5 نکته برای ایجاد محتوای ویدئویی باکیفیت

زمان مطالعه: 3 دقیقه

اگر شما به دنبال آینده ای در رسانه های اجتماعی هستید، آیا به تولید محتوای ویدئویی نیاز دارید؟ روزانه بیش از 500 میلیون ساعت فیلم  Youtube و Instagram توسط کاربران اینترنت مشاهده می شود. 90 درصد کاربران بر این عقیده اند، که فیلم های تبلیغاتی محصولات برای تصمیم گیری آن ها در خرید محصولات بسیار مفید است. طی سال های گذشته بسیاری از کارشناسان پیش بینی کرده بودند، که تا سال 2019، 80 درصد از کل ترافیک اینترنت مصرف کننده ، ترافیک ویدیویی باشد. اگر به دنبال ایجاد یه بازاریابی آنلاین مرتبط و جذاب برای نام تجاری خود هستید، استراتژی تولید محتوای ویدئویی بهترین راه برای انجام آن است.

هیچ ایده ای برای شروع تولید محتوای ویدئویی با کیفیت ندارید؟  برای موفقیت در زمینه تجارت آنلاین ، 5 نکته برتر از موفق ترین ها در کسب و کار آنلاین را بررسی کنید، تا بتوانید استراتژی محتوای خود را پی ریزی کنید.

راه های تولید محتوای ویدئویی باکیفیت

با مشتریان خود کارتان را شروع کنید 

برای تولید محتوای ویدئویی خوب، در ابتدا بهترین کار توجه به نیازهای و خواسته های کاربران است.  در وئدیوهایی که می خواهید بسازید، اطلاعات خود را به کاربران . مشتری های خودتان منتقل کنید. با انتقال اطلاعات مفید به مخاطبین خود،علاوه برا این که باعث بهبود و پیشرفت زندگی آن ها خواهید شد، سوژه ی بسیار خوبی هم برای تبلیغ کسب و کار آنلاین شما حاصل می شود.

اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، از مشتریان خود کمک بگیرید

اگر در انتخاب موضوع برای  تولید محتوای ویدئویی دچار سردرگمی هستید و سوژه مناسبی به ذهنتان خطور نکرده است، به سراغ مخاطبین و مشتریان خود بروید.  در شبکه های اجتماعی در مورد خواسته ها و سلایق مخاطبین خود نظرسنجی کنید، بدانید که آن ها به چه چیزی بیشتر نیاز دارند. با این کار شما قادر خواهید بود با مشتری های خود مستقیماً ارتباط برقرار کرده و از طریق سوال و پرسش از آن ها ، بهترین ایده ها را برای شروع کار خود کسب کنید.

تولید محتوای ویدئویی جذاب و کوتاه 

توجه کنید ویدئوهای طولانی برای کاربران شبکه های اجتماعی، اغلب خسته کننده می باشد. بر روی تولید محتوای ویدئویی مختصر و مفید تمرکز کنید، تا بتوانید در زمان کم، اطلاعات ارزشمندی را برای مخاطبین خود ارائه کنید. از نظر مشاورین کسب و کار انلاین موفق، بهترین محتوای ویدئویی زنده در چند قسمت 10 الی 15 دقیقه ای است. توجه کنید شما در این مدت زمان می بایست صرفا در رابطه با اطلاعات مورد نیاز مخاطبین خود صحبت کنید و از پرداختن به مسائل متفرقه و بی اهمیت پرهیز کنید.

نگران انتخاب پلتفرم مناسب برای نشر ویدئوهای خود نباشید

پلتفرم های زیادی برای برقرای ارتباط ویدئویی با کاربران وجود دارد. اما اینکه چگونه با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید؟ چندان موضوع بزرگی نیست، که خودتان را درگیر این ماجرا کنید. چیزی که مهم است، مطلبی است که شما می خواهید ارائه دهید و بهتر است تمرکزتان بر روی این گزینه باشد.  بهترین گزینه برای انتشار ویدئوی خود وب سایت است، و از شبکه های اجتماعی به منظور ایجاد کانالی به وب سایت خود استفادده نمائید.

به دنبال جذب مخاطبین خاص و هدفمند باشید

با انتشار ویدئو در شبکه ها، رسانه ها و انجمن های غیر تخصصی ، جهت افزایش تعداد بازدید، وقت تان را هدر ندهید. تمرکز خود را بر روی ایجاد یه شبکه با کاربران هوشمند و خاص بگذارید، تا با تولید محتوای ویدئویی در مورد محصولات خود بتوانید، مخاطبین خاص خود را جذب نمائید. توجه کنید اغلب کاربران چنین شبکه هایی، پتانسیل تبدیل شدن به مشتری های ثابت را دارند، کافی ست کمی وقت صرف کنید و ویدئوهای خود را با آن ها به اشتراک بگذارید.

انواع ویدئو مارکتینگ برای پیشبرد اهداف کسب و کار 

  • ویدیو مصاحبه : انتشار مصاحبه با افراد موفق در کسب و کار آنلاین
  • ویدیو آموزشی: تولید ویدئوهای آموزشی در مباحث گوناگون
  • وبینار: تشکیل سمینارهای های آنلاین
  • ویدیو تبلیغاتی: تولید ویدئوهای تبلیغاتی از محصولات و یا خدمات کسب و کار خود
  • ویدئو  وبلاگ :  راه اندازی وبلاگ، مهم ترین پلتفرم برای تولید محتوای ویدئویی آموزشی می‌باشد.

برای تولید محتوای ویدئویی به عنوان یکی از بهترین روش های بازاریابی محتوا، استراتژی های زیادی موجود است که می تواند شما را به یک درآمد منفعل باورنکردنی برساند.