تولید محتوا چیست؟ 7 مرحله برای شرو ع کار

تولید محتوا در یک وب سایت و انتشار آن در شبکه های اجتماعی ارگانیگ ترین روش جذب ترافیک می باشد. افرادی که به دنبال اطلاعات مرتبط هستند می تواند محتوای وب سایت شما را در سرچ گوگل پیدا کنند و شرکت ها به منظور اطمینان از قابل مشاهده بودن محتوای خود ، به اصول SEO (بهینه سازی موتور جستجو) اعتماد می کنند.
تولید محتوا چیست؟
تولید محتوا در زمینه بازاریابی دیجیتال به معنای تولید متون ، مقالات ، تصاویر ، فیلم ها ، ویدیوها یا هر ترکیبی از این قالب ها است؛ که ضمن دنبال کردن اهداف خاص در راستای جذب ترافیک وب و مشتریان بالقوه ، اطلاعات یا سرگرمی را نیز برای کاربران وب ارائه می دهد. محتواسازی رویکرد کاملاً متفاوتی در تبلیغات است، به جای اینکه با تبلیغات ناخواسته باعث فراری دادن مشتریان شود ، با ایجاد محتوای باکیفیت علایق و توجه مشتریان را به خود جلب می کند. در این مقاله قصد داریم اهداف خلق محتوا و روش های شروع به کار آن را ارائه دهیم.
این بهینه سازی به معنای دنبال کردن استراتژی های جستجوگرها برای کلمات کلیدی ، ایجاد لینک ، تحویل و سایر موارد است تا وقتی مشتری های بالقوه وب را جستجو می کنند ، در میان اولین نتایج ظاهر شوند. مواردی که گفته شد فقط یک خلاصه از عوامل اصلی است، صدها فاکتور وجود دارد که باید برای استراتژی محتوا در نظر گرفته شوند. در نهایت محتوا باید در شبکه های اجتماعی و صفحات مرتبط به اشتراک گذاشته شود ، و در آخر ، نتایج باید انالیز گردد تا استراتژی تولید محتوا بهبود یابد.
چه کسی مسئول تولید محتوا است؟
تولید محتوای دیجیتالی با کیفیت که می تواند مشتری های بالقوه را جذب کند ، غالباً شامل کار تیمی است. در زیر ، برخی از نمایه هایی را که معمولاً در این رویکرد بازاریابی دیجیتال نقش دارند ، ذکر می کنیم:
کارشناسان بازاریابی دیجیتال
این افراد حرفه ای هستند که از کل فرایند بازاریابی ورودی اگاهی دارند و می توانند تحقیقات لازم را برای تولید یک محتوای کارآمد انجام دهند.
نویسندگان مطالب تبلیغاتی
این افراد هم در نوشتن محتوای نوشتاری فعالیت دارند و هم در نوشتن جملات کوتاه و موثر و متقاعد کننده جهت انجام تبلیغات در راستای جذب مشتری.
طراحان و ویراستاران
نقش این دسته در تولید محتوا ، ایجاد و ویرایش محتوای سمعی و بصری ، مانند عکس ، فیلم یا پادکست هستند.
برنامه نویسان
آنها محتوا را در وب سایت ها ادغام می کنند. بیشتر اوقات ، آنها همچنین در ایجاد محتوای تعاملی مانند آزمایشات ، بازی ها یا اینفوگرافیک های پویا نقش دارند.
مدیران سازمان
آنها تصمیم گیری و اجرای استراتژی های تولید محتوا در شبکه های اجتماعی را بر عهده دارند.
به طور کلی ایجاد محتوا یکی از گسترده ترین و پیچیده ترین مباحث در جهان بازاریابی داخلی است. اگر می خواهید درباره آن بیشتر بدانید ، پیشنهاد می کنیم در مورد این مطالب بیشتر تحقیق کنید.
- نحوه ایجاد محتوای عالی: راهنمای گام به گام بازاریابی محتوا که نتایج واقعی را ارائه می دهد
- راهنمای نهایی برای ایجاد محتوا
- نحوه تعریف مشتری ایده آل خود: ایجاد نمایه مشتری (الگو و نکات)
- 10 اشتباه سازندگان محتوا باید از آنها اجتناب کنند
- راهنمای دقیق تولید محتوا با اینفوگرافیک
چک لیست تولید محتوا: 7 مرحله برای شروع کار
تولید محتوا یک هنر است. تولید یک محتوا فراتر از پیدا کردن یک موضوع برای محتوا، نوشتن برخی کلمات و در نهایت زدن دکمه انتشار می باشد. وقتی نویسندگان شروع به تولید یک محتوای جدید می کنند، سیر یک فرایند را پیش روی خود دارند.
در ادامه به منظور کمک به شما در ایجاد محتوای دیجیتال خود، این فرایند را مرحله به مرحله بررسی می کنیم.
با یک ایده شروع کنید.
