازدید کنندگان شما را بهبود می بخشد، بلکه می تواند آن ها را در مدت زمان معینی به مبشران برندتان تبدیل کند. وقتی داستان شما دربین مخاطبان تان طنین انداز می شود و آن ها می توانند از نزدیک با آن ارتباط برقرار کنند، بنابراین آن ها شروع به صحبت کردن در مورد برند شما کرده و آن را تبلیغ خواهند کرد.

داستان های جذاب وایرال می شوند

قصه گویی در محتوا می تواند مطالب شما را به سمت ویرال شدن در شبکه های اجتماعی سوق دهد. در عصری که رسانه های اجتماعی رواج دارند ، توزیع محتوا برای مخاطبان مختلف آسان تر است. محتواهای جذاب را، هیچ مخاطبی نمی تواند از آن چشم پوشی کند و به سرعت در فضای مجازی منتشر می شود. با تولید محتوای ویرال، برای وقت مخاطب خود ارزش قائل هستید و نتیجه آن را در مدت زمان کوتاهی در مقابل مشاهده می کنید.

حرف آخر

هنر قصه گویی در محتوا را به تقویم تولید محتوای خود اضافه کنید. اکنون که دیدید داستان سرایی برند تا چه اندازه می تواند برای کسب و کار شما قدرتمند باشد ، برنامه ای را برای ایجاد محتوای بیشتر در نظر بگیرید. در این سایت با ما همراه باشید تا ایده هایی را در مورد مکان انتشار و آنچه منتشر کنید دریافت کنید، سپس برای ایجاد محتوای جذاب ، جالب و جذاب بیشتر برای مشتریان و مخاطبان جدید و فعلی ، از این نکات داستان سرایی بهره ببرید.