5 عنصر برای بهبود بازاریابی محتوایی کسب و کار

بازاریابی محتوایی تنها نوع بازاریابی است که مقرون به صرفه و هزینه ای ندارد. این استراتژی بازاریابی به همان اندازه که برای جستجوی تبلیغات یا بازاریابی اجتماعی هزینه می شود، سودآور می باشد. در اینجا چند شاخص برای کمک به شما در تصمیم گیری آورده شده است ؛ که آیا منابع خود را در بازاریابی محتوای کسب و کار سرمایه گذاری کنید و یا شما را از طریق ایجاد یک کمپین موفق بازاریابی محتوا راهنمایی می کند.
نکات مهم برای بهبود بازاریابی محتوای کسب و کار
هدف از محتوای شما چیست؟
احتمالاً بارها اهمیت نگه داشتن وبلاگ و ایجاد محتوای اجتماعی را شنیده اید. ارزیابی ضرورت اولین قدم برای داشتن یک کمپین بازاریابی محتوایی خوب است. بررسی این که آیا این نوع بازاریابی با مدل کسب و کار شما همسو است؟ آیا منابع لازم برای نگهداری از یک سایت وبلاگ را دارید؟ Content Marketing یه بعبارتی همان بازاریابی محتوا کار پر زحمتی است. اگر نحوه به کار بگیری Content Marketing را نمی دانید ، یا ابزار لازم برای به روزرسانی دوره ای وبلاگ خود را ندارید ، بنابراین اکنون زمان مناسبی برای راه اندازی بازاریابی محتوای کسب و کار نیست.
اگر بازاریابی محتوا، مدل کسب و کار شما را ارائه می دهد و منابع لازم برای راه اندازی وبلاگ را دارید ، در مرحله بعدی از خود بپرسید: هدف شما چیست؟ به عبارت دیگر ، شما می خواهید با یک کمپین بازاریابی محتوا به چه چیزی برسید؟
برای یک وب سایت تجارت الکترونیکی ، هدف از بازاریابی محتوای کسب و کار خود افزایش نرخ تبدیل با تولید محتوای بسیار هدفمند است. نرخ تبدیل تجارت الکترونیکی به درصد بازدیدکنندگان وب سایت که در سایت خرید می کنند ، اشاره دارد.
نرخ تبدیل به معنای وسیع تر ، به درصدی از کاربرانی گفته می شود که یک حرکت حساب شده را انجام می دهند. بر اساس شاخص هایی از قیبل درصد افرادی که فرم تماس را پر کرده و ارسال کرده اند ، یا درصد افرادی که RSVP را به مجموعه وبینار ارسال می کنند.
RSVP معادل Please Reply است، افرادی که شما را دعوت به وبینار کرده اند، از شما می خواهند که آیا در وبینار شرکت می کنید یا نه؟
شناسایی کلمات کلیدی: مهم ترین عامل در بهبود بازاریابی محتوا کسب و کار
کلمات کلیدی را برای بهبود بازاریابی محتوای کسب و کار خود شناسایی کرده و با استفاده از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner ، Ahrefs و Moz به عمق مطلب شیرجه بزنید. درباره اطلاعات دموگرافیک مشتری (جمعیت شناسی) و نوع محتوایی که باید تولید کنید، بیشتر تحقیق کنید. به این منظور خودتان را جای مشتریان قرار دهید. به نظر شما کلمات کلیدی و عباراتی که می خواهند در موتور جستجوی گوگل تایپ کنند چیست؟
در بازاریابی محتوای کسب و کار پس از شناسایی کلمات کلیدی خود ، مشتریان خود را درگیر کنید. آنها می خواهند قبل از خرید در مورد محصولات شما بدانند؟ یک بررسی کلی و دقیق از محصولات خود انجام دهید و نظرات برجسته را از اینفلوئنسرها و بلاگرها به اشتراک بگذارید.
جستجو را برای رتبه های برتر را بهینه سازی کنید
وقتی مشتری محصول یا خدمات شما را جستجو می کند ، می خواهید در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) دیده شوید. در حالت ایده آل ، شما می خواهید در صفحه اول و بالای صفحه باشید. دو یا سه لینک اول در بالای صفحه با علائم “Ad” لینک هایی هستند که از طریق بازاریابی جستجوی پولی گوگل ادوردز تبلیغ می شوند. هدف این است با بهبود بازاریابی محتوای کسب و کار خود در پنج لینک برتر زیر لینک های تبلیغاتی در SERP قرار بگیرید.
برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) موثر ، کلمات کلیدی طولانی چند سیلابی را در بازاریابی محتوای کسب و کار خود هدف قرار دهید. با وجود بسیاری از مطالب موجود در وب ، تقریباً غیرممکن است که بتوانید برای کلمه کلیدی تک سیلابی رتبه بندی خوبی داشته باشید. تولید محتوا با کلمات کلیدی دنباله دار این مزیت را دارد که کلمه کلیدی اصلی سایت وبلاگ شما را تقویت می کند. به عنوان مثال ، اگر کسب و کار شما در زمینه فروش روتختی باشد. شما به جای اینکه فقط کلمه کلیدی “روتختی” را درنظر بگیرید، بهتر است چندین مقاله تولید کنید و کلمات کلیدی دنباله دار مانند “روتختی 100 درصد پنبه مصری” ، “روتختی های با کیفیت هتل” را هدف قرار دهید.
تبلیغ در شبکه های اجتماعی
محتوای شما باید در شبکه های اجتماعی قابلیت اشتراک گذاری داشته باشد، همچنین در موتورهای جستجو دیده شود. بسته به نوع محتوای و موضوع شما ، ممکن با بهبود بازاریابی محتوای کسب وکار خود در یک کانال موفقیت بیشتری نسبت به کانال دیگر کسب کنید. اگر مقالات شما از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد، به شدت در شبکه های اجتماعی منتشر می شوند.
یک رسانه اجتماعی مناسب را برای محتوای خود انتخاب کنید. اگر مقالاتی را درباره موضوعاتی می نویسید که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند. در لینک سازی برروی شبکه های اجتماعی مانند Facebook و Twitter موفق خواهید بود. اگر تصاویر با کیفیتی تولید می کنید ، اینستاگرام و Pinterest شبکه های خوبی برای ایجاد فالوور و جذب کاربران برای بازدید از سایت شما هستند.
تعدیل سازی بازاریابی محتوای کسب و کار
گوگل آنالیتیکس ابزاری رایگان است که ترافیک وب سایت را ردیابی و گزارش می دهد. این ابزار آماری از صفحات پربازدید وب سایت شما را نشان می دهد تا بدانید که بهینه سازی کدام صفحه را در اولویت قرار دهید. در روند بهبود بازاریابی محتوای کسب و کار خود بکارگیری گوگل آنالیتیکس بهترین ابزار برای بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجور می باشد.
دیدگاهتان را بنویسید