هر محتوا با یک ایده شروع می شود. خواه این یک فکر انتزاعی باشد که باید آن را به چیزی خاص ، کلمه کلیدی ، موضوع یا عنوان از پیش نوشته شده تبدیل کنیم ، در هر صورت برای شروع باید نوعی ایده داشته باشیم. خواه در حال نوشتن محتوایی با موضوع دلخواه خود باشید ، و یا در حال آماده سازی یک سری مباحث برای شخص کپی رایتر باشید. به این چند نکته برای جمع آوری لیست طولانی از ایده ها توجه کنید.
اول از همه ، به آنالیز وب سایت خود نگاهی بیندازید و عبارات جستجو شده با بالاترین رتبه وب مربوط به کسب و کار خود را پیدا کنید، همچنین عبارات جستجو شده با پایین ترین رتبه را نیز پیدا کنید. این دو مورد یک ایده بسیار مهمی برای تولید محتوا هستند، زیرا شما می خواهید برای این اصطلاحات رتبه بالاتری در گوگل داشته باشید. این عبارات را به عنوان کلمات کلیدی موضوعات کسب و کار خود در نظر بگیرید، سپس نوشتن محتوای با کیفیت با همین کلمات را شروع کنید.
در مورد کسب و کار خود تحقیق کنید
احتمالاً اطلاعات کافی در مورد کسب و کار خود دارید و به اصطلاح آن را مانند پشت دست خود می شناسید. این بدان معنا نیست که شما تمام حقایق مبتنی بر آمار و همه قطعات پازل در مورد کسب و کارتان را از قبل در مغز خود را دارید. اصلا مهم نیست که چه اندازه در کار خود آگاهی و تبحر دارید ، باز هم بایستی قبل از شروع به نوشتن، تحقیق کنید.
کپی رایتر: شخصی که متن تبلیغات یا مطالب تبلیغاتی را می نویسد.
ما به عنوان نویسندگان متن ، می خواهیم در رابطه با موضوعات و صنایع مختلفی تولید محتوا کنیم ، بنابراین بخش تحقیق وقت گیرترین مرحله فرایند به شمار می آید. جستجو در وب سایت های محبوب و معروف و همچنین برخی از مجلات و صفحات وب مبهم که هنوز هم معتبر هستند نیز مهم است. آماری را که مربوط به موضوع کسب و کار شما می باشد را پیدا کرده و در منابع خود آن ها را ذخیره کنید تا در صورت نیاز بتوانید از آن ها استفاده کنید.
در مورد موضوعات محتوای خود مطالعه کنید، تا زمانی که احساس اعتماد به نفس کافی برای نوشتن یک پست وبلاگ کامل در مورد آن داشته باشید.
جهت مطالب محتوای خود را تعیین کنید.
آیا محتوای شما یک پست وبلاگ آموزشی است؟ یا یک محتوای بلند بالا یا یک متن کوتاه، در مورد یک موضوعی است؟ آیا قرار است طنز باشد؟ آیا می خواهید این را به یک اینفوگرافیک یا یک ویدیو تبدیل کنید؟ یا یک محتوای نوشتاری همراه با یک اینفوگرافیک یا ویدیوی می خواهید ایجاد کنید؟
قبل از شروع به نوشتن حتماً صدا و لحن مقاله خود را در ذهن داشته باشید. در غیر این صورت ، ممکن است به جای اینکه در حین تولید محتوا در یک موضوع منسجم باشد ، ناخودآگاه از موضوع اصلی خارج شده و محتوای خود در جهات مختلف دنبال کنید.
یک عنوان مهیج برای موضوع محتوای خود را ایجاد کنید.
به طور متوسط ، 80 درصد از کاربران وب عنوان محتوای شما را می خوانند ، فقط 20 درصد آن ها متن مقاله شما را می خوانند. از این رو شما باید یک عنوان استثنایی ایجاد کنید که باعث شود افراد بر روی عنوان پست وبلاگ شما کلیک کرده و مطالب وب سایت شما را کامل بخوانند و سپس آن را به اشتراک بگذارند. برخی از نویسندگان متن در حدود 20 تا 30 عنوان مختلف برای یک مقاله ایجاد می کنند ، سپس از بین آن ها بهترین را انتخاب می کنند. بنابراین توصیه می کنیم برای موفقیت در کسب و کار آنلاین خود، از یک ژنراتور تیتر کمک بگیرید.
در تولید محتوا مقدمه نویسی را فراموش نکنید!
محتوای خود را با یک مقدمه نویسی آغاز کنید. در واقع با بیان یک داستان کوتاه خوانندگان خود را در آغوش بگیرید و آنها را وادار به ادامه خواندن کنید. سوالاتی را در محتوای خود مطرح کنید که می خواهید از بقیه مقاله خود برای پاسخ دادن به آن استفاده کنید. برای پاسخ به این سوالات از قسمت اصلی متن محتوای خود استفاده کنید و مطالب خود را در چندین پاراگراف بنویسید.
