3 استراتژی بازاریابی محتوای کارآمد در 2021

علی رغم اینکه بازاریابی و استراتژی بازاریابی محتوای چندین سال است، که مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، اما بسیاری از مشاغل هنوز استراتژی محکمی در دست ندارند. در حقیقت، به گزارش موسسه های بازاریابی و تولید محتوا، تنها 41 درصد از مشاغل تجاری، از یک استراتژی مستند بازاریابی برخوردار هستند. صرف نظر از این واقعیت که 84 درصد از شرکت طبقه بندی شده در دنیا به عنوان “موفق ترین” گفته اند، که محتوای آنها به ایجاد وفاداری مشتری کمک می کند.
واضح است که بسیاری از مشاغل آنلاین می خواهند از بازاریابی و تولید محتوا به عنوان بخشی از استراتژی رشد تجارت شان استفاده کنند. اما تفاوت زیادی بین انجام ساده بازاریابی و تولید محتوا و پیاده سازی خوب آن وجود دارد. محتوای باکیفیت همراه با برآورده کردن انتظارات مصرف کنندگان تکامل می یابد و موجب رشد کسب و کار شما می گردد. در این جا چندین روش تولید محتوای را، برای ماندن در هدف ذکر شده است.
چگونه یک محتوا باکیفیت تولید کنیم؟
برای اینکه در میان این همه زمینه شلوغی بازاریابی و تولید محتوا متمایز شوید و منحصر بفرد باشید، باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما برای مخاطب مورد نظر که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید ، شخصی سازی شده است. بعبارتی در استراتژی بازاریابی محتوای جزئیات کسب و کار آنلاین مخاطب از لحاظ موقعیت مکانی و کانال فروش آن را با دقت تحقیق کنید، تا در محتوای خود بتوانید به سوالات خاصی که ممکن است از آنها بپرسند ، اشاره کنید.
متنوع کردن گزینه های محتوا
برای اینکه تاثیر محتوا، در مخاطبان خود را به حداکثر برسانید، احتمالا باید در زمینه تعداد فروش و موفقیت هایتان، محتواهای زیادی را تولید کنید. همانطور که بنیانگذار یک شرکت موفق می گوید، وقتی یک اسب شاخدار پیدا کردید که در یک کانال خوب عمل می کند ، آن را در کانال های دیگر تبلیغ کنید. این کار تأثیر بازاریابی و تولید محتوا را 100 یا 1000 برابر می کند.
شما همچنین باید استراتژی بازاریابی محتوای را در قالب پست های وبلاگ جدیدی با همان موضوع (یا یک موضوع مرتبط) بنویسید. پست های مهمان با همان موضوع را برای سایت های دیگر بنویسید. تبلیغات رسانه های اجتماعی ایجاد کنید، تا محتوای یک موفقیت خود را تبلیغ کنید، همچنین موضوع خود را به تصاویر یا فیلم برای محتوای رسانه های اجتماعی تبدیل کنید.
محتوای خود را متنوع کنید و از پست های استاندارد وبلاگ فراتر بروید، تا بتوانید به مخاطبان بسیار گسترده تر دسترسی داشته بیابید و در نتیجه تعامل شما افزایش می یابد. تحقیقات نشان می دهد، که بیشتر افراد، فقط 20 درصد مقالات را با 600 کلمه یا بیشتر می خوانند و 54 درصد از مصرف کنندگان علاقه مند به محتواهای ویدئویی می باشند.
در ایجاد محتوا از نظرات کاربران کمک بگیرید.
اکثر مشتریان متوجه این موضوع هستند، که هدف اصلی محتوای شما افزایش فروش و بازدهی است. که همین مساله، می تواند منجر به سوالاتی درباره قابلیت اطمینان به شرکت شما گردد. به همین دلیل است، که در استراتژی بازاریابی محتوای ، تولید محتوای با کیفیت توسط کاربر را مجاز می دانند.
به این صورت که شما در وب سایت خود گزینه ای را برای نظر سنجی از مشتریان خود در رابطه با محصولات تان در نظر می گیرید. بنابراین مصرف کنندگان به هنگام تصمیم گیری برای خرید محصول یا خدمات شرکت شما ، به نظرات واقعی کاربران واقعی اعتماد می کنند. آنها می خواهند بدانند که تأثیرگذارها یا کارشناسان در مورد محصول چه می گویند.
