4 فرمول موفقیت محتواسازی و خلق محتوا

در دهه های 1980 و 90 اطلاعات یک دارایی ارزشمند به شمار می آمد، که دستیابی به آن بسیار سخت بود. اگر شخصی می خواست در مورد چیزی به مقدار زیادی اطلاعات جمع آوری کند، باید به کتابخانه می رفت. استفاده از اینترنت تلفنی دایال آپ (dial up) در اواخر دهه 90 رایج شد و کامپیوتر در طی چند صدای جیر جیر ، بوق و صداهای عجیب و غریب دیگر ، با سرعت با حداکثر سرعت 56 کیلوبیت بر ثانیه به اینترنت وصل می شد. البته باید بگویم در آن سال ها، اغلب محتواسازی و ارائه اطلاعات در قالب محتوا متنی بود و افراد به ندرت می توانستند به محتوای ویدئویی دسترسی داشته باشند.
به جرات می توان گفت در آن زمان در اینترنت محتوای ارزشمند به سختی پیدا می شد. اکنون که اینترنت بیش از 20 سال است زندگی ما را تغییر داده است ، اطلاعات از یک منبع نادر به یک کالا تبدیل شده است. تقریباً 100 درصد از مسائل مربوط به زندگی بیداری ( در مقابل حیات نباتی) ما به صورت آزاد و ارزان در دسترس است. به نظر شما در دنیایی از اطلاعات ارزان و رایگان ، چگونه می توان درخشید و جلوه نمود؟ چگونه مردم را بایستی وادار کنید که شما را ببینند و به محتوای شما توجه کنند؟
در بیشتر مواقع حتی با سرچ در گوگل هم نمی توانید به پاسخی که به دنبال آن هستید، دست بیابید! با این حجم گسترده ای از اطلاعات بعید نیست که گاهی حتی در گوگل نیز جواب سوالات خود را پیدا نکنید. یکی از مشکلات رایج اطلاعات رایگان نیز همین است، اغلب جواب های بی ارزش دریافت خواهید کرد.
فهرست مطالب
- چگونه تبدیل به یک برند شویم؟
- محتواسازی یک مهارت است نه یک وظیفه
- در تولید محتوا یک هدف داشته باشید.
- میزان مورد نیاز برای محتواسازی چه مقدار است!
چگونه تبدیل به یک برند شویم؟
برای خود شما چند بار اتفاق افتاده است که درباره یک موضوعی در گوگل سرچ کرده اید وچندین مطلب در مورد موضوع مربوطه شما در جستجوی نتایج گوگل ظاهر شده است. آیا همه این مطالب به درد بخور بودند؟ آیا این مطالب جواب سوال شما را در برداشت؟
در دهه اخیر بسیاری از افراد با بکار گرفتن انواع ترفندها در محتواسازی ، اغلب با محتواهای متنی و یا ویدئویی بی ارزش، می توانستند در صفحات اول گوگل ظاهر شوند. حل این مشکل، یک مساله بسیار بغرنجی به شمار می آمد و دقیقا همین مورد سبب شد تا گوگل به فکر ارائه راه حل برای این گونه مشکلات بربیاید. امید است با به روز رسانی الگوریتم های موتورهای جستجوی گوگل، مشکلاتی از این قیبل برای همیشه و به طور کامل ریشه کن گردد.
با این همه هنوز سوال اصلی ما بی پاسخ مانده است! کسب و کارهای کوچک در دنیای اینترنت چگونه تبدیل به برند شوند و دیگران را وادار کنند به توجه نسب به آن ها کنند؟ یک پاسخ ساده برای این سوال پیچیده وجود دارد؛جواب آن محتوای با کیفیت است. شما باید محتوایی بی نظیر ایجاد کنید، که ارزش واقعی کسب و کار شما را با مخاطبین شما نشان دهد. هر چند مطرح کردن این موضوع، بسیار آسانتر از تولید محتوا با کیفیت است.