کاربران محتوای وب محتوای کوتاه تر را ترجیح دهند و هدف ما جلب رضایت آن است. در پایان محتوای خود، از نتیجه گیری های خود، برای جمع بندی مقاله استفاده کنید. در نهایت یک فراخوان را برای مخاطبان ارائه دهید تا خوانندگان بدانند که در مرحله بعد چه کاری باید انجام دهند.
به اندازه یک نوشیدنی به خودتان استراحت دهید.
این مرحله، بخشی از فرآیند تولید محتوا نیست ولی بسیار مهم است! پس از پایان نوشتن محتوای خود، توصیه می کنیم قبل از بازگشت به ویرایش آن ، از پست محتوای خود فاصله بگیرید و به خودتان به اندازه میل کردن یک نوشیدنی استراحت دهید، تا مغز شما برای یک ویرایش درست آماده باشد.
محتوای خود را ویرایش و منتشر کنید.
وقتی مدتی به همان مطالب محتوای خود نگاه می کنید ، اشتباهات تایپی شما باعث بی کیفیت به نظر آمدن محتوای شما می گردد. از این رو یک استراحت کوتاه کنید و از محتوای خود فاصله بگیرید. سپس به مقاله خود برگردید و آن را با صدای بلند بخوانید. این عمل به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که جملات شما کاملا هستند و هیچ غلط املایی یا گرامری مرتکب نشده اید.
ویژگی های یک محتوانویس
خالق محتوا کسی است که محتوایی جذاب و تحریک کننده برای بینندگان ایجاد می کند. محتوایی که ایجاد می کنند می تواند آموزشی باشد یا به اندازه کافی جذاب باشد تا بتواند هر بازدید کننده یا رهگذری را که قبلاً به نام تجاری شما علاقه مند نبوده و سرگرم کند ، جلب توجه کند. اما پس از مشاهده مطالب ، آنها علاقه خاصی پیدا کرده و از صفحه وب یا دسته های رسانه های اجتماعی شما بازدید کردند.
یک ایده خوب می تواند برای تأثیر مثبت بر مخاطب ، تولید محتوا برای برند شما و جذب مشتری بیشتر از طریق محتوای نمایش داده شده ، قدرتمند باشد. روشی که این تولیدکنندگان محتوا از ایده های خود برای ایجاد تغییر در قدرت خرید کاربر استفاده می کنند ستودنی است.
تولید محتوا فقط به ما در مورد چیزهایی آموزش نمی دهد بلکه ما را سرگرم می کند در حالی که به یادگاری هایی که با آنها روبرو می شویم لبخند می زنیم و می خندیم. داشتن یک خالق محتوای خوب در تیم خود یا خود بودن بسیار مهم است و می تواند حیاتی ترین دارایی برای شرکت شما باشد. آنها مغز ایجاد جذابیت در ظاهر برند شما از طریق محتوایی هستند که ایجاد می کنند.
بنابراین می توان ویژگی های یک محتوا نویس را در دو بخش تعریف کرد:
مغز آنها واقعاً متفاوت عمل می کند.
آنها محصول شما را با یک داستان پیوند می دهند و احساساتی را به کمپین های تبلیغاتی شما اضافه می کنند. و این محتوای جذاب احساسی است که مخاطب را با نام تجاری شما ارتباط می دهد. و چه کسی می تواند این کار را بهتر از یک خالق محتوای خلاق انجام دهد؟ و این دقیقاً به همین دلیل است که ما به محتوا سازان الهام بخش بیشتری نیاز داریم که تغییر مثبتی در جهان ایجاد کنند.
انواع مختلف محتوایی که یک محتوا ساز می تواند ایجاد کند
محتوا می تواند به هر شکلی در اینترنت باشد. این می تواند ویدیوهایی باشد که هنگام جستجوی چیزی در موتور جستجوی خود یا وبلاگ هایی که هنگام خواندن اخبار به پایین پیمایش می کنید ، ظاهر می شود. اخبار ، پست های اینستاگرامی ، مقالات توسط وبلاگ نویسان مختلف ، الگوی رفتاری و تقریباً همه مواردی که به صورت آنلاین مشاهده می کنید می توانند در زیر “محتوا” دسته بندی شوند.
جمع بندی
اکنون می دانید نحوه بازاریابی محصول و نوع محتوایی که می خواهید ایجاد کنید کاملاً بستگی به ایده خالق محتوا و مخاطبی دارد که شما به عنوان یک مشتری می خواهید روی آن تمرکز کنید. و از آنجا که مطالب تقریباً در سراسر وب وجود دارد ، توصیه می شود که بر روی نوع محتوایی کار کنید که بیشترین سود را برای شما داشته باشد و بتواند از آن بابت بیشتر راحت باشد.
و از آنجا که محتوا تقریباً در همه جا وجود دارد ، به طور خاص نمی توانید به این موضوع اشاره کنید که آیا خلق و تولید محتوا برای کسب و کار آنلاین شما اشتباه است در واقع ، شما باید یکی را انتخاب کنید که به شما کمک کند برند خود را بهتر بازاریابی کنید.
دیدگاهتان را بنویسید