امروزه شبکه های اجتماعی بخشی از زندگی ما می باشند، از این مکان مناسبی برای تولید محتوا و پیاده سازی دیجیتال مارکتینگ می باشد. بازاریابی شبکه های اجتماعی یا بعبارتی دیجیتال مارکتینگ لازمه ی موفقیت هر کسب و کار دیجیتالی می باشد. با تولید محتوای جذاب و حضور پیوسته در شبکه های اجتماعی می توانید با مخاطبین خود همواره در ارتباط باشید. برای تولید محتوای با کیفیت در این شبکه ها باید نگاهی متفاوت، به روزتر و منطبق بر آخرین تکنیک های مطلب نویسی داشته باشیم
در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که چه نوع محتوایی با چه معیارها و استانداردهایی در شبکه های اجتماعی تأثیر گذار می باشد. در این شبکه ها انواع محتوا از عکس، ویدئو و متن قابل انتشار می باشد. شما باید سعی کنید در محتوایی که تولید می کنید، در ابتدا برند کسب و کار خود را به مخاطبین معرفی کنید. در واقع معرفی برند خود در شبکه های اجتماعی باید در اولویت محتواهای شما باشد. دومین موردی که در تولید محتوا بهتر است در نظر داشته باشید، جذاب و خلاق بودن آن می باشد؛ تولید محتوای جذاب باعث افزایش مخاطبین شما می گردد. این موضوع می تواند سبب افزایش بازدید و ترافیک وب سایت و بطور کلی به بهینه شدن وب سایت شما نیز کمک شایانی خواهد کرد.
فهرست محتویات مقاله
Toggleسه فاکتور کلیدی برای تولید محتوا در شبکههای اجتماعی
- یکپارچگی محتوا: ثابت نگه داشتن طرح و لحن محتوا در طی زمان
- تدوام تولید محتوا: به طور پیوسته برای شبکه های اجتماعی محتوا تولید کنید.
- زمانبندی دقیق: برای انتشار محتوای خود یک جدول زمانی مشخص داشته باشید.
نکاتی که در تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی بایستی رعایت شود:
پیدا کردن یک ایده و تولید محتوای منحصر بفرد برای شبکه های اجتماعی امری چالش برانگیز می باشد. مخاطبین شما در جستجوی محتوای با کیفیت هستند و شما بایستی بتوانید هر روز با ایده های جدید و متنوع فالوئرهای خود را درگیر کنید.
فقط به فکر فروش محصول یا ارائه خدمت نباشید.
در محتوای شبکه های اجتماعی صرفا بر روی محصول و یا خدمات برند خود تمرکز نکنید. این کار هم از جنبه روانشناسی و هم بر اساس نظر سنجی های انجام شده موجب سلب اعتماد مخاطبین شده و نتیجه عکس خواهید گرفت.
محتوا ارزش اشتراک گذاری داشته باشد.
مطالب شما از نظر مخاطبین باید ارزش اشتراک گذاری بالایی داشته باشد. اگر دوستان شما، محتوای پیج شما را در صفحه های خود منتشر کنند، موجب معرفی شما به دیگران خواهند بود. فقط تولید محتوا کافی نیست! محتوای خود را با هدف و منظور تولید کنید و سعی کنید حرفه ای در برابر مخاطبین خود ظاهر شوید.
لازم به ذکر است پست های مناسبتی برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید؛ شما با این کار برای مخاطبین خود خلق ارزش می کنید، که تأثیر بسیار زیادی در جلب اعتماد آن ها دارد.
محتوای تولیدشده توسط کاربران را به اشتراک بگذارید
محتوایی که کاربران شما در رابطه محصول و یا خدمات کسب و کار شما تولید می کنند را حتما در صفحه خود به اشتراک بگذارید؛ مخاطبین شما به یک شخص معمولی بیشتر از برند اعتماد میکنند و به توصیههای مشتریان دیگر اعتماد دارند. در واقع شما با این عمل به فالوئرهای خود نشان می دهید که مشتریان شما چه میزان از عملکرد شما راضی هستند.
لحن نوشتاری، تصایر و یا ویدئوهای جذاب استفاده کنید
در شبکه های اجتماعی محتوای شما یک عکس یا یک ویدئو با یک توضیح نوشتاری یا بعبارتی کپشن می باشد. بنابراین در انتخاب تصویر با کیفیت، یک ویدئوی دیدنی به همراه یک کپشن جذاب هوشمندانه عمل کنید.
یک تصویر گویای هزار کلمه می باشد، از این رو در انتخاب تصاویر و عکس برای پست های خود، از کیفیت و مرتبط بودن آن ها با محتوای مطلب خود اطمینان حاصل کنید. اگر عکس شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد، میزان اشتراگ گذاری و نظرات (comment) پست شما نیز افزایش خواهد یافت.
همانطور که می دانید تعداد مخاطبین محتواهای ویدئویی بسیار بالا است و انتظار می رود محتوای شبکه های اجتماعی در آینده محتوای ویدئویی باشد. می توان گفت ویدئو پادشاه محتواها در شبکه های اجتماعی می باشد، که بیشتر از هر محتوای دیگری به برندسازی کسب و کار شما کمک می کند.
از هشتگ های مناسب محتوای خود استفاده کنید.
کاربرد هشتگ مناسب می تواند محتوای شما را در بین محتواهای مرتبط قرار دهد و به دنبال آن مخاطبین شما افزایش خواهند یافت.
اشتراک گذاری لینک وب سایت خود را در شبکه های اجتماعی
محتواهایی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، لینک وب سایت خود را نیز قرار دهید. این موضوع بهترین فرصت برای هدایت کاربران به صفحه وب سایت تان خواهد شد. با به اشتراک گذاری لینک وب سایت خود در شبکه های اجتماعی، هم اعتماد مشتریان خود را بیش از پیش کسب خواهید کرد و هم باعث بهبودی سئو سایت شما می گردد.
برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی از ویدیوها و عکسهای پشت صحنه استفاده کنید
استفاده از عکس ها و ویدئوهای پشت صحنه تولید محتوای برند خود، یک ایده فوق العاده برای تولید محتوا و بازاریابی محتوا می باشد، که سبب تعامل و صمیمیت بیشتر بین شما و مخاطبین تان می گردد. با این محتواها می توانید سختی و جدیت کار خود برای ارائه محصولات و یا خدمات کسب کار تان را با مخاطبین خود به اشتراک گذاشته و با آن ها روابط قوی تری برقرار خواهید کرد.
لایو در شبکه های اجتماعی تاثیرگزارترین محتوا
در شبکه های اجتماعی لایو برگزار کنید! محتوای زنده یک محتوای کاملا منحصر بفرد از شما می باشد و بهترین ابزار برای جلب اعتماد مخاطبین می باشد.