استراتژی بازاریابی محتوای کارآمد برای کارآفرینان در 2021
در محیط رسانه ای امروزی ، که پر از فعالیت است ، صحبت با مشتری مناسب در زمان مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. کارآفرینان سعی می کنند با استفاده از ابزارهای بازاریابی محتوا در یک فضای آنلاین بسیار پر هیاهو به مصرف کننده برسند. متأسفانه اکثر کارآفرینان ارتباط خود را با مشتری محدود می کنند تا مشتریان خود را از طیف وسیعی از خدمات یا محصولات مطلع کنند. افراد بسیار کمی هستند که به طور سیستماتیک در استراتژی بازاریابی محتوای با مصرف کنندگان رابطه برقرار می کنند.
برای اینکه در اقیانوس رقبا به وضوح شنیده شوید ، به یک استراتژی محتوا نیاز دارید. ارتباط با مشتریان را از سه مرحله عبور می کند: شناسایی مشاغل در ذهن مشتری ، حفظ ارتباط و ایجاد اعتماد و برآوردن انتظارات مصرف کننده از طریق ارائه خدمات با کیفیت. بنابراین چگونه می توانید این سه هدف را با استفاده از سه ابزار اصلی بازاریابی آنلاین به طور مؤثر با استفاده از استراتژی های محتوای موثر برطرف کنید؟
در محیط رسانه ای امروزی ، که پر از فعالیت است ، صحبت با مشتری مناسب در زمان مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. کارآفرینان سعی می کنند با استفاده از ابزارهای بازاریابی محتوا در یک فضای آنلاین بسیار پر هیاهو به مصرف کننده برسند.
متأسفانه اکثر کارآفرینان ارتباط خود را با مشتری محدود می کنند تا مشتریان خود را از طیف وسیعی از خدمات یا محصولات مطلع کنند. افراد بسیار کمی هستند که به طور سیستماتیک با مصرف کنندگان رابطه برقرار می کنند.
برای اینکه در اقیانوس رقبا به وضوح شنیده شوید ، به یک استراتژی بازاریابی محتوایی نیاز دارید. ارتباط با مشتریان را از سه مرحله عبور می کند: شناسایی مشاغل در ذهن مشتری ، حفظ ارتباط و ایجاد اعتماد و برآوردن انتظارات مصرف کننده از طریق ارائه خدمات با کیفیت. بنابراین چگونه می توانید این سه هدف را با استفاده از سه ابزار اصلی بازاریابی آنلاین به طور مؤثر با استفاده از استراتژی های محتوای موثر برطرف کنید؟
استراتژی بازاریابی محتوای رسانه های اجتماعی
هر استراتژی بازاریابی محتوای، و به ویژه تولیدمحتوا برای رسانه های اجتماعی ، باید با بیانیه ماموریت شروع شود. بیشتر اوقات ، رسانه های اجتماعی اولین جایی است که مشتری شما نام تجاری و محصول شما را می بیند. اهداف می تواند به شرح زیر باشد:
بازار یابی
برای افزایش آگاهی مشتری ، تعداد مشتریان یا آگاهی از محصول ، محدوده و مزایای آن. به عنوان مثال ، سرمایه گذاری بر روی محتوای صفحه فیس بوک ما تعداد فالوورها را افزایش داده و میزان مشارکت مشتریان را تا درصد بالایی افزایش داده است.
ارتباطات
برای اطلاع از ارزش های کسب و کار خود و بنیانگذاران آن ، شناسایی و مدیریت موثر مشکلات مشتری ، توضیح راه حلی که محصول شما پیشنهاد می دهد یا مقایسه قبل یا بعد از موقعیت های مربوط به استفاده از محصول شما ؛
رسانه ها
افزایش سطح مخاطب و تعامل مخاطبین هدف ، انتقال مشترکین به سایر شبکه های اجتماعی یا حفظ ارتباط. هر کانال قیمت ویژه ای برای خرید و فروش دارد و برای همه متفاوت است. کیفیت و قدرت خرید چنین سرنخ هایی نیز متفاوت خواهد بود. وظیفه شما این است که کانال های مختلف را آزمایش کنید و یکی را انتخاب کنید که بهترین کیفیت را ارائه می دهد.
بخش بعدی در ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوایی، تجزیه و تحلیل محتوای رقبا و رفتار مشتری در صفحات آنها است. در این بخش کوتاهی نکنید ، اگرچه ممکن است چندان خوشایند نباشد. از تجربیات دیگران درس بگیرید و خواهید دید که مشترکان چگونه محتوای خاصی را درک می کنند. این به ایجاد منطق انتشارات ، ثبات و موضوعات شما در تدوین استراتژی بازاریابی محتوای کمک می کند.