محتواسازی یک مهارت است نه یک وظیفه
به هنگام محتواسازی به صورت نوشتاری، تولید محتوای صوتی به عنوان پادکست و یا حتی محتوای ویدئویی باید وقت و تلاش زیادی را صرف کنید. بسیاری از ما نمی توانیم یک محتوای ویدئویی با کیفیت ارائه دهیم و ترس این را داریم که در تولید محتوی ویدئویی بد ظاهر شویم. اما من به شما اطمینان می دهم با تلاش و آموزش قادر خواهید بود هر نوع را محتوایی را به بهترین شکل لق کنید.
در تولید محتوا یک هدف داشته باشید.
توجه کنید هنگام تولید محتوا ، اهداف شما باید موارد ذیل باشد:
سرگرمی
افراد می خواهند با محتوای شما سرگرم شوند و تزریق شخصیت شما به هر محتوایی که ایجاد می کنید می تواند یکی از راه های سرگرمی مردم و همچنین منحصر به فرد کردن محتوای شما برای آن ها باشد.
اطلاعات
بارها به این مورد اشاره شده است، که مخاطب به دنبال اطلاعات ارزشمند است. از سازندگان محتوا می خواهم مطمئن شوند که در محتواسازی، در مورد موضوعی که قصد دارند تولید محتوا کنند، اطلاعات کافی داشته باشند تا بتوانند یک محتوای خوب را به مخاطب ارائه دهند. با یک محتوای بی کیفیت حاوی اطلاعات بی ارزش وقت خواننده را تلف نکنند. خوانندگان وب سایت شما نمی خواهند یک مشت اطلاعات قدیمی را بخوانند و به دنبال اطلاعات مهم و جدید می باشند. در واقع آن ها می خواهند به پاسخ سوالات خود را به صورت قطعی در یک محتوا دست بیابند.
سازگاری
افراد زیادی شروع به تولید محتوا و محتواسازی می کنند، در حالی که یک استراتژی و برنامه منظم برای مدیریت موضوعات محتوای خود ندارند. بازهم این مطلب را به شما عزیزان خاطرنشان کردیم، که مخاطبین به دنبال اطلاعات تکراری در وب سایت شما نمی باشند، از این رو با یک برنامه ریزی درست محتوا هایی جذاب با موضوعات ناب را به آن ها بدهید.
یک هدف مشخص را در محتوای خود دنبال کنید!
به هنگام تولید محتوا، یک موضوع را انتخاب کنید و بر روی یک هدف تمرکز داشته باشید. بسیاری از افراد در تولید یک محتوا متنی و یا ویدئویی ،می خواهند به بیش از 20 موضوع مختلف اشاره کنند ، که این مطلب برای مخاطب دیوانه کننده است! بهتر است این موضوعات را در 20 مقاله و فیلم مختلف ارائه دهید.

میزان مورد نیاز برای محتواسازی چه مقدار است!
در محتواسازی هیچ رقم جادویی برای میزان محتوا وجود ندارد! محتوا باید به اندازه ای باشد که اطلاعات مورد نیاز مخاطب را پوشش دهد. در این میان عده ای می گویند بهترین زمان برای یک محتوای ویدئوی 3-5 دقیقه است و تعداد کلمات برای محتوا متنی در حدود 700-900 می باشد.
هر کس در محتواسازی نظر متفاوتی در مورد تعداد کلمات محتوا متنی یا مدت زمان محتوا ویدئویی دارد. بسیاری از افراد آمار مربوط به امتیاز افت در ویدئوها را پس از دو دقیقه تخمین زده اند. اما حقیقت ماجرا این است که احتمالاً محتوای شما نتوانسته است مخاطب را به سمت خود جذب کند، از این رو مخاطب بدون تمام کردن محتوای شما، وب سایت یا صفحه شما در شبکه های اجتماعی را ترک کرده است. مخاطب اگر پاسخ سوالات خود را در محتوای شما بیابند و برای آن ها کسل کننده نباشد، قطعاً تا به انتها آن را دنبال خواهد کرد.

با دانستن فرمول موفقیت خلق محتوا، به معنای واقعی کلمه دنیا را در دست خود خواهید گرفت، به شرطی که هر بار خلاق تر و متفاوت تر بدرخشید. به یاد داشته باشید ، محتوایی که در تولید آن خلاقیت به کار رفته، به هیچ عنوان برای مخاطبان کسل کننده نخواهد شد.
دیدگاهتان را بنویسید