انواع صفحات یک وب سایت عبارتست از: صفحه اصلی، صفحه فرود، صفحه محتوا و صفحه درباره ما
صفحه اصلی و یا صفحه فرود معمولاً نقطه ورود بازدیدکنندگان به سایت شما است، اما صفحه درباره ما یکی از پربازدید ترین صفحات سایت و معمولاً محل خروج بازدیدکنندگان از سایت شما می باشد. زمانیکه مخاطبین شما برای اولین بار وارد سایت شما می شوند، بی درنگ برای چند ثانیه در آن توقف خواهند کرد.
معمولاً در اغلب سایت ها به طراحی صفحات درباره ما زیاد توجه نمی شود. شاید شما تصور کنید که مخاطبین به صفحه درباره ما اهمیت نمی دهند. اما باید بگویم صفحه درباره ما اعتبار سایت یا شرکت شما می باشد. صفحات درباه ما معمولا حاوی مطالب کسل کننده و یا نوشته های ناقص است، که هیچ تأثیری در احساس یا انگیزه بازدید کننده ندارد. بنابراین در طراحی این صفحه بایستی خلاقیت به خرج دهید تا بتوانید با مخاطبین خود بیشتر ارتباط برقرار کنید.
فهرست محتویات مقاله
Toggleداستان کلمه ABOUT در ایجاد صفحه درباره ما
ABout یک کلمه انگلیسی به معنی درباره که در واقع مخفف پنج کلمه ذیل می باشد:
Approachable ( پذیرا بودن )
مطالبی که در این صفحه آورده می شود نباید خواب آور باشد، چون تأثیر اولیه وحشتناکی بر بازدید کننده می گذارد. سعی کنید با استفاده از کلمات هیجان انگیز شور و شعف در مخاطبین خود ایجاد کنید. با معرفی خود و تولید مقدمه هایی جالب، سعی کنید برای مخاطبین خود پرانرژی باشید تا پذیرا به نظر بیایید. به هنگام معرفی کردن خود از مبالغه کردن و حرفه های کلیشه ای بپرهیزید.
Beneficial (سودمند)
بازدیدکنندگان این صفحه می خواهند اطلاعات بیشتری در رابطه با شرکت شما و محصول یا خدماتی که به دنبال آن هستند را به دست بیاورند. به منظور جلب توجه و برانگیختن احساسات خواننده باید یک یا چند مزیت از محصولات و یا خدمات شرکت خود و یا یک پیشنهاد منحصر بفرد را در این صفحه بیاورید. مخاطبین شما به دنبال کسب اطلاعات در مورد اینکه ” شما چگونه می توانید به او کمک کنید ” هستند. صفحه ” درباره ما ” وب سایت شما باید بتواند پاسخ این سوال را روشن کند.
Optimized (بهینه شده)
صفحه درباره ما وب سایت شما باید بخشی از برنامه شما جهت جذب مخاطب هدفمند در نظر گرفته شود و برای تبدیل آن ها به مشتری بهینه سازی شده باشد.
پس از اینکه اطلاعات کافی را در اختیار مخاطبین خود قرار دادید، باید آن ها را به مشتری تبدیل کنید. صفحات درباره ما فرصتی برای روایت داستان کسب و کار، ارتباط با مشتریان آتی و ایجاد حس اعتماد هستند. این موارد برای تبدیل بسیار اهمیت دارند. توجه کنید صفحات درباره ما یکی از مهم ترین صفحات موثر بر تبدیل است.
Unique (منحصر به فرد)
استفاده از جملات اغراق آمیز در مورد شرکت خود در صفحات درباره ما کار دشواری نیست. باید در طراحی این صفحه خلاقیت داشته باشید تا بتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید. صفحه About us فرصتی برای روایت یک داستان منحصر به فرد است، که این بی نظیر بودن در بین رقبای خود را می توان در لحن نوشته تان مشاهده کرد. رعایت این دو مورد به هنگام تولید محتوا برای این صفحه بی تأثیر نخواهد بود:
- از لحن نوشتاری خودتان استفاده کنید.
- مطالب سنگین سازمانی یا تبلیغات و گزافه گویی ها را حذف کنید.
- به هنگام تولید محتوا در نوشته های تان کمی بامزگی یا بلاهت داشته باشید.
Team (گروه)
منحصر به فرد ترین موردی که در شرکت شما وجود دارد، افرادی هستند که در آن کار می کنند. کارکنان شما نقش برجسته ای در پذیرا و منحصر به فرد بودن صفحه درباره ما دارند. با تولید محتواهای جالب درباره هر یک از کارکنان خود و ایجاد پروفایل های جذاب تر، صفحه About us را مکانی برای شروع گفتگوهای کاری تبدیل کنید.
5 ایده قدرتمند برای ایجاد صفحه درباره ما تأثیرگذار
شناخت نیاز و هدف مخاطبین
شما باید افرادی که وارد وب سایت شما می شوند نیاز و هدف آن ها را شناسایی کنید. برای مخاطبین مهمترین نکات مشاهده نمونه کارها، نرم افزارهای مورد استفاده و سابقه فعالیت یک طراح خواهد بود. مشتریان بدنبال شخصی هستند که مدرک دانشگاهی معتبر، نمونه کارهای مناسب و خلاقیت کافی داشته باشد و بهترین مکان برای ارائه این اطلاعات صفحه درباره ما یا درباره شرکت خواهد بود.
استفاده از لحن مناسب در ایجاد صفحه درباره ما
در تولید محتوا و بازاریابی محتوایی برای صفحات درباره ما باید بدانید چه نوع لحنی برای برقراری ارتباط بهتر با مشتریان مناسب است. لحن مناسب در صفحه درباره ما می تواند موجب ایجاد شناخت نسبی و اعتماد در مشتریان شما گردد.
در صفحه درباره ما هرگز کار تبلیغاتی نکنید!
صفحه درباره ما محلی برای معرفی خود و ارتباط بهتر با مخاطبین است. در این صفحات نباید به معرفی محصولات و یا خدمات خود بپردازید، بلکه از این فضا برای معرفی اهداف و استراتژی کلی شرکت خود استفاده کنید. صفحه About us مزیت رقابتی شما در مقایسه با سایر کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند می باشد و در این صفحه علاوه بر معرفی شرکت، اهداف و چشم انداز خود را برای مخاطبین روشن کنید.
استفاده از تصاویر شرکت و پرسنل خود
ارائه عکس هایی از محیط شرکت و کارخانه، همایش ها و نمایشگاه هایی که در آنها فعالیت داشته اید و یا حتی عکس پرسنل و مدیران شرکت در صفحه درباره ما تاثیر زیادی بر ایجاد ارتباط و شناخت با مخاطبین را دارد.
معرفی مشتریان ویژه
صفحه درباره ما مکان مناسبی برای معرفی مشتریان برگزیده خود و نظرات آنها در مورد شرکت و یا سایت شما است. از مشتریان خود بخواهید که نظر خود را در چند سطر کوتاه درباره شرکت شما و نحوه ارائه خدمات بنویسند و بخش ویژه ای در صفحه About us به آن اختصاص دهید.