اگرچه برنامه محتوا یک چیز بسیار انعطاف پذیر است و بسته به تجربه مشتری تغییر می کند ، اما شما باید تمام ایده ها را از ابتدا روشن کنید. هرچه زمان و خلاقیت بیشتری در طرح اولیه سرمایه گذاری کنید ، پیگیری آن برای شما آسان تر خواهد بود. درصد هر نوع مطالب را بنویسید ، بنابراین محتوای یکنواخت و هشتگ ها و معرفی تقریبی متن خود را منتشر نکنید.
همچنین برنامه های مورد نظر خود را برای تعداد فالوورها ، درک و ارسال مجدد آنها تنظیم کرده و آنها را پیگیری کنید. همچنین ایده خوبی است که یک لیست کوتاه از تأثیرگذارهای خوب برای تبلیغ وب سایت خود ایجاد کنید که اغلب ممکن است یک گزینه رایگان باشد.
رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهند که به سرعت به تغییرات واکنش نشان دهید ، بنابراین از آزمایش رویکرد و ابزار خود نترسید. تنها با تمرکز بر محتوای خود ، نه تعداد دنبال کنندگان صفحه اینستاگرام ، تعامل شما را تا درصد بالایی افزایش خواهد داد.
استراتژی بازاریابی محتوای ایمیلی
با کمک یک استراتژی بازاریابی ایمیلی ، می توانید به اهدافی دست یابید که با رسانه های اجتماعی امکان پذیر نیست. کسانی که ایمیل های خود را با شما به اشتراک گذاشتند ، مخاطبان خوبی هستند. ممکن است آنها هنوز تصمیم خرید خود را نگرفته باشند ، اما در حال حاضر شما و برند شما را دنبال می کنند.
تصور کنید که بلافاصله پس از اولین قرار ملاقات ، در مرحله “گل و آب نبات” از رابطه خود هستید. ایمیل های خود را شخصی کنید ، زیاد زور نزنید ، درباره خود صحبت کنید ، بازخورد بخواهید ، به آن گوش دهید و به زودی پاسخ دهید.
می توانید از بازاریابی ایمیلی برای نظرسنجی ها ، کدهای تبلیغاتی ، تخفیف ها ، پیشنهادات محدود یا دسترسی زودهنگام استفاده کنید.
استفاده از آمار را فراموش نکنید. ببینید چند درصد از مشترکین و کاربران شما ایمیل باز کرده و اقدام مورد نظر را انجام داده اند. تجزیه و تحلیل به شما کمک می کند بفهمید که کدام ایمیل ها توسط مخاطبان بهتر دریافت می شوند ، کدام پیشنهادات را دوست دارند و کدام لحن خاص را بهتر درک می کنند.
استراتژی بازاریابی محتوای وب سایت ها
استراتژی محتوا برای یک وب سایت متفاوت از هر استراتژی دیگری است ، زیرا شما باید نه تنها بر مشتری بلکه بر موتورهای جستجو نیز تمرکز کنید.
برای ایجاد یک طرح محتوا برای مقالات وبلاگ خود ، کلمات کلیدی ، تعداد پرس و جوها و اهداف SEO خود را بنویسید. به این فکر کنید که چگونه کاربر درخواست خود را در نوار جستجو تایپ می کند: همه تغییرات احتمالی ، حتی موارد مسخره را بیان کنید.
می توانید پیوندهایی را به منابع خارجی در وب سایت خود اضافه کنید. استراتژی محتوای شما باید مشخص کند که کاربر هر چند وقت یکبار و به کجا باید از وب سایت هدایت شود.
تخصص خود را نشان دهید. می توانید اطلاعات عمیق تری به اشتراک بگذارید ، در مورد موارد خود صحبت کنید و در وب سایت با مشتریان خود مصاحبه کنید.
از دکمه های بازخورد استفاده کنید ، همیشه در دسترس باشید و به کاربران نشان دهید که پس از فروش همچنان مراقب آنها هستید.
باید به خاطر داشته باشید که SEO و ارتقاء وبلاگ شما در استراتژی بازاریابی محتوای یک بازی طولانی مدت است ، حداقل برای یک سال برنامه ریزی کنید ، بنابراین سرمایه گذاری زمان و پول شما پس از مدتی نتیجه می دهد. ما فقط در 6 ماه متوجه اولین نتایج SEO شدیم ، نترسید.
در خاتمه ، می خواهم به شما یادآوری کنم که هدف از محتوا نه تنها مشارکت مشتریان جدید است بلکه این فرصت را به مشتری می دهد تا پاسخ سوالات خود را بیابد.
شما باید ارزش منحصر به فردی را در ذهن مشتری ایجاد کنید. از سه منبع استراتژی بازاریابی محتوای برای گذراندن سه مرحله ارتباط با مشتری استفاده کنید و به مدت طولانی با آنها بمانید.
دیدگاهتان را بنویسید